Koplamp 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2007 12:05 #1060886
door V700 register
Ha Volvofans,
In de koplampen van mijn net aangeschafte 940 HPT, zitten drie afzonderlijke reflectoren. De grote aan de buitenkant is natuurlijk voor de hoofdverlichting (dim en groot). Naar binnen onder de mistlampen. Maar daar boven zit nog een kleine reflector. Verstralers? Ik heb nog geen aparte bedieningsknop gevonden en het instructieboekje maakt me ook niet wijzer.
Wie het weet mag het zeggen!
Groet,
Hans
Koplamp 940 is gemaakt door V700 register
Ha Volvofans,
In de koplampen van mijn net aangeschafte 940 HPT, zitten drie afzonderlijke reflectoren. De grote aan de buitenkant is natuurlijk voor de hoofdverlichting (dim en groot). Naar binnen onder de mistlampen. Maar daar boven zit nog een kleine reflector. Verstralers? Ik heb nog geen aparte bedieningsknop gevonden en het instructieboekje maakt me ook niet wijzer.
Wie het weet mag het zeggen!
Groet,
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2007 12:09 #1172192
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic groot
probeer het grootlicht eens: volgens mij is bij alle 940's dat gekoppeld aan de verstralers, en heb je daarmee een enorme bak licht (heb ik altijd erg prettig gevonden).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2007 12:12 #1172193
door V700 register
Hans,
Dat reflektortje is van het grootlicht, als je je lichtschakelaar op licht aan zet, dus niet op 0, en je trekt het grootlichtstengeltje naar achter zodat je blauwe grootlichtlampje brandt, dan zul je zien dat die lampjes erbij aan gaan.
Groeten, Co
Beantwoord door V700 register in topic grootlicht
Hans,
Dat reflektortje is van het grootlicht, als je je lichtschakelaar op licht aan zet, dus niet op 0, en je trekt het grootlichtstengeltje naar achter zodat je blauwe grootlichtlampje brandt, dan zul je zien dat die lampjes erbij aan gaan.
Groeten, Co
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2007 16:33 #1172218
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar
Maar brandt bij grootlicht ook het 'grootlichtgedeelte' van het H4 dimlicht of alleen de verstraler?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2007 16:43 #1172219
door V700 register
Bij grootlicht brandt ook het grootlicht gedeelte van de H4 unit inderdaad, samen met de verstraler.
Bij het seinen branden beide H4 gloeidraadjes (groot- en dimlicht) samen met de verstraler.
Daarom bij het seinen nooit te lang vasthouden, want dan wordt het lampje uiteraard kortstondig heel erg warm.

Beantwoord door V700 register in topic Bij grootlicht brandt ook
Bij grootlicht brandt ook het grootlicht gedeelte van de H4 unit inderdaad, samen met de verstraler.
Bij het seinen branden beide H4 gloeidraadjes (groot- en dimlicht) samen met de verstraler.
Daarom bij het seinen nooit te lang vasthouden, want dan wordt het lampje uiteraard kortstondig heel erg warm.

Moderators: Jerry Stam