Lampje defect lampje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2007 21:16 #1062062 door V700 register
Lampje defect lampje. is gemaakt door V700 register

Na een paar weken tegen het "lampje defect" lampje te hebben aangekeken (zonder dat er een lampje kapot was overigens) ben ik toch maar even op het forum gaan rondneuzen of er iets te vinden was over dit probleem. Daar stond ook een verhaal in over het vervangen van de beide H4 lampjes om dit euvel op te lossen, dit leek me zeer onwaarschijnlijk omdat ze het beide nog prima deden maar goed vandaag toch maar twee nieuwe lampjes gehaald en mijn oude 100/80 Watt lampjes verwisseld voor de nieuwe philips X-treme Power 60/55 watt en inderdaad het probleem was verholpen. een uiterst gevoelig systeem dus van Volvo! Voor diegene die ook dit probleem heeft, het is het proberen waard!

Gr, Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2007 23:50 #1180354 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic defect??

Even ter verduidelijking:

als een lamp veroudert, wordt de weerstand van de gloeidraad hoger. Aangezien lampen zelden gelijktijdig worden vervangen zal de weerstand van de lampen dus uiteen gaan lopen. Daarmee is de stroomkring uit de balans en gaat het "lampje" branden...

Peter,

Lobbes 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2007 08:32 #1180360 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijgewerkt.
Ik heb de<a href="/node/13186" target="_blank"> bestaande infopagina </a>ge-update.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2007 09:05 #1180373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfoplossend vermogen

Of als je er één vervangt en je wacht twee weken komen ze weer dichter bij elkaar en is de stroomkring weer in balans en gaat het lampje uit....

Ben, die twee weken tegen een oranje lampje aan heeft gekeken nadat hij 1 koplamp had vervangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2007 21:19 #1180431 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tegelijk!

In dit geval had ik de vorige lampjes wel tegelijk vervangen waardoor je zou verwachten dat de slijtage evenredig aan elkaar zou verlopen. Is dus blijkbaar niet het geval, maar goed het probleem is gelukkig opgelost.

Bert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2007 23:12 #1180456 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic even inhaken

Doorgaans vervang ik altijd beide lampjes te gelijk. Ze branden inderdaad even lang dus zullen ze ook even hard slijten.

Maar ja. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

&#160;

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2007 01:07 #1180466 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ietsje anders

Hallo Mark

MSuidgeest schreef : Ze branden inderdaad even lang dus zullen ze ook even hard slijten.

Dat zou betekenen dat je twee lampjes kunt kopen, die tot ieder laatste atoom exact hetzelfde zijn. En da's niet zo.

En al zou je twee exact gelijke lampjes kunnen kopen, dan nog zullen ze niet exact dezelfde fysieke belasting ondergaan. Je auto beweegt niet aan de linkerkant exact hetzelfde als aan de rechterkant. En de fittingen van de lampjes zijn ook niet hetzelfde. En de achterlichtunits waar die fittingen dan weer in zitten, zullen de fysieke belasting (als ie al gelijk zou zijn) niet exact gelijk door.

En weet jij zeker, dat er links exact even veel vermogen door het lampje gaat als rechts?

Groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC