Niet Starten!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2006 05:26 #1057192 door V700 register
Niet Starten! is gemaakt door V700 register
Hallo medeleden,
Mijn 960 3.0 automaat start af en toe niet, voornamelijk na een korte rit wil hij of zij niet meer starten. De controle lampjes branden zo ook de buitenverlichting maar geen geluid vanuit de machinekamer. Geen ronddraaiende startmotor of klikken van het startrelais. Volgens Sjef Frehe zou het kunnen liggen aan de startblokkering die op de bak zit. Maar het vreemde is dat de auto het euvel alleen vertoont na korte ritjes. Is de auto warm na zo'n 30 km start hij of zij weer wel!
In de auto zit een orgineel Volvo alarm, deurvergrendeling en mogelijk ook startonderbreking. Dit alarm is echter door Vos Zaltbommel waar de auto vandaan komt uitgeschakeld omdat er geen afstandsbediening meer bij was.
Ik ben benieuwd hoe ik dit probleem het beste kan aanpakken.
Hoor graag van jullie ervaring op dit gebied.
Gisteren moest ik de auto ff een stukje naar voren rijden om in de achterbak te kunnen en ben dus nu naar mijn werk met de auto van mijn zoon omdat mijn grote trots het niet doet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2006 07:18 #1149356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soortgelijke problemen
In mijn 960 met B6304F uit 91, wel met 315000 op klok. Heeft moeite met op pakken, hoor even een kleine klik bij de motor en dan verder niets meer. Rare is wel zodra ik een auto erbij zet en de startkabel op de accu druk het toerental van de andere auto een aardig stuk in zakt. Maar dan start de 960 wel gelijk weer. Accu is trouwens vervangen.

Kabels eraf, 960 uit, en start dan wel gelijk. Bij de laatste keuring zei de monteur dat het de startmotor is, dit moet ik echter nog wel gaan controleren. Voor mijn gevoel zijn de koolborstels van de startmotor versleten gezien de hogere km-stand

Denk dat je het beste even kan meten wat de spanningen op het relais bij je startmotor zijn. Dan weet jij in ieder geval al zeker of je het richting de startonderbreker moet zoeken of dat het bij de startmotor zit.

Groeten,
Ad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC