afmetingen ruimte voor speakers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2007 21:39 #1058321 door V700 register
afmetingen ruimte voor speakers is gemaakt door V700 register
Hallo,
Weet iemand de exacte afmetingen van de ruimtes tbv het inbouwen van speakers in de deuren van een 940?
Ik heb hier al gelezen dat mbv ringen 13 sm speakers in de deuren passen. 
Welke diameter mogen de magneten zijn die door het plaatwerk heen moeten passen?
En welke diepte is maximaal haalbaar zonder dat dit problemen oplevert met bijvoorbeeld de ramen.
Hopelijk heeft iemand zich hier al een keer in verdiept. Zo niet dan post ik na mijn metingen zodat het uitzoeken/bestellen van speakers wat eenvoudiger wordt. 
Vriendelijke groet,
Dennis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2007 21:44 #1155788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic krap
Het beste is de kap eraf te halen en zelf te meten. Veelmeer ruimte dan de 13 cm heb je niet, of je moet de bekleding gaan slopen. Druk de speakers ook niet te ver. Ik had dat met de achterdeur speakers ook gedaan (aansluiting van de speaker zat niet helemaal goed in de deur) waardoor de bediening van de centrale portiervergrendeling (ijzeren pin) ging haperen (deur ging niet meer op slot). Na de speaker precies in de ruimte hebben geplaatst (kon maar op één manier), was het probleem over. Dus: ruimte is beperkt, ook de diepte in.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2007 14:14 #1156161 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 13 cm is dus het grootst
Dank voor je reactie. Het luistert dus allemaal heel nauw. Ik ga zaterdag maar eens goed meten en dan speakers zoeken.
Dennis

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2007 14:21 #1156162 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet proppen
Probeer de speaker niet te proppen in de opening in de deur.
Als de magneet contact maakt met de deur, komt er nauwelijks meer geluid uit, let daar dus op.Er zit niet voor niets een plastic kapje over de ruimte waar de magneet in moet vallen.
Het zijn 13 cms speakers, van Pioneer heb ik ze gezien.
Helaas moet je bijn bij alle vervangingsspeakers nieuwe gaten maken in de deurkartonplaat, omdat de gaten in de originele speakers niet om de 90 graden zitten, maar 115-65-115-65 dacht ik. 

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2007 19:34 #1156192 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Hoi Dennis,   De originele
Hoi Dennis,

De originele speakers in de voordeuren hebben een speciale maat. Ik geloof iets van 14 cm. Hiervoor zijn geen speakers te krijgen uit de normale handel, maar wel zijn er opvulringen te krijgen waarmee je de gatmaat kan aanpassen zodat er wel 13 cm speakers inpassen. Het gat vergroten tot 16 cm kan wel maar dan passen de originele kapjes niet meer en moet je daar wat mee.
In de achterportieren kan je wel gewone 13 cm speakers kwijt.

gr. bouke 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2007 13:57 #1156325 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic speakers, opvulringen, magneten
De opvulringen heb ik besteld. Hopelijk kan ik een paar speakers vinden waarvan de magneet door het metalen deurdeel past en die ook nog mooi klinken. Bij de wat duurdere 13 cm speakers zijn de magneten best groot en diep. Deze hebben echter wel een mooi frequentiebereik.
Het wordt nog een flink precisieklusje om die speakers netjes gecentreerd in dat gat te laten vallen. Zo groot is dat gat niet en om daar nu in te gaan zagen ...
Ik heb ook al gekeken naar 16,5 cm maar ik wil graag de origenele kapjes houden, geen optie dus.
Heeft iemand al ervaringen met merken als Hertz, Focal, MBquart, ander mooi merk (13 cm) in een 940? Welk type evt?
Nogmaals dank voor de reacties!
Dennis

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2007 04:06 #1156452 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Hertz
Hoi Dennis,

Ik heb er zelf twee composetjes van Hertz inzitten a E 100,-- per set. De focals heb ik wel gehoord, maar voor mij waren ze te duur. Ik vind de hertz echt prima klinken, zeker voor dat geld en helemaal als je ze vergelijkt met pioneer, sony of meer van dat soort merken.

Gr. Bouke 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2007 10:26 #1156464 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hertz
Hallo Bouke, 
Ah super. Hertz past dus. Ik was inderdaad bang dat ik een standaard set van pioneer of zo moest monteren omdat de ruimte zo klein is.
Ik ben niet op zoek naar een enorme subbas maar ben wel benieuwd of die 13cm's ven Hertz een normale bas kunnen produceren. Ben je daar tevereden over?
groet,
Dennis

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2007 11:27 #1156469 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Hertz
Hoi Dennis,

Ik ben zelf erg tevreden over de hertz speakers. Vooral in het mid-laag vind ik ze mooi klinken. Mijn ervaring met de bas is dat de speakers in de achterportieren de meeste bas leveren als je voorin zit, Daarom heb ik ze ook vervangen door hertz-speakers. Het blijven natuurlijk 13 cm speakers die het vooral van een grote conusuitslag moeten hebben voor het verplaatsen van lucht. De bas is daarom niet zo heftig als in je huiskamer, zeker als de motor aanstaat, maar zeker heel acceptabel.

gr. Bouke 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2007 11:50 #1156473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hee Bouke, Precies wat ik
Hee Bouke,
Precies wat ik zoek dus. Heb jij de DSK130's? Met een oranje achterkant? Waar heb je de tweeters geplaatst van de composetjes. Ik denk erover om de tweeters voor in het dashboard te plaatsen maar achter is er niet zo'n mooi plekje.
Sorry hoor, veel vragen maar ervaringen zijn zoveel nuttiger dan de productsheets van de fabrikanten/leveranciers :-)
groet,

Dennis

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC