Verloopstekker autoradio
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een mooie JVC radio met een dubbele (ISO??) stekker eraan, echter in mijn auto zit een enkele brede stekker. Bestaat er een verloopstekker of moet ik die draadjes eruit trekken en gaan pielen ?? Alvast bedankt ! Gerrit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar zijn verloopstukjes voor. Maar als ik me niet vergis zijn die vrij dun gezaaid.
Aan de andere kant, volgens mij zijn ze bij sommige webwinkels nog wel te bestellen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Gerrit
Zoals Antoine al zegt zijn er verloopstekkers (of eigenlijk adaptorkabels) voor. Hier in het diepe zuiden heb ik ze zelfs bij Halfords zien hangen. Maar in mijn geval was de magazijnman van de Volvodealer zo vriendelijk, om er een aantal voor me te bestellen. (Ik had vanalles nodig om zelf samen te kunnen stellen wat ik nodig had, omdat ik een paar signalen extra nodig had i.v.m. het inbouwnavigatiesysteem - ook van JVC trouwens.) Wat ik niet nodig had mocht ik teruggeven, de rest is verknipt, verwerkt of aan elkaar gesoldeerd. Je zou dus ook bij de dealer kunnen gaan vragen of die je kunnen helpen cq de juiste voor je kunnen bestellen. Dat kan bij Blaupunkt. Wat overigens tegenwoordig onderdeel is van Bosch. Dus misschien kun je de juiste kabel ook bestellen bij je lokale Boschcenter. Pas vooral bij automaterialenzaken op als ze moeten gaan bestellen. Die hebben vaak maar één catalogus en als je de verkeerde besteld, mag je hem vaak niet laten liggen.
O ja, ik heb hier het doosje nog liggen voor de adapterkabel voor de Volvo 700/800/900 t/m 1/94 (heb jij waarschijnlijk niks aan, maar je weet maar nooit wie dit bericht (ooit nog eens) leest.) Deze adaptorkabel van Blaupunt heeft aan een kant twee 14 polige stekkers en aan de andere kant twee ISO stekkers. Bestelnummer 7 607 621 114.
Groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Gerrit
Ik geloog dat er altijd twee stekkers voor het geluid gebruikt zijn. Er zou dus onder het dashboard nog ergens een stekker moeten liggen. Dat kan dezelfde stekker (maar dan dus met andere aansluitingen) zijn, maar ook een andere.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste Gerrit,
Zelf heb ik bij Brezan of een lokale autoshop hier in Apeldoorn altijd gevonden wat ik zocht, en ik pruts wat af met allerlei oude en goedkope radio's in onze mooie auto's. Dus voor nieuwere radio's zullen ze zeker wel hebben wat jij zoekt.
Wat ik altijd doe; ik neem de radio en stekker mee naar de winkel, en als ie makkelijk losgaat zonder knippen ook de ontvangende kant in de auto, anders maak ik een schetsje van de ontvangende kant.
Dat gaat bijna altijd in één keer goed, één keertje niet bij Brezan maar die mocht ik gewoon ruilen en is alsnog de goede besteld. Prijzen tussen de 10 en 15 euro.
Succes met het vinden van de juiste verloopstekker, gaat vast wel lukken.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Mathy schreef :
Hallo Gerrit
Ik geloog dat er altijd twee stekkers voor het geluid gebruikt zijn. Er zou dus onder het dashboard nog ergens een stekker moeten liggen. Dat kan dezelfde stekker (maar dan dus met andere aansluitingen) zijn, maar ook een andere.
Groetjes
Mathy
Voor de kleurcoderingen met je <a href="/node/2865#comment-8649">hier</a> maar eens kijken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is vandaag gelukt bij de Brezan ! Mijn dank voor de reacties.