Af en toe 740 zonder verlichting....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2007 14:47 #1058306 door V700 register
Af en toe 740 zonder verlichting.... is gemaakt door V700 register
Sinds enkele weken in het trotse bezit van een 740 GLT estate met een 2.3i 16V, in mei 1990 voor het eerst op de weg verschenen in Zwitserland.
Hoewel alles naar behoren lijkt te werken is er  af en toe een probleem met het electrische gedeelte. Spontaan vallen verlichting (dimlicht, dashboard, achterlichten), claxon, knipperlichten als hele groep weg. In eerste instantie wat met de zekeringen gerommeld en toen was alles er zonder verdere aanwijsbare oorzaak weer..... Wel blij, maar niet opgelucht.... probleem herhaalt zich af en toe....
Uiteraard zou ik graag aanwijzingen lezen hoe en waar te zoeken zodat alles ook werkt als het moet werken.

Probleem lijkt intussen opgelost: kwam voort uit het contactslot. Zie reactie hieronder: "contact dus."
 Hans.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2007 22:24 #1155800 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Massa
Hallo Hans
Ik vermoed dat je massa niet helemaal goed meer is. Maar er zijn anderen op dit forum die je daar meer over kunnen vertellen dan ik.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2007 11:43 #1155864 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat had ik laatst ook!
Bij mij was het heel simpel.
De stekker op de draaiknop van de lichtschakelaar zat niet goed vast. Paneeltje links van het stuur loswippen. Stekker goed op de draaiknop duwen. Klik. Paneeltje weer vastduwen.
Alles werkt weer prima.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 00:44 #1156737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contact dus!
Hallo Allemaal, 
Het moet altijd eerst erger worden voordat het beter wordt....
 Toen ook de startmotor af en toe bleef hangen (krijg je trouwens heel erg veel aandacht van je omgeving door en zelf een hartverzakking, beide vanwege het schrapende geluid) hebben we uiteindelijk het schakelaargedeelte van het contactslot vervangen (en uiteraard was de startmotor ook aan de beurt...) Het lijkt opgelost! Overigens beide onderdelen (snel ook nog!) gevonden bij Visser.

Mathy en Atoine bedankt voor het meedenken.
Hans.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2007 21:50 #1157687 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verlichting valt weg.
Beste Hans,
Heb pas het zelfde gehad ook met een 90 Volvo 740. Het probleem zit in het contact slot. Als het gebeurt en je maakt een startende beweging met je sleutel zul je zien dat alles weer werkt. Gewoon het contactslot een keertje goed schoonmaken of inspuiten met contactspray. Succes, Peter Christiaan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC