stroomvreter
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                30-11-2006 18:10                #1057343
        door V700 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        stroomvreter is gemaakt door V700 register            
    
        na een dag stilstaan van mijn 780 benzine v6,is mijn accu leeg.accu is verniewd en alle verlichting is uit [kofferbakverlichting,binnenverlichting]
wat is nu nog de stroomvreter??
Harma
lidnr 262
    wat is nu nog de stroomvreter??
Harma
lidnr 262
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                30-11-2006 19:01                #1150110
        door V700 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V700 register in topic Stoelen?            
    
        Hallo Harma,
Met mijn 780 heb ik hetzelfde probleem. Na ongelooflijk lang zoeken kwam ik er achter dat in mijn 1989 (USA-) model de stoelbediening van de rechter stoel de bosdoener is. Eén van de schakelaartjes van de bediening blijft hangen en dan denkt één van de stoelmotortjes dat hij moet gaan draaien. Ook al staat de stel dan in de uiterste stand, dan nog wil de motor de stoel stapje bij stapje nog naar achteren schuiven. Vanwege de mechanische weerstand (=achterste stoelstand) schakelt het motortje echter wel zelf steeds weer uit, maar probeert het steeds weer opnieuw. En dan is je accu echt erg snel leeg!
Je kunt de stekkertjes van de stoel lostrekken; die zitten achter het vierkante kapje aan de voorkant bij één van de stoelgeleiders.
Als dat niet zo is: zekeringetjes stuk voor stuk loshalen, amperemeter achter de accu zetten en steeds meten of er stroom loopt. Dan weet je in ieder geval achter welke zekering je moet gaan zoeken.
Groetjes, Lieme Huib
    Met mijn 780 heb ik hetzelfde probleem. Na ongelooflijk lang zoeken kwam ik er achter dat in mijn 1989 (USA-) model de stoelbediening van de rechter stoel de bosdoener is. Eén van de schakelaartjes van de bediening blijft hangen en dan denkt één van de stoelmotortjes dat hij moet gaan draaien. Ook al staat de stel dan in de uiterste stand, dan nog wil de motor de stoel stapje bij stapje nog naar achteren schuiven. Vanwege de mechanische weerstand (=achterste stoelstand) schakelt het motortje echter wel zelf steeds weer uit, maar probeert het steeds weer opnieuw. En dan is je accu echt erg snel leeg!
Je kunt de stekkertjes van de stoel lostrekken; die zitten achter het vierkante kapje aan de voorkant bij één van de stoelgeleiders.
Als dat niet zo is: zekeringetjes stuk voor stuk loshalen, amperemeter achter de accu zetten en steeds meten of er stroom loopt. Dan weet je in ieder geval achter welke zekering je moet gaan zoeken.
Groetjes, Lieme Huib
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
 - Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                02-12-2006 01:04                #1150185
        door André Struis
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door André Struis in topic Check            
    
        Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Door de stroom te meten over elke zekering kan je een beeld krijgen waar je het moet zoeken. Zekering trekken, ampere meter van het ene pootje naar de andere.
Maar controleer eerst de dynamo, deze kan ook een lekstroom hebben doordat er een diode oid staat te "lekken".
 
Suc6 André
    Door de stroom te meten over elke zekering kan je een beeld krijgen waar je het moet zoeken. Zekering trekken, ampere meter van het ene pootje naar de andere.
Maar controleer eerst de dynamo, deze kan ook een lekstroom hebben doordat er een diode oid staat te "lekken".
 
Suc6 André
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
        Moderators: Jerry Stam    
				




