Electrische antenne...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn electrische telescoopantenne is er slecht aan toe, dwz. er zit een knik in bij de bevestiging die al een scheurtje is geworden. Het electrische deel werkt nog. Ontvangst ook nog goed.
Zijn de telescoopsprieten los te koop? Ik vind een zwarte spriet eigenlijk mooier, maar weet niet of de ontvangst daar onder lijdt.
Wie heeft hier ervaring mee?
Groet,
Hans van Oostveen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De spriet is loste koop. Zit in een mooi zakkie samen met een nieuwe pees.
Kosten ongeveer een eurootje of 40 à 50 dacht ik.
Het is even pielen maar dan heb je weer een perfecte ontvangst en als het zwikkie ged is aangesloten een vandalisme bestendige spriet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hans,
Ik heb er laatst 1 vervangen, van een 940, en die heb ik inderdaad los gekocht bij Nordicar, prijs weet ik zo effe niet meer, maar effe belle en ze sturen hem zo voor je op.
Groeten, Co
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maarten en Co,
Bedankt voor jullie reactie.
Co bedoel je een telescoopantenne of een zwarte spriet, die verkrijgbaar is bij Nordicar?

groet,
Hans
Op de knutseldag bij nordicar laatst heb ik 'm vervangen. (was 38,

Een zwarte spriet maakt niets uit voor de ontvangst, het zijn radio golven die niet echt last hebben van verf. (anders hab je in huis met een sprietje ook geen ontvangst) Het doorgeven van het signaal gebeurt toch via het koperen busje dat onderaan de spriet zit.
Ik neem aan dat ie ook gewoon als zwart te bestellen is bij nordicar, maar navragen levert een beter inzicht m.b.t. de leverbaarheid.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
MSuidgeest schreef :
Zeg,
Knutseldag ?
Wat is dat nou voor taalgebruik ?
Dat heeft de meeste en mooiste auto's en spreekt dan over een knutseldag ...
Mark, Het zou een verbastering kunnen zijn van het Zweedse woord "knusslet", hetgeen zuinigheid betekent. En dat zal Jan zeer zeker zijn op zijn Volvo-vloot.
Ok, ik ben wel zuinig op de vloot, maar als je heel zuinig bent en zowat alles zelf doet... kan je voor het zelfde geld meer wagens hebben. (nu nog wachten totdat ik 2 diesels op de weg kan betalen, web heeft gisteren ontdekt dat een 780 niet echt veel bergruimte heeft)
Overigens, waar kwam de term knutseldag ook al weer vandaan? (was dat niet de officiele naam binnen de volvo vereniging) Wacht maar, de volgende ben ik er met de 780. (o.a. remmen spoelen en van verse vloeistof voorzien)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb toen een verchroomde vervangen, als die ook in zwart leverbaar is zal het wel passen, of gewoon effe vragen, ze weten vrij veel daar achter de balie.
Groeten, Co.