Temperatuur meter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2017 18:19 #1106816
door V700 register
Temperatuur meter is gemaakt door V700 register
Sinds kort schiet mijn temperatuurmeter ver in het rood. De motor is echter niet te heet. Geen geborrel in expansievat dus het moet de temperatuur zender zijn of er mankeert iets aan het klokje.
Het is zo dat de temperatuur eerst gewoon normaal oploopt, dan blijft het even stabiel en vervolgens trekt ie door tot voorbij het rode gebied.
Wat kan het zijn?
Het is zo dat de temperatuur eerst gewoon normaal oploopt, dan blijft het even stabiel en vervolgens trekt ie door tot voorbij het rode gebied.
Wat kan het zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2017 08:47 #1438405
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien maar is beginnen
Misschien maar is beginnen met thermostaat goed na te kijken misschien blijft die dicht zitten?
Des noots haal je hem er even uit om te kijken wat i dan doet.
Kijk maar uit die 6 cilinders diesels zijn best gevoelig voor koppakking en kromtrekken van de cilinder kop
Des noots haal je hem er even uit om te kijken wat i dan doet.
Kijk maar uit die 6 cilinders diesels zijn best gevoelig voor koppakking en kromtrekken van de cilinder kop
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2017 10:39 #1438409
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic rood
Krijg je bij weerstand 0 op de sensordraad. Het kan zijn dat de de isolatie ergens stuk is en massa maakt en dat weer bij hogere temperatuur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2017 13:07 #1438413
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou ook eerst de sensor
Ik zou ook eerst de sensor(bedrading) vermoeden, echter... is het niet ook zo dat als er luchtbellen in het systeem zitten (door bijv. een lekke koppakking), en zo'n luchtbel langs de sensor komt, je ook dit krijgt?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2017 10:22 #1438429
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat kan wel, en bij onze
Dat kan wel, en bij onze volvo's zie je een lekke koppakking ook lang niet altijd aan dorrels in het expansievat. Dat komt, omdat de lucht vaak in de radiator blijft hangen, en dan via het overloopslangetje ontsnapt naar het expansievat. En dat overloopslangetje zit ver boven de vloeistof... Even lostrekken en in het open vaatje dopen geeft soms ineens een heel ander beeld.
Maar in eerste instantie zou ik naar sensor en bedrading kijken, want dat is de waarschinlijker oorzaak.
Maar in eerste instantie zou ik naar sensor en bedrading kijken, want dat is de waarschinlijker oorzaak.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2017 11:52 #1438491
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diesel
Een diesel heeft zo'n hoge compressieverhouding dat een lekke koppakking direct zichtbaar is in expansievat heb ik al vaak meegemaakt terwijl dit bij een ottomotor veel minder gauw zichtbaar is.
Er is geen sprake van hoge druk opbouw in koelsysteem dus ik denk dat de storing elektrisch van aard is.
De tankmeter heeft ook vaak een tik op het dashboard nodig voordat ie wat aan gaat wijzen. Dit zal wel net zo iets zijn.
Er is geen sprake van hoge druk opbouw in koelsysteem dus ik denk dat de storing elektrisch van aard is.
De tankmeter heeft ook vaak een tik op het dashboard nodig voordat ie wat aan gaat wijzen. Dit zal wel net zo iets zijn.
Moderators: Jerry Stam