Winterstand luchtfilter

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2013 21:08 #1098468 door V700 register
Winterstand luchtfilter is gemaakt door V700 register
Hoe werkt de zomer/winterstand van een luchtfilter van een ongeblazen D24?
Ik heb het idee dat ie in winterstand blijft, ook nu..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2013 23:54 #1391534 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic dat idee had ik ook
En daarom heb ik er ergens een stokje tussen gezet zodat de lucht nu vanuit 'buiten' komt achter de radiator, in plaats van via een alu buis bij/naar de uitlaat. Ik had namelijk ook het idee dat het oorspronkelijke luchtinlaatsysteem niet werkt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2013 10:12 #1391535 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klep altijd open.
Alijd koude lucht aanzuigen, dus klep openhouden met een zelf-tapper of iets dergelijks, de hete lucht verkort de levensduur van de MAF (mass air flow meter) heel veel. Sinds ik deze klep heb opengezet heb ik geen problemen meer met m'n MAF; voorheen iedere 12 maanden een andere nodig. Het is hier wel warmer dan in NL, maar toch. Een andere optie is maandelijks checken of de klep wel opengaat; alleen als het goed vriest moet ie voorverwarmde lucht aanzuigen.
Erik, NSW, Down Under

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2013 10:22 #1391536 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opmerkelijk
Opmerkelijk dat de levensduur dan zoveel korter wordt. De dieselrijders zullen hier echter geen probleem mee hebben, die hebben geen MAF of LMM.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2013 10:45 #1391537 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe moet dat volgens de
Hoe moet dat volgens de originele methode dan?
Ik kan best die klep vastzetten met een stokje of een parker, maar lijkt me tog ook anders kunnen oorspronkelijk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2013 11:00 #1391538 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Temperatuur geregeld
De klep wordt normaliter temperatuur geregeld, als de lucht in de buurt (buiten of van de motor) warm genoeg is krijg je buitenlucht. Valt niets handmatig aan te regelen.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2013 11:31 #1391539 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe werkt dat
Hoe werkt dat dan?
elektrisch of met een thermostaat ofzo?
Ik zie geen stekkers of iets van elektra, maar mogt het er wel moeten zitten, dan zoek ik graag verder.
Bij mij werkt ie niet meer, maar zo te merken aan de reacties is dat een vaker voorkomend probleempje...
Ik kan de klep wel bedienen met koperkleurige stift in het midden, maar zie niet hoe ik dat vast zou moeten zetten zonder parker oid, maar dat zal dan ook niet de bedoeling zijn..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2013 13:24 #1391542 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bimetaal? Ik vermoed dat dit
Bimetaal?

Ik vermoed dat dit met een bi metaal zal gaan, welke bij een bepaalde temp de klep om zal zetten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2013 13:59 #1391544 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 2 per 100
Hallo Volvisti
Omdat ik de uitlaatspruitstukpakking van m'n B234F moet vervangen, heb ik de "warmeluchtaanvoerslang" er ook af moeten halen.  Inmiddels heb ik een nieuwe liggen.  Met de huidige temperaturen merk ik aan het verbruik niks, maar onder een graad of 15 verbruikt de auto 2 liter benzine per 100 km méér, zonder de slang.  Ongeacht of ik door de stad of op de snelweg onderweg ben.  Scheelt toch ruim een tientje per tankbeurt, dus eventueel te vervangen onderdelen heb je er zo uit.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2013 15:11 #1391546 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik snap het nut van warme
Ik snap het nut van warme lucht in de winter, maar het is nu zo warm dat als ik ga tanken, na een eind rijden, ik de auto niet aan krijg...
Ik kan ook gewoon de slang van het spruitstuk halen dus?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD