De verwarmingschuiven/aanjager zone is in duister gehuld.Opgelost.
- V700 register
- Nieuw lid
-

groeten

peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Het afdekraam van het bedieningspaneel
- Het bedieningspaneel
- in het bedieningspaneel zit een fitting met een perspex lichtstraal verdeler, in de fitting vindt je het lampje......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt Maarten,ik ga het nogmaals bekijken,vandaag toen ik naast mijn dochter zat tijdens een rit naar BUssum heb ik al zitten kijken waar het bedieningspaneel losgehaald kan worden en kon niet vinden waar.De volgorde die jij beschrijft lijkt me ook voor de hand liggend,
Ik ga het nogmaals grondig inspecteren en misschien met een schroevendraaiertje poeren.
Ik laat van me horen
Alvast bedankt
Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
peter 54 schreef :
Ik ga het nogmaals grondig inspecteren en misschien met een schroevendraaiertje poeren.
Neem een plamuurmes van ongeveer 2 à 3 cm breed, dat beschadigt het plastic minder.
Zet het boven het bedieningspaneel tussen de rand en probeer het plastic voorzichtig naar voren te trekken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kijk daar heb ik wat aan nu kan het niet meer mislukken,vandaag echer nog geen tijd gehad moest het huis poetsen want ik ben ook nog huisman.
\groeten
Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het zicht was beperkt doordat er nog een bedieningskabel aan het paneel vastzat die ik niet los durfde te maken.
De sleuteldag ga ik onder andere hiervoor gebruiken.

groeten
peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
peter 54 schreef : Nog geen licht in de duisternis,wel heb ik het paneelte er af gehaald maar kon niet ontdekken waar de lamp of fitting zich bevond.
Het zicht was beperkt doordat er nog een bedieningskabel aan het paneel vastzat die ik niet los durfde te maken.
De sleuteldag ga ik onder andere hiervoor gebruiken.
groeten
peter
Behalve mijn elders op dit forum genoemde <a href="/node/15063">Volvoperikelen</a> heb ik sinds eergsiteren precies hetzelfde probleem. Ik had echter eerder de tellerunit losgehaald omdat daar wat lampjes stuk waren. Misschien heb ik een verbindingsdraadje naar de verwarmingsknoppen losgetrokken? Ik ga het dit weekend uitzoeken... Als ik e.e.a. eerder heb opgelost laat ik het hier wel weten !
GRoet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op die plek zit een lampsocket in lengterichting gemonteerd waar je het fittingkje zo uit kan trekken. Een nieuw lampje druk je er zo in. Het is een hoop gefriemel maar je hoeft niets anders van het dashboard te demonteren dan het paneel voor de knieen van de bestuurder.
Tip: als je goedkoop aan een hele zet van die lampjes wilt komen, koop dan een tellerunit voor een prikkie. Daar zit doorgaans een hele rij van die dingetjes op.
Groet,
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-

groetenpeter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Had ik thuis al geprobeerd aan de hand van verkregen tips,maar toen zonder resultaat.
Op de sleuteldag te Emmeloord opnieuw een poging gedaan.
Stap een;Het afdekschermpje verwijderen met b.v. een smal plamuurmes,rechts beginnen en richting het contactslot werken.
het schermpjeheeft aan de kant van het contactslot twee uitsteekseltjes ,dus schermpje naar rechts wegtrekken.
Stap twee;De aanjagerknop verwijderd,knop eraf trekken,moer losdraaien.
Stap drie;Vier sterkopschroeven losdraaien.
Het paneeltje kan nu iets naar je toe getrokken worden.Klein beetje maar want de snoertjes zijn erg kort.
Stap vier;Aan de linkerkant van het paneeltje is het lampje geplaatst(Lampje van3 mm. dik en 14 mm lang).Het lampje zit in
een kunststof voetje met twee stekkertjes.Voetje oftewel fitting met lamp is in het paneeltje geschoven.
Lampje ligt vlak tegen het paneeltje aan ,is dus pas goed te zien als je goed achter het paneeltje gluurt.
In eerste instantie zocht ik naar een grotere gloeilamp en zag daadoor het kleine friemeltje over het hoofd.
Ik hoop dat je met deze handleiding wat kan als je ook in het duister zit in dit gebied.
Echt mooi nu er licht is ,en de knoppen zijn nu ook in het duister te vinden.
P.s. mijn vingers waren iets te dik voor dit gepruts achter het schermpje,dunne kinder/vrouwenvingers zijn aanbevolen.De vingers van mijn zoon deden het ook.

groeten
peter