verlichting/remlicht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2007 15:25 #1058581
door V700 register
verlichting/remlicht is gemaakt door V700 register
Beste medeleden,
Ik heb enkele problemen met werking verlichting achter van mijn 740 turbo 1987. Als ik verlichting inschakel dan gaat van de achterverlichting niet alleen de dubbele achterlichten branden maar tevens remlichten. Als ik vervolgens op rem trap gebeurt er niets. Schakel ik verlichting uit en trap vervolgens op de rem dan gaat alleen buitenste achterverlichting aan (dus geen remlicht). Ik heb bedrading gecontroleerd maar niets gevonden (alleen draadbreuk in linkerachter richtingaanwijzer). Omdat zoals bij dit type veel gebeurt het afgevoerde water van auto lekt in achterunit via rubbers heb ik alles ingespoten met contactspray en moeren aangedraaid (voorzichtig anders trek je moer uit plastic borging). Lekken lijkt overwonnen of bijna nul maar geen verandering in werking verlichting.
Als motor wordt gestart gaat trouwens op dashboard oranje waarschuwingslampje van kapotte verlichting altijd branden maar na trappen op rem is dit weer uit (normaal?)
Heeft iemand enig idee wat er mis is met werking verlichting ?
Alvast bedankt voor jullie reakties
Maarten (lidnr. 257)
Ik heb enkele problemen met werking verlichting achter van mijn 740 turbo 1987. Als ik verlichting inschakel dan gaat van de achterverlichting niet alleen de dubbele achterlichten branden maar tevens remlichten. Als ik vervolgens op rem trap gebeurt er niets. Schakel ik verlichting uit en trap vervolgens op de rem dan gaat alleen buitenste achterverlichting aan (dus geen remlicht). Ik heb bedrading gecontroleerd maar niets gevonden (alleen draadbreuk in linkerachter richtingaanwijzer). Omdat zoals bij dit type veel gebeurt het afgevoerde water van auto lekt in achterunit via rubbers heb ik alles ingespoten met contactspray en moeren aangedraaid (voorzichtig anders trek je moer uit plastic borging). Lekken lijkt overwonnen of bijna nul maar geen verandering in werking verlichting.
Als motor wordt gestart gaat trouwens op dashboard oranje waarschuwingslampje van kapotte verlichting altijd branden maar na trappen op rem is dit weer uit (normaal?)
Heeft iemand enig idee wat er mis is met werking verlichting ?
Alvast bedankt voor jullie reakties
Maarten (lidnr. 257)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2007 15:44 #1157478
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic massaprobleem?
Dit klinkt als een massa probleem, temeer omdat je schrijft dat je af en toe water in de unit hebt. Is de lampunit helemaal droog? wat gebeurd er als je de unit loshaald en met een testlampje controleert waar je spanning hebt?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2007 16:17 #1157482
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verlichting/remlicht
Hoi Emo,
Bedankt voor info,
Unit is droog op achteruitrij unit na. Ben vergeten te melden dat ik nog een reserve unit heb liggen en dit ook geprobeerd heb en hierbij zie je hetzelfde verschijnsel.
Maarten
Bedankt voor info,
Unit is droog op achteruitrij unit na. Ben vergeten te melden dat ik nog een reserve unit heb liggen en dit ook geprobeerd heb en hierbij zie je hetzelfde verschijnsel.
Maarten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2007 17:15 #1157485
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt als.......
Maarten,
Dit lijkt te duiden op een massa probleem. Dit is gemakkelijk te testen door even een extra massaverbinding te maken en daarna kijken wat er gebeurt.

Gerard
Dit lijkt te duiden op een massa probleem. Dit is gemakkelijk te testen door even een extra massaverbinding te maken en daarna kijken wat er gebeurt.

Gerard
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2007 19:24 #1157495
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Trekhaak?
Voor de hand liggend, maar misschien over het hoofd gezien: heb je een trekhaak?
Die zorgen vaak voor rare problemen met achterlichten...
Die zorgen vaak voor rare problemen met achterlichten...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2007 00:28 #1157544
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Draadjes op de juiste plek?
Hallo Maarten
Weet je heel zeker, dat je het juiste draadje op het juiste "ijzertje" hebt geduwd? Heb je niet de massa aansluiting van de lamp op een ander draadje dan massa aangesloten?
BTW probeer ook eens wat er gebeurd als je zowel knipperlicht als een ander soort licht aanhebt.
Groetjes
Mathy
Weet je heel zeker, dat je het juiste draadje op het juiste "ijzertje" hebt geduwd? Heb je niet de massa aansluiting van de lamp op een ander draadje dan massa aangesloten?
BTW probeer ook eens wat er gebeurd als je zowel knipperlicht als een ander soort licht aanhebt.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2007 14:49 #1160002
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heren,
Het probleem is
Heren,
Het probleem is gevonden !!! Ik heb een tijdje geleden een 760 achterlicht op mijn 740 gezet en nu blijkt dat hiervan de fitting precies anderom werkt dan bij mijn 740. Na fitting te hebben verwisseld was probleem opgelost.
Groeten en nog bedankt voor reakties
Maarten
Het probleem is gevonden !!! Ik heb een tijdje geleden een 760 achterlicht op mijn 740 gezet en nu blijkt dat hiervan de fitting precies anderom werkt dan bij mijn 740. Na fitting te hebben verwisseld was probleem opgelost.
Groeten en nog bedankt voor reakties
Maarten
Moderators: Jerry Stam