Mistlampen aansluiten i.c.m. daglicht?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2008 17:05 #1063491
door V700 register
Mistlampen aansluiten i.c.m. daglicht? is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik heb mistlampen onder in de spoiler en deze gaan alleen aan i.c.m. grootlicht en met de middelste stand van de daglichtschakelaar.
Ik wil de mistlampen dus ook aan kunnen doen i.c.m. normaal daglicht indien nodig.
Wie weet hoe ik dat dat het beste kan aanpakken?

Groet Rik
Ik heb mistlampen onder in de spoiler en deze gaan alleen aan i.c.m. grootlicht en met de middelste stand van de daglichtschakelaar.
Ik wil de mistlampen dus ook aan kunnen doen i.c.m. normaal daglicht indien nodig.
Wie weet hoe ik dat dat het beste kan aanpakken?

Groet Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2008 18:24 #1188691
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verstralers?
Het glas van de "mistlampen"zijn deze helder of "dof"?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2008 01:49 #1188749
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doffe ellende
Ze zijn dus dof.

Rik

Rik
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2008 01:58 #1188750
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Wettelijk
Mistlampen mag je wettelijk alleen voeren icm parkeerlichten (geen dimlichten!)
Een oud collega van me kreeg hiervoor een bekeuring.
Hij vocht dit aan bij de lease maatschapij, omdat deze schakeling bij zijn auto mogelijk was, die uiteindelijk de boete betaalde.
Alle lease auto's zijn toen dmv een terug-roep aktie zodanig veranderd dat de mistlampen nooit meer te gebruiken waren icm dim of groot licht.

NB als het erg mistig is zie je geen r**t met dimlicht, maar enkel met mistlampen(breed-stralers) onder de bumper zie je ook geen Z*K.

Een oud collega van me kreeg hiervoor een bekeuring.
Hij vocht dit aan bij de lease maatschapij, omdat deze schakeling bij zijn auto mogelijk was, die uiteindelijk de boete betaalde.
Alle lease auto's zijn toen dmv een terug-roep aktie zodanig veranderd dat de mistlampen nooit meer te gebruiken waren icm dim of groot licht.

