ECC foutcode: 151 D+ signal level in generator A

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 10:54 #1058576 door V700 register
ECC foutcode: 151 D+ signal level in generator A is gemaakt door V700 register
Deze week ging tijdens het rijden opeens mijn ecc lampje knipperen. Gelukkig wist ik nog hoe je de foutcode uit moest lezen (<a href="/?q=node/8601"> www.volvo700vereniging.nl/?q=node/8601 ) en verkreeg ik de volgende code:
Generator:
  • 151 D+ signal level in generator A
Weet iemand wat deze code inhoudt? Ik heb eigenlijk niets gemerkt en na opnieuw starten heb ik de fout niet meer terug gezien en werkt mijn ecc normaal.
Het lijkt me dat met de generator de dynamo bedoeld wordt, maar dan denk ik meteen aan startproblemen enzo, maar die heb ik niet.
Kan er een relatie zijn met mijn andere klachten:- een niet vloeiend lopende motor tijdens rijden (rauw geluid en missend vermogen) beschreven in <a href="/?q=node/9738"> www.volvo700vereniging.nl/?q=node/9738 , treedt niet altijd op, soms rijdt hij opeens weer vloeiend (kan per rit verschillen), door JanV is aangegeven dat de ontsteking prio 1 was en ik dacht dat er wel een relatie was tussen ontsteking en dynamo- een toerental afhankelijke zoem over de speakers (speakers staan over een externe versterker)- af en toe hoor ik het relais op de lpg tank tijdens het rijden schakelen zonder een reden en zonder dat de schakelaar dat aangeeft, aangezien ik ook al eens een flinke backfire heb gehad baart dit me ook wel wat zorgen ( www.volvo700vereniging.nl/?q=node/8665 )
Ik hoop dat iemand me even op weg kan helpen, want mijn vertrouwen in deze auto begint een beetje minder te worden.
Groetjes,Mark

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 12:27 #1157471 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic losse contactjes?
Het klinkt mij, met name door het wisselende karakter van de storing, als slecht contact tussen stekkerverbindingen of aarde. Wat ik zou doen is onder de motorkap alles wat je ziet aan stekkertjes even loshalen en inspuiten met contactspray. En wie weet is alles daarna opgelost.
het zoemen van de motor op de speakers heeft er volgens mij helemaal niks mee te maken. Dat ontstaat doordat de ontsteking zorgt voor pulserende spanningsfluctuaties. Als het goed is is de radio electronica daartegen beschermd met een ontstorings-filter, maar dat werkt blijkbaar niet helemaal goed. Heb ik ook wel eens gehad toen ik mijn portable CD-speler aan had gesloten op de sigarettenaansteker, daarna een ontstoringsfiltertje ertussen gedaan toen was het weg. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2007 20:32 #1157643 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga eens proberen om alle
Ik ga eens proberen om alle stekkerverbindingen na te lopen, maar heb er niet veel hoop op.
Het verschil tussen niet vloeiend lopen en weer wel is ook best wel subjectief. Ik merk het omdat ik iedere  dag in de auto rij, maar een ander zal het misschien als veel minder erg ervaren. Het is echt zo&#39;n probleem waarbij je zou wensen dat het veel erger wordt zodat je wat gerichter kan zoeken.
De zoemtoon over de speakers is plotseling gekomen en ik weet dat een dynamo wel degelijk veel ruis kan genereren. De storing zit niet in het ingangssignaal van de versterker en moet dus in de voeding van de versterker zitten. Het toepassen van ontstoringsfilters is in mijn ogen alleen maar gevolgbestrijding.
Herkent niemand de ecc 151 foutcode?
Mark

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2007 00:06 #1157717 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dynamo
Hallo Mark
Nee, de melding ken ik niet. Maar met "generator" wordt de dynamo bedoelt en D+ is de aansluiting op de dynamo waar het "de accu wordt niet bijgeladen" lampje op aangesloten zit.
Groetjes
Mathy

• F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2007 22:39 #1157821 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic Zomaar een gooi
Hi Mark,

Zoals je weet heb ik nog steeds geen verstand van autotechniek, maar al je het hebt over zoemen in de audio (en een foutmelding over de dynamo) zou ik in ieder geval alle aardverbindingen nakijken. Brom komt meestal door een hoogohmige cq. slechte verbinding tussen nul en aarde. Fluctuatie tussen plus en nul wordt meestal enigzins opgevangen door een filter (elco met weerstand oid) dat vaak al in een (fatsoenlijke) versterker zit.

Groeten,
Frans 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC