Wie kan me helpen mijn radio aan te sluiten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2007 22:32 #1060921
door V700 register
Dag mensen,
Heb net een volvo 940 aangeschaft, maar ik krijg de radio niet aangesloten en fatsoenlijk ingebouwd. Wie kan me helpen?
Groet, Jeroen
Wie kan me helpen mijn radio aan te sluiten? is gemaakt door V700 register
Dag mensen,
Heb net een volvo 940 aangeschaft, maar ik krijg de radio niet aangesloten en fatsoenlijk ingebouwd. Wie kan me helpen?
Groet, Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2007 22:38 #1172533
door V700 register
Jeroen,
Waar zit het probleem? Standaard heeft Volvo aansluitingen voor de autoradio. Als de originele bedrading er nog zit, zijn bij de dealer of Brezan verloopstekkers/kabels verkrijgbaar die passen op jouw radio.
Beantwoord door V700 register in topic Waar zit het probleem?
Jeroen,
Waar zit het probleem? Standaard heeft Volvo aansluitingen voor de autoradio. Als de originele bedrading er nog zit, zijn bij de dealer of Brezan verloopstekkers/kabels verkrijgbaar die passen op jouw radio.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2007 22:38 #1172534
door V700 register
Wat heb je zelf al gedaan en wat lukt er niet met aansluiten?
Is de nieuwe radio voorzien van ISO-aansluitingen?
Heeft je auto ISO of is de oude radio losgeknipt?
Onthoud dat de meeste Volvoradio's het alleen doen met contact aan, dus kan dat ook een rden zijn dat de radio niet wil.
Laat even weten, eventueel met foto van de radio-opening in je auto.
Beantwoord door V700 register in topic iets meer info graag
Wat heb je zelf al gedaan en wat lukt er niet met aansluiten?
Is de nieuwe radio voorzien van ISO-aansluitingen?
Heeft je auto ISO of is de oude radio losgeknipt?
Onthoud dat de meeste Volvoradio's het alleen doen met contact aan, dus kan dat ook een rden zijn dat de radio niet wil.
Laat even weten, eventueel met foto van de radio-opening in je auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2007 23:48 #1172552
door V700 register
Ik heb er een ISO verloopstuk tussen gezet, maar het lijkt wel of er bijna geen enkele kabel correspondeert. Het verloopsuk zou volgens de automaterialenhandel moeten passen. De enige speakers die ik aan de praat heb gekregen waren de linkervoor- en rechtsachterspeaker. Er is door de vorige eigenaar naar mijn idee lukraak wat aangesloten en losgeknipt/getrokken. De nieuwe radio heeft ISO aansluitingen, de voedingskabels passen prima, het gaat puur om de speakeraansluitingen.
Ander probleem is dat ik de kabels niet fatsoenlijk achter de radio weggewerkt krijg. Het lijkt wel of er haast geen ruimte is, het is in ieder geval een stuk krapper dan in mijn oude 740 uit 88. Zou dat komen doordat deze 740 airco heeft en de pomp zoveel ruimte inneemt?

Kortom, ik ben niet goed met electra en bedrading. Ik denk dat ik probeer nog een garage te vinden want ik ga op vakantie maandag en ik wilt toch wel erg graag muziek.
Beantwoord door V700 register in topic radio inbouwen
Ik heb er een ISO verloopstuk tussen gezet, maar het lijkt wel of er bijna geen enkele kabel correspondeert. Het verloopsuk zou volgens de automaterialenhandel moeten passen. De enige speakers die ik aan de praat heb gekregen waren de linkervoor- en rechtsachterspeaker. Er is door de vorige eigenaar naar mijn idee lukraak wat aangesloten en losgeknipt/getrokken. De nieuwe radio heeft ISO aansluitingen, de voedingskabels passen prima, het gaat puur om de speakeraansluitingen.
Ander probleem is dat ik de kabels niet fatsoenlijk achter de radio weggewerkt krijg. Het lijkt wel of er haast geen ruimte is, het is in ieder geval een stuk krapper dan in mijn oude 740 uit 88. Zou dat komen doordat deze 740 airco heeft en de pomp zoveel ruimte inneemt?

Kortom, ik ben niet goed met electra en bedrading. Ik denk dat ik probeer nog een garage te vinden want ik ga op vakantie maandag en ik wilt toch wel erg graag muziek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2007 03:02 #1172558
door V700 register
Waar woon je?
Wellicht dat iemand "uit de buurt" even een blik kan werpen.
Beantwoord door V700 register in topic Woonplaats?
Waar woon je?
Wellicht dat iemand "uit de buurt" even een blik kan werpen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2007 08:05 #1172564
door V700 register
Ik woon in Zwolle en werk in Harderwijk.
Groet, Jeroen
Beantwoord door V700 register in topic Ik woon in Zwolle en werk
Groet, Jeroen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2007 12:34 #1172572
door V700 register
Da's voor mij te ver, ik zit in Delft,
Misschien is er iemand bij jou in de buurt die even wil kijken.
Beantwoord door V700 register in topic Ver
jeroen holtkamp schreef :
Da's voor mij te ver, ik zit in Delft,
Misschien is er iemand bij jou in de buurt die even wil kijken.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2007 14:29 #1172580
door Willem van Strik (GAST)
Uiteraard ben je welkom in Lelystad, dan kunnen we eens puin gaan ruimen in je middenconsole.
Je wilt een normale, niet-volvo radio plaasten? Extra DIN-kabeltje hebben we hier nog wel liggen, maar er moet dus eerst worden gekeken wat er nu eigenlijk van de originele draadboom resteert.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Lelystad
Uiteraard ben je welkom in Lelystad, dan kunnen we eens puin gaan ruimen in je middenconsole.
Je wilt een normale, niet-volvo radio plaasten? Extra DIN-kabeltje hebben we hier nog wel liggen, maar er moet dus eerst worden gekeken wat er nu eigenlijk van de originele draadboom resteert.
Moderators: Jerry Stam