volvo 940 2.4 diesel gekocht enkele vragen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2015 21:27 #1103905 door V700 register
volvo 940 2.4 diesel gekocht enkele vragen is gemaakt door V700 register
Beste volvo liefhebbers
Naar een aantal jaren met plezier gereden te hebben in mijn eerste auto een Amazon uit 1966 heb ik nu de knoop doorgehakt om over te stappen naar een 940 2.4 turbo diesel. 1993 de wagen is als nieuw de carrosserie heeft 6 ton gedraaid maar er zit een nieuwe 6 cilinder in wat is ingebouwd Door volvo zelf 170.000 km geleden in 2012. Verder heb ik hem gekocht van de eerste eigenaar en is de volvo altijd bij de volvo dealer onderhouden waar de auto gekocht is ( aantoonbaar ) nu zou ik graag willen weten wat de beste olie voor deze motoren is, om de hoeveel km vervangen van olie ? En om de hoeveel km moet de distributie worden vervangen van deze wagen ? Als er verder nog tips zijn hoor ik het graag van jullie.

Groetjes sander

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2015 10:46 #1418866 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Olie en distributie
De garage waar ik mijn DTiC in onderhoud heb doet er altijd 5W-30 halfsyntheet in. Eerder 10W40 mineraal gebruikt, gaf ook geen problemen. De olie wissel ik (bter gezegd laat ik wisselen) elke 10.000 km.

Een distributieriem hoort 120.000 km mee te gaan. Zelf heb ik altijd bij aankoop een nieuwe riem erop laten zetten, dan weet je het zeker, maar als je een volledige onderhoudshistorie met facturen hebt, dan zou je dit achterwege kunnen laten totdat volgens de historie het zover is.

Veel plezierige dieselkilometers gewenst,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2015 11:07 #1418867 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Let
Let bij de D-riem niet alleen op de kmstand maar ook op de leeftijd in jaren.

Ik heb ook wel eens gezien dat de interval voor oliewissel 7.500 km is. Er zijn ook mensen die geloof ik wel het filter om de 7.500 km wisselen maar de olie om de 15.000 km verversen. Of je gaat voor wissel van olie en filter tegelijk om de 10.000 km.

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2015 11:19 #1418869 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Klopt
Helemaal gelijk Henk, alleen zit ik steeds eerder aan het aantal kilometers dan aan het aantal jaren :-).

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC