Pulseteller
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zit er in deze radioconnector een snelheids(pulse)signaal voor de inbouw van een nav.systeem?

GR. Arthur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Midden op de klok zit een (ik meen) groen/oranje draad, daar kun je hem bij prikken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En nee, in de radiosteker zit geen snelheidspuls.
Je zult hem dus echt effe moeten aftakken van de tellerbak, de inderdaad groen/oranje draad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Volvisti
In sommige bakstenen zou ie moeten liggen (staat zelfs op het schema in de Haynes 940) en als ik het me goed herinner zou ie geel moeten zijn.
Maar ook als dat niet zo is, aan de ISO-stekker zit ie niet. Op het internet is wel te vinden waar ie zou moeten zitten. Maar aan een van beide ISO-stekkers zijn altijd drie gaatjes onbezet. De andere twee zijn gereserveerd voor phone-mute en of het handrem- of het achteruitrijsignaal.
De pennen van de ISO-stekkers en de pennen van de 14 polige radiostekker(s) (als je die in je auto hebt) zijn trouwens gelijk. Overzetten gaat dus, maar het is een aardig gepiel om de pennetjes uit de stekkers te krijgen.
Groetjes
Mathy (die zelf z'n navigatiesysteem ingebouwd heeft en aardig heeft liggen klussen om alles plug and play te maken.)
- André Struis
- Nieuw lid
-
Wat moet je nog, na de golf oorlog, met een rij puls? vanaf de kilometer teller?
De goedkoopste WimWim, MiepMiep, lijdt je naar de voordeur die je wil hebben...............
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Andre
Maar de goedkoopste WimWim of MiepMiep wijkt af, zodra de Amerikanen het GPS systeem op onscherp zetten of als de ontvangst slecht is. Een systeem dat een gyroscoop en het snelheidssignaal gebruikt als basis voor z'n positiebepaling en het GPS signaal slechts als controlemiddel gebruikt, is veel preciezer.
Groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ik heb het praktische voordeel hiervan in de auto nog niet kunnen ontdekken.
Het enige voordeel van een "vast" tov een "los" navigatie systeem vind ik, dat ze haar mond houdt, als je je richtingaanwijzer gebruikt, ipv blijven zeggen "rechts af slaan"
En ze weet wanneer je achteruit rijdt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
struis schreef :
Ik heb het praktische voordeel hiervan in de auto nog niet kunnen ontdekken.
Het enige voordeel van een "vast" tov een "los" navigatie systeem vind ik, dat ze haar mond houdt, als je je richtingaanwijzer gebruikt, ipv blijven zeggen "rechts af slaan"
en haar kwek houd als de telefoon gaat.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Andre
struis schreef : Het enige voordeel van een "vast" tov een "los" navigatie systeem vind ik, dat ze haar mond houdt, als je je richtingaanwijzer gebruikt, ipv blijven zeggen "rechts af slaan"
Ik heb het stuur nog niet teruggedraaid, dan geeft ie al aan in welke straat ik ben.
Dat ik achteruit rij weet ie nog niet, maar dat komt omdat ik het netjes aan wil sluiten. En omdat ik nog niet zo lang geleden er pas achter ben gekomen, waar dat signaal de auto in komt.
Daarnaast ziet het er een stuk beter uit dan zo'n puist op je dashboard of ruit, heb je geen losse snoeren door de auto lopen en is het voor het langevingergilde moeilijker om te zien dat je navigatie aan boord hebt. Als ik het frontje eraf haal, ziet niemand meer dat het iets anders is dan een radio waar een SD kaart in kan/zit.
En nog een voordeel, ik kan er DVD's op afspelen. Ik ben er alleen nog niet helemal uit, hoe ik de monitor ga inbouwen.
Groetjes
Mathy