Brussel
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2018 16:36 #1108331
door Jerry Stam (GAST)
Brussel is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Misschien interessant
Deze kreeg ik op het werk:
As of October 2018, the Brussels Capital Region is a Low Emission Zone (LEZ). This affects both cars registered in Belgium and abroad.
For Netherlands and Luxembourg colleagues visiting Brussels or clients within the Brussels Capital Region:
- Registration is mandatory
- Registration need to be done via electronic form: lez.brussels/en
- Registration is free of charge
- Neglecting registration may result in a 150 EURO fine
- The registration remains valid for 3 years
- Registration is only valid for the Brussels LEZ
===
Deze staat op de website: lez.brussels/nl/news/lage-emissiezone-%E...rtuigen-registreer-u
Lage-emissiezone – in het buitenland ingeschreven voertuigen, registreer u!
Voertuigen die in het buitenland zijn ingeschreven, kunnen zich voortaan online registreren. Die registratie is verplicht en moet gebeuren alvorens in de lage-emissiezone van het Brussels Gewest te mogen rijden. De registratie is gratis en geldig voor 3 jaar.
De lage-emissiezone die werd ingesteld op het hele grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is in januari 2018 in werking treden. Ze verbiedt permanent (7d/7 – 24u/24) dat de meest vervuilende voertuigen (dit jaar de dieselvoertuigen met Euronorm 0 en 1) in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest rondrijden.
Alle voertuigen die ingeschreven zijn in het buitenland moeten verplicht worden geregistreerd. De aanvraag is gratis en moet vóór uw bezoek online worden ingediend.
Behalve de gegevens over uw persoon en uw voertuig zal u gevraagd worden om de volgende documenten te voorzien:
het inschrijvingsbewijs ;
een kopie van uw identiteitsbewijs ;
of elk ander document met de nodige informatie om de nauwkeurigheid van de meegedeelde gegevens te controleren.
het Europees gelijkvormigheidsattest.
Elk voertuig dat zonder voorafgaande registratie de lage-emissiezone van het Brussels Gewest betreedt, kan een boete van 150 € krijgen (ook al voldoet het voertuig aan de toegangscriteria van de lage-emissiezone). Elke overdracht van foutieve informatie bij de registratie is strafbaar met een administratieve boete van 25 €.
De registratie van het voertuig is 3 jaar geldig voor zover de gegevens over het voertuig niet veranderen.
Deze kreeg ik op het werk:
As of October 2018, the Brussels Capital Region is a Low Emission Zone (LEZ). This affects both cars registered in Belgium and abroad.
For Netherlands and Luxembourg colleagues visiting Brussels or clients within the Brussels Capital Region:
- Registration is mandatory
- Registration need to be done via electronic form: lez.brussels/en
- Registration is free of charge
- Neglecting registration may result in a 150 EURO fine
- The registration remains valid for 3 years
- Registration is only valid for the Brussels LEZ
===
Deze staat op de website: lez.brussels/nl/news/lage-emissiezone-%E...rtuigen-registreer-u
Lage-emissiezone – in het buitenland ingeschreven voertuigen, registreer u!
Voertuigen die in het buitenland zijn ingeschreven, kunnen zich voortaan online registreren. Die registratie is verplicht en moet gebeuren alvorens in de lage-emissiezone van het Brussels Gewest te mogen rijden. De registratie is gratis en geldig voor 3 jaar.
De lage-emissiezone die werd ingesteld op het hele grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is in januari 2018 in werking treden. Ze verbiedt permanent (7d/7 – 24u/24) dat de meest vervuilende voertuigen (dit jaar de dieselvoertuigen met Euronorm 0 en 1) in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest rondrijden.
Alle voertuigen die ingeschreven zijn in het buitenland moeten verplicht worden geregistreerd. De aanvraag is gratis en moet vóór uw bezoek online worden ingediend.
Behalve de gegevens over uw persoon en uw voertuig zal u gevraagd worden om de volgende documenten te voorzien:
het inschrijvingsbewijs ;
een kopie van uw identiteitsbewijs ;
of elk ander document met de nodige informatie om de nauwkeurigheid van de meegedeelde gegevens te controleren.
het Europees gelijkvormigheidsattest.
Elk voertuig dat zonder voorafgaande registratie de lage-emissiezone van het Brussels Gewest betreedt, kan een boete van 150 € krijgen (ook al voldoet het voertuig aan de toegangscriteria van de lage-emissiezone). Elke overdracht van foutieve informatie bij de registratie is strafbaar met een administratieve boete van 25 €.
