cruise control geeft niet thuis

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2006 14:43 #1056909 door V700 register
cruise control geeft niet thuis is gemaakt door V700 register
Hallo iedereen.
Na dat Nordicar mijn auto heeft omgebouwd van automaat naar handbak werkt mijn cruisecontrol opeens niet meer.
Zij hebben het volgende gecontroleerd en daar was niks mis mee
vacuum op alle slangen getrokken, deze zijn lek vrij
electro na gekeeken van af de cruisecontrol handel tot aan de regelunit, dit was ook goed, schakelaar op rempedaal gecontroleerd was ook goed.

storing via de pigtail gecontroleerd en daar kwam de uit dat het snelheids signaal ontbrak, maar ja dat lijkt mij logisch als je stil staat...?
voor de zekerheid nog een nieuwe draad van de snelheidsmeter naar de unit getrokken en gecontroleerd door aan het wiel te draaien en gaf vanaf de snelheidsmeter wel telkens een puls signaal. Snelheidsmeter werkt ook gewoon dus die krijgt een goed signaal vanaf de sensor in de achteras.
regelunit vervangen voor een nieuwe, nog geen resultaat, andere vacuumpomp geprobeerd, ook geen resultaat.
Gearselector opnieuw aangesloten om te kijken of het er aan lag dat er geen automaat meer onder zat, dit werkte ook niet .
Het eenige vreemde wat Nordicar kon ontdekken was dat er op 1 van de drie draaden die naar de vacuum pomp ging er een signaal ontbreekt.
De cc doet echt in z'n geheel niets, Nordicar weet het niet meer, en ik al helemaal niet. Het gaat bij mij om een 9 pins cc want heb geen plus en min op de handel, enkeld resume on en of, en snelheid vast leggen en versnellen.
Wie kan mij helpen want ik weet het niet meer ???
Gr Bart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2006 18:34 #1147680 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niemand ooit probleemen met
Niemand ooit probleemen met z'n cruise control ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2006 20:09 #1147685 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op de aut. zat 1 schakelaar
Op de aut. zat 1 schakelaar nl. die voor de rem.
Op de handbak zitten er 2 ( dacht ik ) 1 voor de rem en 1 voor de koppeling. Zit daar iets fout misschien??
Groeten ûût Epe
De Dalhausertjes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2006 13:22 #1147772 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarom bouw je een auto om
waarom bouw je een auto om van automaat naar handbak, en wat kost zo'n geintje?

Ik heb geen oplossing voor je probleem 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2006 20:32 #1147802 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koppelingschakelaar.

hdalhuisen schreef : Op de aut. zat 1 schakelaar nl. die voor de rem.
Op de handbak zitten er 2 ( dacht ik ) 1 voor de rem en 1 voor de koppeling. Zit daar iets fout misschien??
Groeten ûût Epe
De Dalhausertjes.

Klopt, er zit bij een handbak een tweede schakelaar gekoppeld aan het koppelingspedaal, echter heeft dit er niets mee te maken.
De schakelaar voor de koppeling staat namelijk in serie geschakeld met de remschakelaar, en deze is door gemeten en werkt goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2006 13:39 #1148804 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heel intressant !!! Ik heb
heel intressant !!!Ik heb alles overgebouwd van een '97 940 B230FK automaat in mijn '92 940 B230FT handbak,zo ook de cruise control en die doet het hier ook niet.Ik heb ook de vacuum getest, andere regelunit, vacuum los gehaald en slang van vaccum pomp direct naar balg die de gaskabel bediend.
Ik heb veel moeten veranderen en uitmeten, aut naar 4d+od moest ik het overdrive circuit opnieuw aanleggen en aansluitingen veranderen.Ook het circuit met zekering voor de achterruit wisser zat niet in de draadboom (was een sedan) en alle draden naar de achterlampen moesten verlengd/verkort/verlegd worden.Maar hiervoor is een erg handige site !<a href=" volvotechinfo.com/WD123/ "> volvotechinfo.com/WD123/ Iedereen die zelf sleuteld moet deze link opslaan in ze favorieten !!!

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2006 19:26 #1148942 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Afstelling?

snoek38 schreef :

hdalhuisen schreef : Op de aut. zat 1 schakelaar nl. die voor de rem.
Groeten ûût Epe
De Dalhausertjes.

Klopt, er zit bij een handbak een tweede schakelaar gekoppeld aan het koppelingspedaal, echter heeft dit er niets mee te maken.
De schakelaar voor de koppeling staat namelijk in serie geschakeld met de remschakelaar, en deze is door gemeten en werkt goed.

Houd er wel rekening mee dat beide schakelaars afgesteld moeten worden. Door het overbouwen kan de afstelling verkeerd zijn (gaat om 1 mm of minder). Als ik me goed herrinner wordt bij het intrappen van een van de pedalen een circuit naar massa gemaakt waardoor 1 van de aders op de pomp wordt afgeschakeld. (naast het open zetten van het vacuum circuit in de pedaalschakelaars)

Een simpele test die je evt kan doen is het afdoppen vand e vacuum slang naar het koppelingspedaal en het los halen van de schakeldraad. (en dusdanig opbergen dat je geen contact met massa maakt) Als ie dan wel op de cc wil dan zit het probleem in die schakelaar. (zo niet moet je ff verder zoeken) Aangezien de omgeving met 1 schakelaar bij een pedaal heeft gewerkt zal je moeten zoeken in afstelling en evt. vacuum lekkage. Maar door het ontbreken van het signaal op 1 ader bij de pomp en het feit dat het gewerkt heeft verdenk ik de afstelling.

Jan Huijsmans (moderator)
... "You can&#39;t have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
&#39;84 704 B28E, &#39;86 764 B28E, &#39;86 782 B280E, &#39;87 764 D24Tic, &#39;90 745 D24T

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2006 15:40 #1149201 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3 schakelaars
Er doen zelfs drie schakelaars mee. 
1. schakelaar op koppelingspedaal (indrukken = doorverbinden)
2. schakelaar op rempedaal (indrukken is doorverbinden)
3. remlichtschakelaar (indrukken is verbreken)
1 en 2 staan in serie en verbreken de massa naar de CC-regelaar. Dus als één van beide schakelaars niet voldoende wordt ingedrukt, is er geen massa. De regelaar haalt de massa via de remlichten. Als het rempedaal wordt ingedrukt, gaat er via de remlichtschakelaar 12V naar de remlichten. De CC-regelaar krijgt hierdoor 12V ipv massa en schakelt uit (of niet in).
Ik zou zeggen, systematisch één voor één alle schakelaars simuleren totdat je de boosdoender hebt gevonden.
Rob 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC