Inbouwhandleiding CC voor 760 GLE bj 1990

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2007 10:24 #1058246 door V700 register
Inbouwhandleiding CC voor 760 GLE bj 1990 is gemaakt door V700 register
Beste Covolvisti,
Mijn CC is toegekomen, maar met een handleiding voor een 740/940, terwijl ik met een 760 GLE bj 1990 rij. Ik zag al snel dat de elektronica (zekeringen enz.) verschillen tussen de x40-modellen en mijn 760. Ik heb efkes gezocht bij Documentatie en Elektrische Installatie, maar ik kon de gezochte inbouwhandleiding niet vinden.
Bijgevolg, heeft er iemand zo'n inbouwhandleiding? Indien niet digitaal, zou iemand die dan gecopieerd willen versturen? Vanzelfsprekend hoort daar een vergoeding voor.
Alvast bedankt,
Koen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2007 19:51 #1155273 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vreemd
Hallo Koen
Ik heb de inbouwhandleidingen die ik in PDF vorm heb even bekeken. Hij gaat alleen over de 740/940.
Volgens de catalogus zou je basisset 3517 237 moeten hebben en installatieset 3501 283. Deze installatiekit wordt alleen gebruikt op de B280, terwijl de genoemde basisset alleen wordt gebruikt in de 760/960 van de modeljaren 88-91.
Het lijkt me dan ook zeer vreemd, dat je een inbouwhandleiding voor de 740/940 gekregen hebt. Misschien heb je de verkeerde basisset gekregen?
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 10:06 #1155342 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lang verhaal, maar
ik zal het proberen te beschrijven. De persoon van wie ik het gekocht heb, heeft de CC enkele jaren geleden gekocht van iemand die hem van een late 760 benzine heeft gehaald, dus kan alleen B280 zijn. Echter, die persoon reed met een 740 en had daar de inbouwhandleiding voor gevonden. Maar, die persoon wist niet dat die CC niet in de 740 paste en dus is die CC vermoedelijk altijd op zolder blijven liggen tezamen met de handleiding voor een 740/940.
Ik weet niet of het duidelijk is, maar hij verzekerde mij dat de CC moest passen op mijn 760, maar dat hij dus niet de correct handleiding had.
Toch bedankt voor de opmerkzaamheid!
Koen

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 12:44 #1155357 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Inbouwhandleiding
Hallo Koen
Met die mogelijkheid had ik ook al rekening gehouden.
Er bestaat volgens de tabel uit de accessoirescatalogus trouwens ook een kans, dat er in die 760 een B230 Turbo lag. Maar ik neem aan, dat de 760 2.3 Turbo zeldzamer is dan de 760 met 2.8 V6.
BTW hoe ziet die inbouwhandleiding die je wel hebt eruit? De PDF die ik heb heeft wat vlekken en ik zou graag een betere PDF willen hebben. Vooral ook, omdat ik die dingen verzamel en uitdeel aan iedereen die er interesse in heeft.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 13:04 #1155360 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kwaliteit druk Inbouwhandleiding
Dag MAthy, tja, dat wist ik niet dat er ook nog een 2.3 Turbo ingelegen heeft... ook in die latere 760's (1988-1990)?
De handleiding die ik heb, is een papieren versie en die is behoorlijk netjes. Ik wil hem best copieren voor jou en jou opsturen, maar dan moet je zelf wel de boel inscannen...
Ik hoor het wel,
Koen

