Koplampwissers 740 doen het half of niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2007 22:21 #1059851
door V700 register
Koplampwissers 740 doen het half of niet is gemaakt door V700 register
Hoi,
Kwam er vandaag achter dat mijn rechter koplampwisser (vanaf de bestuurdersplek gezien) het helemaal niet meer doet. Ik dacht aanvankelijk dat de linker wisser het niet meer deed want die stond verticaal, iets wat ie normaal nooit doet.
Mijn verbazing was dus groot dat ik de linker wel zag bewegen en de rechter niet. Wat ook nog raar is, is het feit dat de nog werkende linker wisser stopt op het moment dat ik het hendeltje bij het stuur los laat.
Kortom. Ze doen nogal raar.
De vraag die ik nu heb is: hoe werkt dat systeem nu? Is de ene motor gelink met de andere ofzo? Heeft iemand dit ook wel eens aan de hand gehad en hoe los ik dit op?
Groet,
Tamas
Kwam er vandaag achter dat mijn rechter koplampwisser (vanaf de bestuurdersplek gezien) het helemaal niet meer doet. Ik dacht aanvankelijk dat de linker wisser het niet meer deed want die stond verticaal, iets wat ie normaal nooit doet.
Mijn verbazing was dus groot dat ik de linker wel zag bewegen en de rechter niet. Wat ook nog raar is, is het feit dat de nog werkende linker wisser stopt op het moment dat ik het hendeltje bij het stuur los laat.
Kortom. Ze doen nogal raar.
De vraag die ik nu heb is: hoe werkt dat systeem nu? Is de ene motor gelink met de andere ofzo? Heeft iemand dit ook wel eens aan de hand gehad en hoe los ik dit op?
Groet,
Tamas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2007 22:31 #1164568
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mijn wissertjes
... doen het anders: bij aanraken van de handel, bewegen de wissers 1 of 2 keer over het glas. Bij sproeien krijgen ze water en wissen ze 2 keer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2007 22:41 #1164570
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O ja, sorry, vergeten te
O ja, sorry, vergeten te melden. Ik heb de sproeifunctie (hendel naar je toe) gebruikt. Bij mij stopt de linker dus direct als je de hendel los laat.
Raar he? De ander reageert dus helemaal niet. Dit doet mij vermoeden dat de ene het signaal tegenhoudt. Klopt dit of kan dat niet?
Groet,
Tamas
Raar he? De ander reageert dus helemaal niet. Dit doet mij vermoeden dat de ene het signaal tegenhoudt. Klopt dit of kan dat niet?
Groet,
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2007 12:39 #1164600
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volgens mij worden ze
volgens mij worden ze tegelijkertijd aangestuurd als je handel in sproeifunctie brengt.
In het motortje zit een spoel en een klein tandwieltje en nog wat meer spulletjes
demontage zal niks opleveren, heb dit probleem ook gehad en bij auto riwa in druten een occasionetje gekocht en die werkt ok.
wel moet hiervoor de koplamp even gedemoteerd worden maar in een half uurtje is het geklaard en het zal dan wel weer werken. wat de reden is waarom de ene stopt bij het loslaten is mij niet bekend, maar het kan met elkaar te maken hebben. dus eerst maar eens testen

In het motortje zit een spoel en een klein tandwieltje en nog wat meer spulletjes
demontage zal niks opleveren, heb dit probleem ook gehad en bij auto riwa in druten een occasionetje gekocht en die werkt ok.
wel moet hiervoor de koplamp even gedemoteerd worden maar in een half uurtje is het geklaard en het zal dan wel weer werken. wat de reden is waarom de ene stopt bij het loslaten is mij niet bekend, maar het kan met elkaar te maken hebben. dus eerst maar eens testen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2007 17:33 #1164617
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ga ik me aan de demontage
Ga ik me aan de demontage in ieder geval niet wagen. Ik zal eerst eens naar de electriciteit kijken. Ik heb de accupool even losgehad, wellicht is hier iets scheefgegaan. Al weet ik niet wat.
Bedankt voor de info.
Groetjes,
Tamas
Bedankt voor de info.
Groetjes,
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2007 09:42 #1164755
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een dingetje
Ik heb een dingetje gevonden wat ik niet zo netjes vond.
Ik heb de indruk dat een motortje (of beide?) zijn massa direct op de accupool heeft aangesloten.
Er loopt namelijk een draadje vanuit die hoek (zelfde kant als de accu en dan op de hoogte van de koplampwisser) en deze is direct op de accupool gezet.
Heeft iemand misschien documentatie over dit systeem zoals het origineel gemonteerd zou moeten zijn en waar de origineel gemonteerde motortjes hun stroom vandaag krijgen?
Groet,
Tamas
Ik heb de indruk dat een motortje (of beide?) zijn massa direct op de accupool heeft aangesloten.
Er loopt namelijk een draadje vanuit die hoek (zelfde kant als de accu en dan op de hoogte van de koplampwisser) en deze is direct op de accupool gezet.
Heeft iemand misschien documentatie over dit systeem zoals het origineel gemonteerd zou moeten zijn en waar de origineel gemonteerde motortjes hun stroom vandaag krijgen?
Groet,
Tamas
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2007 19:18 #1164774
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Heb een schema van 940 1994
maar wellicht dat e.e.a. toch nog steeds hetzelfde is aangesloten.
Ik heb je een mailtje gestuurd (geen PM) met de PDF's van het schema.
Ik heb je een mailtje gestuurd (geen PM) met de PDF's van het schema.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2007 22:11 #1164789
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Willem,
Dat is precies wat
Willem,
Dat is precies wat ik zoek. Het ziet er inderdaad naar uit dat ze hetzelfde zijn.
Tack sa mycket!
Tamas
Dat is precies wat ik zoek. Het ziet er inderdaad naar uit dat ze hetzelfde zijn.
Tack sa mycket!
Tamas
Moderators: Jerry Stam