De registratie van het voertuig is 3 jaar geldig voor zover de gegevens over het voertuig niet veranderen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
12-10-2018 01:05 #1449740
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Rare
omgekeerde wereld. Die brusselaars willen vervuilende auto's ( de slechte zeg maar) weren maar de eigenaren van schonere auto's ( de goeden zeg maar voor het gemak).
En dan moeten de goeden aantonen dat ze goed zijn en niet de slechten dat ze niet slecht zijn. Het is een keuze van de overheid aldaar om deze maatregel in te voeren maar ze leggen de (last) bij de goeden. Die mogen zelf hun voertuig registreren en voila , dat levert een database op met kenteken en voertuig en eigenaar gegevens, Kan niet anders dan dat dat gebruikt wordt om met camerabeelden te confronteren. Foto, check, geen registratie, bam een boete.
Ik zie niets over camera-inzet beschreven , hoe zit dat met privacy aspecten etc ?
Vanwaar kunnen ze niet bij controle een lookup doen in een voertuigdatabase om te zien of de auto in de categorie vervuilend is ?
Nu wordt de burger ingezet als een soort goedkoop administratief verlengstuk van de overheid en dat is raar. Het is een keuze van die overheid en daar hoort bij dat je dan zelf een administratie opzet.
Juist in het land waar de europese hoofdzetel zit bedenken ze lokaal een gedrocht.
De discussie in NL over het verschil in lokale milieuzones speelt zich ook vast in België af.
We gaan uiteindelijk net als met de tolweg discussie dezelfde kant op maar dan met het milieuzone gedoe.
Elk EU land probeert voor zichzelf er het beste uit te halen en gaat verkeer uit de buurlanden met tol belasten. En dat doen we dan over en weer en wat wordt Europa daar nu sterker van ?
Misschien is het een idee ipv alle verschillende voertuigbelastingen die in Europa voorkomen één Europese motorvoertuigbelasting in te voeren. en vanuit die opbrengsten het gehele wegennet in europa te onderhouden en alle tolheffing af te schaffen.
En ook 1 europees systeem voor milieuzones invoeren met dezelfde criteria.
En dan moeten de goeden aantonen dat ze goed zijn en niet de slechten dat ze niet slecht zijn. Het is een keuze van de overheid aldaar om deze maatregel in te voeren maar ze leggen de (last) bij de goeden. Die mogen zelf hun voertuig registreren en voila , dat levert een database op met kenteken en voertuig en eigenaar gegevens, Kan niet anders dan dat dat gebruikt wordt om met camerabeelden te confronteren. Foto, check, geen registratie, bam een boete.
Ik zie niets over camera-inzet beschreven , hoe zit dat met privacy aspecten etc ?
Vanwaar kunnen ze niet bij controle een lookup doen in een voertuigdatabase om te zien of de auto in de categorie vervuilend is ?
Nu wordt de burger ingezet als een soort goedkoop administratief verlengstuk van de overheid en dat is raar. Het is een keuze van die overheid en daar hoort bij dat je dan zelf een administratie opzet.
Juist in het land waar de europese hoofdzetel zit bedenken ze lokaal een gedrocht.
De discussie in NL over het verschil in lokale milieuzones speelt zich ook vast in België af.
We gaan uiteindelijk net als met de tolweg discussie dezelfde kant op maar dan met het milieuzone gedoe.
Elk EU land probeert voor zichzelf er het beste uit te halen en gaat verkeer uit de buurlanden met tol belasten. En dat doen we dan over en weer en wat wordt Europa daar nu sterker van ?
Misschien is het een idee ipv alle verschillende voertuigbelastingen die in Europa voorkomen één Europese motorvoertuigbelasting in te voeren. en vanuit die opbrengsten het gehele wegennet in europa te onderhouden en alle tolheffing af te schaffen.
En ook 1 europees systeem voor milieuzones invoeren met dezelfde criteria.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2018 02:44 #1449742
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Fijn dan. En ALS je je
Fijn dan. En ALS je je buitenlandse voertuig registreert, dan krijg je een boete van 25 euro voor het aanleveren van onnauwkeurige geevens, zegt de website.
Volgens mij krijgt ongeveer iedereen die dan: Belgie is het enige land ter wereld dat een europees gelijkvormigheidsattest kent...
Volgens mij krijgt ongeveer iedereen die dan: Belgie is het enige land ter wereld dat een europees gelijkvormigheidsattest kent...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam