Pulseteller

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2007 22:08 #1063307 door V700 register
Pulseteller is gemaakt door V700 register

Zit er in deze radioconnector een snelheids(pulse)signaal voor de inbouw van een nav.systeem?


 


GR. Arthur

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2007 22:12 #1187440 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk het niet.
Mail effe type en jaar van jouw auto, dan blader ik effe door het schema, maar met een draadje van 1 meter met twee AMP-jes ben je zo klaar als je hem van de tellerunit af haalt.
Midden op de klok zit een (ik meen) groen/oranje draad, daar kun je hem bij prikken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2007 23:25 #1187450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgezocht.

En nee, in de radiosteker zit geen snelheidspuls.


Je zult hem dus echt effe moeten aftakken van de tellerbak, de inderdaad groen/oranje draad. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2007 23:30 #1187451 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draatje
Bedankt voor de moeite

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2007 00:20 #1187463 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Stekker

Hallo Volvisti


In sommige bakstenen zou ie moeten liggen (staat zelfs op het schema in de Haynes 940) en als ik het me goed herinner zou ie geel moeten zijn.


Maar ook als dat niet zo is, aan de ISO-stekker zit ie niet.  Op het internet is wel te vinden waar ie zou moeten zitten.  Maar aan een van beide ISO-stekkers zijn altijd drie gaatjes onbezet.   De andere twee zijn gereserveerd voor phone-mute en of het handrem- of het achteruitrijsignaal.


De pennen van de ISO-stekkers en de pennen van de 14 polige radiostekker(s) (als je die in je auto hebt) zijn trouwens gelijk.  Overzetten gaat dus, maar het is een aardig gepiel om de pennetjes uit de stekkers te krijgen.


Groetjes


Mathy  (die zelf z'n navigatiesysteem ingebouwd heeft en aardig heeft liggen klussen om alles plug and play te maken.)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2007 01:50 #1187471 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Rij-puls

Wat moet je nog, na de golf oorlog, met een rij puls? vanaf de kilometer teller?


De goedkoopste WimWim, MiepMiep, lijdt je naar de voordeur die je wil hebben...............

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2007 02:22 #1187473 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Preciezer

Hallo Andre


Maar de goedkoopste WimWim of MiepMiep wijkt af, zodra de Amerikanen het GPS systeem op onscherp zetten of als de ontvangst slecht is.  Een systeem dat een gyroscoop en het snelheidssignaal gebruikt als basis voor z'n positiebepaling en het GPS signaal slechts als controlemiddel gebruikt, is veel preciezer.


Groetjes


Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2007 12:07 #1187495 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Precies

Ik heb het praktische voordeel hiervan in de auto nog niet kunnen ontdekken.


Het enige voordeel van een "vast" tov een "los" navigatie systeem vind ik, dat ze haar mond houdt, als je je richtingaanwijzer gebruikt, ipv blijven zeggen "rechts af slaan"


En ze weet wanneer je achteruit rijdt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2007 12:26 #1187498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kwek

struis schreef :
Ik heb het praktische voordeel hiervan in de auto nog niet kunnen ontdekken.


Het enige voordeel van een "vast" tov een "los" navigatie systeem vind ik, dat ze haar mond houdt, als je je richtingaanwijzer gebruikt, ipv blijven zeggen "rechts af slaan"


En ze weet wanneer je achteruit rijdt.






en haar kwek houd als de telefoon gaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2007 13:32 #1187503 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Voordelen

Hallo Andre

struis schreef : Het enige voordeel van een "vast" tov een "los" navigatie systeem vind ik, dat ze haar mond houdt, als je je richtingaanwijzer gebruikt, ipv blijven zeggen "rechts af slaan"


En ze weet wanneer je achteruit rijdt.



Ik heb het stuur nog niet teruggedraaid, dan geeft ie al aan in welke straat ik ben.


Dat ik achteruit rij weet ie nog niet, maar dat komt omdat ik het netjes aan wil sluiten.  En omdat ik nog niet zo lang geleden er pas achter ben gekomen, waar dat signaal de auto in komt.


Daarnaast ziet het er een stuk beter uit dan zo'n puist op je dashboard of ruit, heb je geen losse snoeren door de auto lopen en is het voor het langevingergilde moeilijker om te zien dat je navigatie aan boord hebt.  Als ik het frontje eraf haal, ziet niemand meer dat het iets anders is dan een radio waar een SD kaart in kan/zit.


En nog een voordeel, ik kan er DVD's op afspelen.  Ik ben er alleen nog niet helemal uit, hoe ik de monitor ga inbouwen.


Groetjes


Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD