ecu, hij doet het weer!!!!!

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2007 22:26 #1062877 door V700 register
ecu, hij doet het weer!!!!! is gemaakt door V700 register

Help wie kan mij helpen mij 745 tic doet het niet meer brandstofpomp relais vervangen


maar dit was niet het euvel deze wordt door het ecu niet aan massa gelegd,vandaar


de zw/gele draad uit de voet gehaald en zelf een draadje aan massa gelegd auto op contact,pomp draait(nnod oplossing) maar hij doet het nog steeds niet


MIJN VERMOEDEN is dat de ECU naar de filistijnen is want kan ook geen foutcodes uitlezen


Verschillende dingen gecheckt  er is vonk,er is + op de injectors maar in het schema staat deat de massa van de ECU komt en als ik dus op de stekker meet geen spanning (lees geen massa)


Kan mij iemand vertellen hoeik er voor 100% achter kan komen of de ECU daad werkelijk stuk is


Of heeft iemand de div.meetwaarde zodat ik alles kan doormeten vanaf de stekker van de ecu


mijn ecu heeft het bosch nr.0 280 000 563 kan ik deze ook uitwisselen met andere nrs.


HELP HELP HELP


Mijn dank is ongeveer 1.72 meter groot


 


Groetjes Peter-Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2007 23:36 #1184840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Boordspanning
Heb je voldoende boordspanning? accu vol? dynamo/sp regelaar/koolborstels ok?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2007 10:34 #1184851 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Motortype

Hallo Peter-Paul,


Kan je er de motorcode bij geven? De ecu-nummers heb ik niet in mijn hoofd, een een 745 TIC kan drie verschillende motoren hebben: B200ET, B230ET en B230FT.


De eerste twee hebben een motronic ontsteking: die is nogal complex en storingen zijn lastig reparabel. ECU's tussen de tweeliter en de 2,3 zijn niet uitwisselbaar.


De laatste heeft een LH2.2 of 2.4 ontsteking, en dan heb je geluk: dat is gelijk aan de 940 turbo's, en daamee zijn onderdelen veel gemakkelijker te vinden.


Over het algemeen zijn de ecu's overigens niet snel de boosdoener: meestal is er iets anders en reageert de ecu slecht op signalen buiten zijn verwachte meetbereik.


Simpelste manier om een ecu uit te sluiten is hem even proberen in een andere auto van het zelfde type: treedt de storing daar niet op, dan is het niet de ecu.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2007 13:01 #1184856 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ecu

Boord spanning is voldoende en de motorcode is B230FT


Heb op die engelstalige site ook al gekeken daar vertellen ze toch dat ze vaker stuk gaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2007 15:51 #1184868 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic ecu














VOLVO - 740 (744) - 2.3 Turbo





08.89-07.90

-






121

165






2316




 
 
 
 
 
 
 
 
















VOLVO - 740 (744) - 2.3 Turbo





08.89-07.90

-






140

190






2316




 
 
 
 
 
 
 
 
















VOLVO - 740 Kombi (745) - 2.3 Turbo





08.89-07.90

-






121

165






2316




 
 
 
 
 
 
 
 
















VOLVO - 760 (704, 764) - 2.3





01.88-07.92

08.89-






119

162






2316




 
 
 
 
 
 
 
 
















VOLVO - 940 (944) - 2.3 Turbo





08.90-07.94

09.90-08.91






121

165






2316




 
 
 
 
 
 
 
 
















VOLVO - 940 Kombi (945) - 2.3 Turbo





08.90-07.94

09.90-08.91






121

165






2316




 
 
 
 
 
 
 
 



Op deze typen zit een 563

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2007 17:00 #1184873 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LH 2.4 computer vaak wel kapot!

Heren,


Uit diverse hoeken (ook mijn eigen ervaring!) heb ik gemerkt dat de LH 2.4 ECU's nogal eens na een jaar of 15 de geest willen geven. Het begint bijna altijd met het niet meer aansturen van de brandstofpomp. Daarna volgen vaak andere uitvalsverschijnselen.


Wat er gebeurt is dat de eindtransistoren kapot gaan. Een doe het zelver kan er echter wel nieuwe transistoren in solderen. Meestal dan een type "slagje zwaarder".


Groeten,


Lieme Huib

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2007 12:23 #1185196 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb iets soortgelijks

Heb iets soortgelijks gehad, heb een nieuwe ecu erin geprikt (50,-, en een uit de bosnummer-9-serie); dat was het dus niet. Dynamo vervangen (kon zo dichtbij geen nieuwe spanningsregelaar vinden) en nu loopt hij weer prima. Ik heb wel even de aardedraad van de dynamo geschuurd en goed vastgezet. Nu heb ik zelfs weer twéé remlichten en de benzinemeter doet het nu ook iets vaker!


Een nieuwe spanningsregelaar kan je natuurlijk voor iets minder dan de gebruikte dynamo van 40,- wel vinden, maar dan moet je eigenlijk ook even de sleepringen vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD