Afkeur na Steekproef APK (en vervolgens spookt het!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2007 11:50 #1059751
door V700 register
Afkeur na Steekproef APK (en vervolgens spookt het!) is gemaakt door V700 register
Gisteren mijn 940 (op LPG uit 96 met 340000 op de teller) naar de keuring. Na een paar kleine veranderingen (nieuwe remleiding en een nieuwe steun voor de versnellingsbak)werd hij goedgekeurd voor de APK. Klein probleem er kwam een steekproef dus braaf wachten op de keurmeester van het RDW.Hij had maar 1 probleem het lampje van het ABS deed het niet (de ABS zelf doet het wel) dus afkeur!. Natuurlijk direct gekeken of het lampje kapot was maar dit was niet het geval.Na een nachtje over dit probleem geslapen te hebben stapte ik vanochtend in de auto en zowaar het lampje van de ABS deed het gewoon!. Nogmaals geprobeerd en hij deed het weer. Dus ik snel terug naar de garage om alsnog goedgekeurd te worden en je raad het misschien al, ik start de motor bij de garage en het lampje deed het weer niet??. Wat mij ook opviel was het Lapda lampje deed het ook niet (en vanochtend wel). Ik dacht nog ik laat de motor gewoon even een uur afkoelen misschien doet hij het dan maar nee hoor het lampje deed het weer nietWie heeft een tip voor dit vreemde spookprobleem. Alvast bedankt voor het meedenken Wouter van de Loo  
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2007 12:41 #1164260
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic printplaat instrumentenpaneel
Het wisselende contact wordt vaak veroorzaakt door een falen van de verbinding in de printplaat. Niet door de onderdelen waarvoor een signaal wordt gegeven.
Deze printplaat is en zwakke constructie. De geleide banen zijn erop ge-etst. Het indraaien van een lampje veroorzaakt vaak al een beschadiging van de geleide baan. Het mankeren van een verbinding doet zich vaak voor bij verlichtings lampjes. Je zet er en ander lampje in, eerst doet het lampje het en daarna weer niet. Probeer een verbinding van een falend lampje te overbruggen met een dun stukje electro draad bijvoorbeeld van een telefoon kabel.
Deze printplaat is en zwakke constructie. De geleide banen zijn erop ge-etst. Het indraaien van een lampje veroorzaakt vaak al een beschadiging van de geleide baan. Het mankeren van een verbinding doet zich vaak voor bij verlichtings lampjes. Je zet er en ander lampje in, eerst doet het lampje het en daarna weer niet. Probeer een verbinding van een falend lampje te overbruggen met een dun stukje electro draad bijvoorbeeld van een telefoon kabel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2007 13:03 #1164263
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Adriaan,
Zit die
Adriaan,

Zit die printplaat aan de achterkant van het instrumenten paneel? ik ga het vannavond proberen
groet

Wouter

Zit die printplaat aan de achterkant van het instrumenten paneel? ik ga het vannavond proberen
groet

Wouter
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2007 14:52 #1164266
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Inderdaad achterop
stuur recht zetten, een dunne lange schroevendraaier door een gat in de zijkant van de zwarte kap die voor het paneel zit induwen,de kap naar voren trekken. dan zie je hoe het paneel vast zit met twee torques of kruiskoppen. deze losdraaien en je trekt het paneel naar voren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2007 08:47 #1164442
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Adriaan,
Dank voor de
Adriaan,

Dank voor de tip, ben van het weekend aan de gang gegaan en hij doet het weer!. Nu nog even de APK en dan kunnen we weer een jaar vooruit

Wouter

Dank voor de tip, ben van het weekend aan de gang gegaan en hij doet het weer!. Nu nog even de APK en dan kunnen we weer een jaar vooruit

Wouter
Moderators: Jerry Stam