NB als het erg mistig is zie je geen r**t met dimlicht, maar enkel met mistlampen(breed-stralers) onder de bumper zie je ook geen Z*K.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2008 10:49 #1188757
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "stoer"
Maar het staat wel stoer toch?
Jij hebt dus mistlampen (breedstralers..)
Je moet gewoon de "stuurstroom"veranderen
Hij krijgt nu zijn 'plus"via het groot licht op de schakelaar.
En je moet deze vervangen. De witte draad op jou lichtschakelaar moet dan nu de "stuurstroom"worden en klaar is kees
Jij hebt dus mistlampen (breedstralers..)
Je moet gewoon de "stuurstroom"veranderen
Hij krijgt nu zijn 'plus"via het groot licht op de schakelaar.
En je moet deze vervangen. De witte draad op jou lichtschakelaar moet dan nu de "stuurstroom"worden en klaar is kees
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2008 20:14 #1188828
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NEE
nee het is ASO.
Die lampen horen er niet te zijn bij zicht meer dan 100m.
ze staan altdij verkeerd afgesteld en ze verblinden . daarmee breng je mogelijk mensen in gevaar
Waarom wil je je eigen lampies aan die storend werken op het verkeer , omdat het zo "geinig" staat?
daar begrijp ik niks van.
Ik ga toch ook niet met groot licht rijden omdat dat zo mooi is?
Die lampen horen er niet te zijn bij zicht meer dan 100m.
ze staan altdij verkeerd afgesteld en ze verblinden . daarmee breng je mogelijk mensen in gevaar
Waarom wil je je eigen lampies aan die storend werken op het verkeer , omdat het zo "geinig" staat?
daar begrijp ik niks van.
Ik ga toch ook niet met groot licht rijden omdat dat zo mooi is?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2008 21:07 #1188843
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic helpen wel
bij zware mist, zoals nieuwjaarsdag in het noorden.
met dimlicht zag je niks door allerlei reflecties, maar met de breedstralers onder de bumper kon je duidelijk meer zien.De snelheid was echter zeer laag , minder dan 20 km per uur.
Dit was voor het eerst en hopelijk voor het laatst dat ik deze 'stoere' lampen kon gebruiken terwijl het nuttig was.
met dimlicht zag je niks door allerlei reflecties, maar met de breedstralers onder de bumper kon je duidelijk meer zien.De snelheid was echter zeer laag , minder dan 20 km per uur.
Dit was voor het eerst en hopelijk voor het laatst dat ik deze 'stoere' lampen kon gebruiken terwijl het nuttig was.
- Marco
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2008 21:28 #1188847
door Marco
Beantwoord door Marco in topic Mistachterlicht
<p class="MsoNormal">Tijdens oudjaarnacht heb ik voor hetzelfde probleem gestaan. Bij vijf tot twintig meter zicht, met dertig a veertig km/h naar huis getuffeld. Bij gebruik van de dimlicht/mistlicht was het zicht minder dan alleen gebruik van de mistlampen. Echter, als ik terugschakelde naar stadslicht/mistlicht, schakelde het mistachterlicht uit.<p class="MsoNormal">Dit is nou niet echt wenselijk bij een dergelijke lage snelheid. Ik reed die nacht in mijn 740. Hoe deze schakeling verloopt bij jouw 940 weet ik niet. Hou er in elk geval rekening mee.<p class="MsoNormal">Wat had ik op dat moment trouwens de pest in als ik een dorpskern binnen reed, waar nog de straat verlichting aanstond. Dan zag je dus echt helemaal niets meer. <p class="MsoNormal"> <p class="MsoNormal"> <p class="MsoNormal">
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2008 21:43 #1188850
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wettelijk verschil
Er zijn twee soorten mistlampen.
1: niet geintegreed in de koplamp (vroegere 700 serie)
2: wel geintegreed in de koplamp (latere 700 serie)
In geval 1 mag je alleen de mistlampen voeren (de units in de bumper) bij zicht minder dan 50 meter (of 100?). In geval 2 mag je ALTIJD mistlamp voeren, ook overdag. Tja..... Ik heb het niet verzonnen maar het schijnt de wet te zijn. De mistlampen van categorie 2 zijn niet storend.
1: niet geintegreed in de koplamp (vroegere 700 serie)
2: wel geintegreed in de koplamp (latere 700 serie)
In geval 1 mag je alleen de mistlampen voeren (de units in de bumper) bij zicht minder dan 50 meter (of 100?). In geval 2 mag je ALTIJD mistlamp voeren, ook overdag. Tja..... Ik heb het niet verzonnen maar het schijnt de wet te zijn. De mistlampen van categorie 2 zijn niet storend.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2008 22:12 #1188852
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mistlampen en dimlicht tegelijk aan heel simpel te realiseren
Het lukt al die gasten met die petjes ook, dus moeilijk kan het niet zijn te realiseren.
Ik zou zoeken op www.namijdezondvloed.nl of www.medeweggebruikersboeienmeniet.nl . Daar staat vast wel een beschrijving met plaatjes.
Natuurlijk maak ik hierboven een grapje. Toch hoop ik je er wel mee te overtuigen geen schakeling te maken die het tegelijk voeren van dimlicht en mistlampen mogelijk maakt. Al die Honda's en Golfjes vind ik echt storend. Maar gelukkig wonen we in een vrij land.
Ik zou zoeken op www.namijdezondvloed.nl of www.medeweggebruikersboeienmeniet.nl . Daar staat vast wel een beschrijving met plaatjes.
Natuurlijk maak ik hierboven een grapje. Toch hoop ik je er wel mee te overtuigen geen schakeling te maken die het tegelijk voeren van dimlicht en mistlampen mogelijk maakt. Al die Honda's en Golfjes vind ik echt storend. Maar gelukkig wonen we in een vrij land.
Moderators: Jerry Stam