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 20:30 #1155408 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Alleen maar
Hallo Koen
In de tabel die in de accessoirescatalogus voor modeljaar 1995 staat, worden alleen de late en niet de vroege 760's genoemd.  Geen idee waarom.  Volgens diezelfde tabel werd die B230 Turbo ook nog geleverd in de 960 van 1991.  Daarbij moet je niet vergeten, dat de catalogus in het Duits, Engels, Frans en Nederlands verteld wat er te krijgen is.  Dus er kunnen ook uitvoeringen genoemd worden, die in Nederland nooit geleverd zijn.
Ik kom zaterdag naar Zaltbommel, zondag naar Asperen en begin Februari naar Laag-Soeren (ALV), je mag me die kopie ook dan geven.  Of je geeft me dit weekend het origineel en ik geef hem je op de ALV terug.  Maar je mag de kopie ook opsturen.  Ik hoor wel wat de kosten zijn.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 22:58 #1155439 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoog tijd om me in deze discussie te mengen...
...want hij heeft de cruise control van mij overgenomen. Het is me nu duidelijk dat cruise controls vervelende dingen zijn als het gaat om compatibiliteit. Om even een ding duidelijk te hebben, de cruise control is ooit uit een laat type 760 gekomen. Dit was hoogstwaarschijnlijk een benzine, waar ik zeker van ben is het feit dat het geen vier cilinder turbo was, maar of het nu een diesel was dat weet ik niet meer zo zeker. Mijn gevoel zegt dat het de V6 was anders was het me vast opgevallen.Er was al wat onduidelijkheid of de cruise control zou passen. Ik heb daarom gezocht op de afzonderlijke onderdeelnummers van de onderdelen om te zien of ik een cruise control met deze onderdelen kon vinden die op de 760 geleverd is. Deze kreeg ik terug en dit kitnummer heb ik aan Koen gemeld. Deze bleek dus incorrect te zijn zoals ik hoorde van Koen toen hij dit nummer bij de dealer checkte. Hiermee is het dus fout gegaan in de communicatie. Het staat dus geenszins vast dat de cruise control dit nummer heeft. Het kitnummer komt uit VADIS, niet van de cruise control.Verder is het nog waard te vermelden dat de handleiding de handleiding is van de 700/900 serie. Ook deze staat los van de cruise control. Aangezien ik in een 740 rij heb ik deze handleiding opgezocht.Aangezien ik weinig weet van cruise controls en deze cruise control in het bijzonder heb ik Koen deze cruise control tegen een lage prijs aangeboden. Meer om er iemand blij mee te kunnen maken in plaats van dat de cruise control maar in de kast lag te verstoffen.Ik begin hier nu een klein beetje een naar gevoel van te krijgen aangezien ik Koen misschien heb blij gemaakt met een dode mus.Hierbij mijn poging om dit alles recht te zetten:@Koen: Mocht het dus helemaal niet passen dan mag je hem op mijn kosten terugsturen. Het bedrag zal ik natuurlijk terugstorten op je rekening.Ik hoop dat de cruise control alsnog past zoniet dan hierbij mijn excuses voor het ongemak.Groet,TamasP.S.: @Mathy, ik denk dat je op zoek bent naar <a href=" hacked.free-bsd.org/misc/faq/CruiseControl700900.pdf " target="_blank" title="CC 700/900">dit document.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 23:26 #1155447 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic CC
Hallo Tamas, Koen, Volvisti
Het document waar jij naar linkt is een heel mooie PDF. Als dat niet dezelfde is als die, die Koen heeft, dan heb ik nog steeds interesse in de inbouwhandleiding van Koen.
Er staan op die site overigens meer interessante files.
Ik heb maar weer eens naar de tabel gekeken. De basisset uit een late 760 past altijd. Vraag is natuurlijk: "Wat hoort er precies bij de basisset en wat hoort er bij de installatieset?". Mogelijk dat dat in Vadis op te zoeken is.
De installatieset past alleen als ie van hetzelfde type motor komt.
Tamas, heb je al met de nummers voor de basisset en de installatieset die ik hierboven al ergens gemeld heb, gezocht in Vadis? Misschien dat zich zo laat vaststellen, wat Koen eventueel wel kan gebruiken.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 23:36 #1155451 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RE CC
Hoi Mathy, Koen, Volvisti,Jawel, deze is zeker hetzelfde. Ik heb deze erbij gedaan omdat het wellicht inzicht geeft hoe een cruise control in een Volvo ingebouwd moet worden. Beter iets dan niets was mijn gedachte.Ik ben een beetje bang voor VADIS geworden voor wat betreft cruise controls. Losse onderdelen zoeken gaat aardig maar als je dingen moet gaan zoeken aan de hand van deelnummers dan wordt het een doolhof.Dit zijn de onderdeelnummer die ik rechtstreeks van de vacuumpomp en de controle unit heb afgelezen en welke ik heb gebruikt in VADIS:Controle unit: 3501472Vacuumpomp: 1273226Misschien haal jij hier meer info mee uit VADIS, ik heb echter het idee dat deze onderdelen juist bij alle cruise controls is gebruikt en dat het andere delen zijn die uitmaken of het past of niet. Ik zal jouw onderdeelnummers er in ieder geval ook even op loslaten.
Groet,
Tamas 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2007 09:51 #1155480 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inbouw
Vorig jaar heb ik in mijn 940 een Volvo cruisecontrol ingebouwd. Ook deze was afkomstig van een ander type. De cruisecontrol was namelijk ouder dan de wagen zelf.
Volgens mij is de electronica en luchtpomp met enig uitzoekwerk en het electrisch schema best compatible tussen de modellen.
Wat verschillend is: de gasrol-set en de bedieningshendel.
De gasrol-set is motor specifiek (heb ik nieuw gehaald bij de dealer, € 75).
De bedieningshendel naast het stuur is voor een 760 recht en bij de 740/940 zit er een bocht in. Deze zijn niet uitwisselbaar.
Het is nu de vraag wat voor set Volvokoen heeft: bedieningshendel (clignoteur) recht of krom?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC