ecu uitlezen lukt niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2007 18:10 #1061166
door V700 register
Ik heb een paar weken geleden de OBD kabel van Bas getest en daarbij kreeg ik het niet voor elkaar om de lh2.4 ecu uit te lezen. Lampje brand wel, maar er komt geen knipper code. EZK uitlezen lukt wel en geeft 1-1-1.
Dit weekend heb ik de stekker op mijn andere 940 getest en daar lukte het wel. Probleem zit dus in de auto zelf. Aangezien ik al tijden vind dat de auto niet lekker rijdt heb ik het idee dat ik hier verder moet gaan zoeken. De auto trekt op zich wel redelijk, maar rijdt onregelmatig en klinkt rauw. Stationair (onbelast) is er niets aan de hand, maar je voelt gewoon tijdens het rijden dat hij niet vloeiend rijdt.
Andere zaken die mogelijk gerelateerd zijn:
- af en toe een ecc fout met knippercode 1-5-1, D+ signal level in generator
- waarschijnlijk ergens slechte verbinding tussen nul en aarde, resulterend in een zoemend geluid (toerentalafhankelijk) over de speakers
Mijn plan was om de ecu van mijn goed rijdende 940 in deze auto te plaatsen en dan proberen uit te lezen. Dan weet ik in ieder geval of het aan de ecu ligt of aan de rest. Weet iemand een makkelijke manier om de ecu los te krijgen? De vorige keer dat ik het probeerde kwam het erop neer dat ik het kopje van het blinde boutje doormidden heb gedremeld, wat me een aantal vliegende slijpschijfjes door de auto heeft opgeleverd.
Heeft iemand nog andere tips?
ecu uitlezen lukt niet is gemaakt door V700 register
Ik heb een paar weken geleden de OBD kabel van Bas getest en daarbij kreeg ik het niet voor elkaar om de lh2.4 ecu uit te lezen. Lampje brand wel, maar er komt geen knipper code. EZK uitlezen lukt wel en geeft 1-1-1.
Dit weekend heb ik de stekker op mijn andere 940 getest en daar lukte het wel. Probleem zit dus in de auto zelf. Aangezien ik al tijden vind dat de auto niet lekker rijdt heb ik het idee dat ik hier verder moet gaan zoeken. De auto trekt op zich wel redelijk, maar rijdt onregelmatig en klinkt rauw. Stationair (onbelast) is er niets aan de hand, maar je voelt gewoon tijdens het rijden dat hij niet vloeiend rijdt.
Andere zaken die mogelijk gerelateerd zijn:
- af en toe een ecc fout met knippercode 1-5-1, D+ signal level in generator
- waarschijnlijk ergens slechte verbinding tussen nul en aarde, resulterend in een zoemend geluid (toerentalafhankelijk) over de speakers
Mijn plan was om de ecu van mijn goed rijdende 940 in deze auto te plaatsen en dan proberen uit te lezen. Dan weet ik in ieder geval of het aan de ecu ligt of aan de rest. Weet iemand een makkelijke manier om de ecu los te krijgen? De vorige keer dat ik het probeerde kwam het erop neer dat ik het kopje van het blinde boutje doormidden heb gedremeld, wat me een aantal vliegende slijpschijfjes door de auto heeft opgeleverd.
Heeft iemand nog andere tips?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2007 18:21 #1174168
door V700 register
Had je <a href="/node/12607" target="_blank">dit draadje</a> al gezien?
Het kan best zijn dat je dus de foutcode van de EZ116K dus niet hebt, maar de LH2.4 foutcode.
Beantwoord door V700 register in topic LET OP!
Had je <a href="/node/12607" target="_blank">dit draadje</a> al gezien?
Het kan best zijn dat je dus de foutcode van de EZ116K dus niet hebt, maar de LH2.4 foutcode.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2007 20:17 #1174177
door V700 register
Hoi Bas, draadje had ik gezien en heb de stikkers gewisseld.
Groet,
Mark
Beantwoord door V700 register in topic gezien
Hoi Bas, draadje had ik gezien en heb de stikkers gewisseld.
Groet,
Mark
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2007 11:31 #1174937
door V700 register
Vandaag heb ik met een multimeter de volgende voltages gemeten:
- over de accu: 11.7 V
- over de accu met draaiende motor: 13.3 V
- over de dynamo met draaiende motor: 13.7 V
zijn dit verontrustende voltages die mogelijk de rest van de problemen kunnen veroorzaken?
Beantwoord door V700 register in topic Voltages
Vandaag heb ik met een multimeter de volgende voltages gemeten:
- over de accu: 11.7 V
- over de accu met draaiende motor: 13.3 V
- over de dynamo met draaiende motor: 13.7 V
zijn dit verontrustende voltages die mogelijk de rest van de problemen kunnen veroorzaken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2007 11:44 #1174939
door Adrian Maarleveld
gemeten voltages zijn in orde
Ik verdenk het contact tussen de stekker en het contact in de auto. Kijk eens in de auto naar de contactpennetjes en bij de stekker of per ongeluk een pennetje een stukje teruggeduwd is.
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic zelfde probleem
gemeten voltages zijn in orde
Ik verdenk het contact tussen de stekker en het contact in de auto. Kijk eens in de auto naar de contactpennetjes en bij de stekker of per ongeluk een pennetje een stukje teruggeduwd is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam