Nieuwe weerstand na 1 week al kapot!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2007 20:39 #1059025
door V700 register
Nieuwe weerstand na 1 week al kapot! is gemaakt door V700 register

Dag allemaal,

Anderhalve week geleden heeft de 940 (1995) weer eens een hele grote beurt gehad.
Er is toen ook een nieuwe weerstand voor de kachelaanjager gemonteerd (het bekende 'doet het alleen op de hoogste stand' probleem).
Rijd ik vanmiddag weg bij m'n werk: een smelt/brandlucht in de auto. Om m'n billen te beschermen de stoelverwarming maar uitgezet en de lucht verdween.
Maar na een paar minuten merkte ik dat de aanjager het niet meer deed. Het was dus waarschijnlijk die nieuwe weerstand die wéér is doorgebrand! Kost wel ff 46 euro ex. (origineel Volvo).
Zal wel een garantiegevalletje zijn, maar voor je weet brandt een nieuwe weer door... Wat kan hier aan de hand zijn?
Alvast dank,
Joost

Dag allemaal,

Anderhalve week geleden heeft de 940 (1995) weer eens een hele grote beurt gehad.
Er is toen ook een nieuwe weerstand voor de kachelaanjager gemonteerd (het bekende 'doet het alleen op de hoogste stand' probleem).
Rijd ik vanmiddag weg bij m'n werk: een smelt/brandlucht in de auto. Om m'n billen te beschermen de stoelverwarming maar uitgezet en de lucht verdween.
Maar na een paar minuten merkte ik dat de aanjager het niet meer deed. Het was dus waarschijnlijk die nieuwe weerstand die wéér is doorgebrand! Kost wel ff 46 euro ex. (origineel Volvo).
Zal wel een garantiegevalletje zijn, maar voor je weet brandt een nieuwe weer door... Wat kan hier aan de hand zijn?
Alvast dank,
Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2007 21:35 #1160356
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ventilator
Het zou zomaar kunnen zijn dat de ventilatormotor inmiddels kapot is. Een weerstand gaat alleen kapot als er te veel stroom doorheen gaat en dat kan bv met een kapotte motor.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2007 22:41 #1160368
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic HR
meld het vooral bij de garage, tot nu toe hebben ze bij mij netjes en coulant gewerkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2007 11:53 #1160407
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic
@mark: op de vijfde

@mark: op de vijfde stand doet-ie 't gewoon, maar wellicht gaat hij te zwaar in standje 1 waar hij normaal op staat.
@siang: ik geloof inderdaad dat het met de coulance wel goed zit. Ik heb al gebeld, want moet ook terug voor een olielekkage die er eerst niet was.

Joost
@mark: op de vijfde stand doet-ie 't gewoon, maar wellicht gaat hij te zwaar in standje 1 waar hij normaal op staat.
@siang: ik geloof inderdaad dat het met de coulance wel goed zit. Ik heb al gebeld, want moet ook terug voor een olielekkage die er eerst niet was.

Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2007 19:53 #1160514
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoogste stand:
Ik weet absoluut wat het probleem is, zelf al enige malen voor anderen opgelost
Het is niet de weerstand die doorbrandt, maar de thermische beveilging!
Ik zal binnenkort eens foto's maken hoe je die herkent en vervangt. Er moet wel een oorzaak zijn: als de thermische weerstand doorbrandt, wordt het zaakje te heet, door???? belemmerde luchtdoorvoer..... En piept die beveiliging door!!!
Koop geen nieuwe weerstand, de huidige is voor een paar duppies te repareren!!
Ben helaas momenteel erg druk, (verkoop toko) dus weinig tijd om effe een paar leuke plaatjes te maken....
Peter van der Wal, Lobbes, voorheen Kwadraad
Het is niet de weerstand die doorbrandt, maar de thermische beveilging!
Ik zal binnenkort eens foto's maken hoe je die herkent en vervangt. Er moet wel een oorzaak zijn: als de thermische weerstand doorbrandt, wordt het zaakje te heet, door???? belemmerde luchtdoorvoer..... En piept die beveiliging door!!!
Koop geen nieuwe weerstand, de huidige is voor een paar duppies te repareren!!
Ben helaas momenteel erg druk, (verkoop toko) dus weinig tijd om effe een paar leuke plaatjes te maken....
Peter van der Wal, Lobbes, voorheen Kwadraad
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2007 10:49 #1160549
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Boeiend...
...en ik zal het aan mijn garage doorgeven. Die hadden al van gehoord van m'n probleem en belden me zelf op om een afspraak te maken om ernaar te kijken. Erg attent.
Dank voor de tip Peter.
Joost
Dank voor de tip Peter.
Joost
Moderators: Jerry Stam