Vermogen Dynamo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2007 08:56 #1058103
door V700 register
Vermogen Dynamo is gemaakt door V700 register
Hallo mede-Volvisti,
Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn defecte dynamo van mijn Volvo 945 GL uit 1991. Welk Amperage heb ik nodig? Ik kan een compleet gereviseerd exemplaar uit een 240 krijgen, met een vermogen van 70A.
Zal dit voldoen? Ik heb een standaard uitrusting, dus stoelverwarming, electrische ramen voor, geen airco.
Groet,
Foppe
 
Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn defecte dynamo van mijn Volvo 945 GL uit 1991. Welk Amperage heb ik nodig? Ik kan een compleet gereviseerd exemplaar uit een 240 krijgen, met een vermogen van 70A.
Zal dit voldoen? Ik heb een standaard uitrusting, dus stoelverwarming, electrische ramen voor, geen airco.
Groet,
Foppe
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2007 09:00 #1154322
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Instructieboekje
Daar staat achterin bij de technische gegevens hoeveel amps de dynamo geacht wordt te leveren en er staat me iets bij van 70 bij benzineblok en 55 voor een diesel (wat op zich vreemd is, ik zou het andersom verwachten, maar goed).
Check het even, anders zal ik vanavond even kijken.
Check het even, anders zal ik vanavond even kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2007 22:51 #1154413
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stroom Bas ?
Die 55 ampere voor een diesel is helemaal niet gek.
Een diesel heeft een hogere startstroom dan benzine, vandaar een dikkere accu. Maar een bezinemotor verbruikt meer stroom dan een diesel. Een diesel heeft alleen stroom nodig om de magneetklep van de brandsstofpomp open te houden en een benzinemotor moet minimaal 10 ampere hebben voor de ontsteking en brandstofpomp.
En daar zit het verschil in amperage van de dynamo.
Een diesel heeft een hogere startstroom dan benzine, vandaar een dikkere accu. Maar een bezinemotor verbruikt meer stroom dan een diesel. Een diesel heeft alleen stroom nodig om de magneetklep van de brandsstofpomp open te houden en een benzinemotor moet minimaal 10 ampere hebben voor de ontsteking en brandstofpomp.
En daar zit het verschil in amperage van de dynamo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2007 23:09 #1154420
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is zelfs nog meer.
Volgens het instructieboekje van de 740 MY89 geldt:
Benzine:100 amps: B230ET/FT80 amp: B234F / B200E/ET / B230E/F55 amps: B230K
Diesel:55 amps70 amps voor de D24tic
Overigens lees ik ook dat er een 2,7 pk (twee komma zeven PK!) startmotor in zit.........tsjesis....
Dus Swifty: Als je een B230K of een diesel hebt is 70 amps genoeg, als het een blok van een ander model betreft, dan zou ik hem laten liggen.
Benzine:100 amps: B230ET/FT80 amp: B234F / B200E/ET / B230E/F55 amps: B230K
Diesel:55 amps70 amps voor de D24tic
Overigens lees ik ook dat er een 2,7 pk (twee komma zeven PK!) startmotor in zit.........tsjesis....
Dus Swifty: Als je een B230K of een diesel hebt is 70 amps genoeg, als het een blok van een ander model betreft, dan zou ik hem laten liggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2007 00:39 #1154428
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Als tie past
70 Amp moet ruim voldoende zijn. Als de dynamo maar past op de bestaande bevestiging
Het is 70 Amp. bij ca. 14 volt! Je accu zal dit vermogen nooit op kunnen nemen, hooguit 20 Amp.
De rest blijft over voor de overige verbruikers.
Het is 70 Amp. bij ca. 14 volt! Je accu zal dit vermogen nooit op kunnen nemen, hooguit 20 Amp.
De rest blijft over voor de overige verbruikers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam