CV gestuiter

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2007 21:03 #1059590 door Ton Herman Melis
CV gestuiter is gemaakt door Ton Herman Melis
Ik had net (voor het eerst sinds de inbouw van mijn CV motortje een maand geleden) dat de slotbediening van het motortje na sluiten een beetje terugstuiterde. Daardoor stond de motor net in de stand deur open, terwijl het slot in de stand dicht stond. Gevolg: bij het openen met de AB gebeurde er niks (wel knipperlichten) en bij het sluiten hetzelfde. Ofwel de AB-computer doet gewoon wat hij moet doen. Maar de aansturing van de motor werd gesaboteerd door de stand van de schakelaar.
Is die motor eigenlijk afstelbaar of is er een manier om dit anders te voorkomen.
Of is er misschien een veertje uit mijn deur losgeschoten. Heb ik wel eens gehad bij mijn 240, dan zakte het knopje van het slot steeds ietsje lager totdat hij niet meer te openen was. Dat veertje zorgt ervoor dat het knopje in de uiterste stand blijft staan, of omhoog (open) of naar beneden (op slot).
Wie weet raad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2007 23:32 #1163407 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Weerstand
Hallo Ton-Herman
Het zou ook kunnen, dat "de stangetjes" teveel weerstand ondervinden. Dan beweegt het knopje niet ver genoeg en springt de vergrendeling terug in de oude stand. Komt overigens vaker voor.
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC