schakelaar overdrive

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2007 08:34 #1060426 door V700 register
schakelaar overdrive is gemaakt door V700 register
Om te voorkomen dat de overdrive in een andere dan de 4e versnelling wordt ingeschakeld, zit er op het bovendeksel van de bak een schakelaartje. Het inwendige van de bak druk het kogeltje van de schakelaar in, zodat het overdriverelais stroom ontvangt. Op een M41 bak (Amazon, 140 serie) zitten er aan de schakelaar 2 lipjes waar je een 'schuifstekkertje' (geen idee hoe die dingen heten) kan schuiven. Ik heb echter een schakelaartje met twee ronde pootjes, waarschijnlijk van een M46 (240 / 740). Kan iemand mij vertellen hoe de aansluiting op deze 2 pootjes zit? Speciaal volvo stekkertje oid?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2007 11:28 #1168485 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic M46
Als ik het me goed herinner zit er op mijn M46 (740TIC, MJ 1990) een schakelaar met twee lipjes met afxonderlijke contactklemmetjes (losse draden)
Ik herinner me geen ronde contacten.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2007 12:05 #1168487 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Welke schakelaar?
Maarten, bedoel jij de schakelaar op de bak zelf, of bedoel je de pook-schakelaar?
De vraagsteller heeft het over een schakelaar op de bak in ieder geval, en daarvan weet ik niet hoe hij zit. In de pook zit inderdaad met normale schuifstekkertjes aan het eind van twee draadjes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2007 12:45 #1168491 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lipjes of pennetjes
op een 'oude' schakelaar (met engelse schroefdraad) zit een aansluiting met twee lipjes. Ik heb echter een bovendeksel van een M41 bak waarin metrische draad is getapt en waarin een soortgelijke schakelaar zit, alleen heeft die niet twee lipjes, maar twee pennetjes. Ik zal vanavond eens wat in Vadis gan snorren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2007 14:29 #1168507 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pookschakelaar

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Maarten, bedoel jij de schakelaar op de bak zelf, of bedoel je de pook-schakelaar?

Ik bedoelde inderdaad de pookschakelaar.
Op de bak is het een solenoid. Ik durf daar niets over te zeggen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC