D24T 740-940
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2014 16:57 #1101638
door Joost Ruizendaal
D24T 740-940 is gemaakt door Joost Ruizendaal
Beste medeleden,
Een kennis rijdt met een 940 diesel (ik weet zo even niet of het een turbodiesel of een 'gewone' diesel is). Er mankeert het een en ander aan, hij komt ook niet meer door de roetmeting heen. Het blok is op. Nu staat er hier tussen de advertenties een 2.4 turbodiesel blok dat 1200 km geleden gereviseerd is. Dit blok komt uit een 740 van 1986.
Van de diesels heb ik geen kaas gegeten, kan iemand me vertellen of zo'n 740-exemplaar zomaar in een 940 past? Voor zover ik heb begrepen (en via de zoekfunctie heb gevonden) zou een 'gewone' diesel wel zomaar vervangen kunnen worden door een turbodiesel, waarbij alleen de downpipe overgezet moet worden. Klopt dat?
Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt!
Een kennis rijdt met een 940 diesel (ik weet zo even niet of het een turbodiesel of een 'gewone' diesel is). Er mankeert het een en ander aan, hij komt ook niet meer door de roetmeting heen. Het blok is op. Nu staat er hier tussen de advertenties een 2.4 turbodiesel blok dat 1200 km geleden gereviseerd is. Dit blok komt uit een 740 van 1986.
Van de diesels heb ik geen kaas gegeten, kan iemand me vertellen of zo'n 740-exemplaar zomaar in een 940 past? Voor zover ik heb begrepen (en via de zoekfunctie heb gevonden) zou een 'gewone' diesel wel zomaar vervangen kunnen worden door een turbodiesel, waarbij alleen de downpipe overgezet moet worden. Klopt dat?
Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2014 17:11 #1407752
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik ben geen diesel kenner, laat ik dat voorop stellen. De diesels zijn geleverd als diesel (D24), turbo (D24T) en turbo intercooler (D24TIC). De D24T en D24TIC hebben dezelfde brandstofpomp, die echter ander is dan die van de D24. Verder is het allemaal redelijk rechtoe-rechtaan. In de 940 is dacht ik alleen de D24TIC geleverd?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2014 19:34 #1407755
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Motorsteunen
Hey,
De diesels zijn best simpel.
Tussen de 7 en de 9 zijn de Motorsteunen en downpipe anders, maar dat kan je gewoon overzetten.
De rest is plug en play.
En de pompen tussen een TD en TDIC verschillen trouwens ook. Hebben een andere druk. (En een andere "nummer" van Bosch )
Veel Belgische 940s hebben een ongeblazen diesel, vanwege belasting op motorvermogen.
Groeten,
Gerben
De diesels zijn best simpel.
Tussen de 7 en de 9 zijn de Motorsteunen en downpipe anders, maar dat kan je gewoon overzetten.
De rest is plug en play.
En de pompen tussen een TD en TDIC verschillen trouwens ook. Hebben een andere druk. (En een andere "nummer" van Bosch )
Veel Belgische 940s hebben een ongeblazen diesel, vanwege belasting op motorvermogen.
Groeten,
Gerben
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2014 21:19 #1407758
door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic Dank!
Kijk, met die informatie kan ik wat! Dank voor de antwoorden heren!
Ik zal de betreffende kennis eerst eens vragen om uit te zoeken wat er in zijn 940 hangt, een D24 "niks", een T of een TIC.
Ik zal de betreffende kennis eerst eens vragen om uit te zoeken wat er in zijn 940 hangt, een D24 "niks", een T of een TIC.
Moderators: Jerry Stam