Wat zouden de kosten zijn van ombouw naar benzine?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2013 09:22 #1097455 door V700 register
Wie heeft ditnal bekeken in verband met de nieuwe regeling? Mijn geachte is een 940 kopen met een relatief weinig gelopen redblock erin voor ongeveer 600 euro. Dan een dag werk zelf en nog 4 uur werk in de garage om alles na te lopen. Restwaarde 940 en oude td blok zijn dan 100 euro dus voor 700 euro rijdt de auto op benzine. Klopt dat?

Mooie klus voor januari 2014......

Alternatief is doorrijden met de td totdat deze het begeeft ( lage onderhouskosten) en dan direct naar de sloop zond enige uitgaven te doen. Dan zijn de kosten te overzien want ik verwacht weinig verkoopwaarde meer. Zal niet meer dan een 500 euro zijn terwijl al mijn onderhoud ( inclusief verfraaien) nu op 750 per jaar zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2013 10:10 #1386223 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Waarom?
Je hebt nu een 940 op diesel die volgens de huidige regels pas in 2020 (of later) wegenbelasting vrij zou worden. Al die moeite om een 940 diesel van een benzineblok te voorzien zou ik er niet in investeren. Tevens omdat de gemiddelde 940 die je nu voor het blok kan aanschaffen vast even goed uit de verf komt als je eigen diesel.
Ik zou of gewoon de diesel doorrijden (je hebt 'm niet vanwege de ontbrekende MRB) of als je flink minder kilometers gaat maken de 940 benzine die je als donor wil kopen zo rijden. Beide wagens wordt pas MRB vrij als ze 40 zijn (als de regeling de kamers overleefd)
Zelf zit ik met een '90 740 diesel die ik wil oplappen. Hij rijdt fijner dan het huidige fornuis, maar zelfs met een goed blok zal ie nog duurder zijn in gebruik. (7ct/km tegen dan > 10 ct/km brandstof kosten) Voor de dagelijkse wagen kijk ik niet naar de MRB, aangezien die meestal toch rond de 1-2 ct/km uitkomt. (met mijn kilometrage) Verbruik en brandstofprijs is daar voor mij belangrijker. Het fornhuis heeft in het eerste jaar 29.000 gelopen (terwijl ik +- 7 maanden ziek thuis heb gezeten), de brandstofkosten is bij mij de grootste post, dan mrb, onderhoud en als laatste komt de verzekering.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2013 11:02 #1386225 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toelichting
het is een 740 uit 1986. nu wegenbelasting vrij. we hebben ook v70 op lpg voor de lange afstanden. deze is dus voor erbij en doet max 5000 per jaar. Ik vind het fijn om Volvo te rijden maar het gaat mij wel degelijk om de centen. Ga niet huichelen over hobby of cultureel erfgoed ofzo. volgens mij gaat die vlieger pas op bij echt oude auto's die mooi en zeldzaam zijn.
Overigens zie ik veel goedkope benzineauto's vanaf 25 jaar op marktplaats (740 en 940). als ik naar die prijzen kijk dan hoef ik er inderdaad niet aan te beginnen. Voor minder dan 1000 koop je een knappe benzinewagen die een stuk mooier is dan wat ik nu heb. Ook zullen er veel knappe oldtimers op de markt komen want die 120 euro en drie maanden niet rijden is wel te doen maar geen enkele stallinghouder verhuurt ruimte in zijn hoogseizoen. In de zomer staan veel stallingen nagenoeg leeg maar in de winter staan ze vol met campers en caravans. als je dan dus voor drie maanden langskomt (omdat je geen eigen parkeerplek hebt) dan betaal je het volle pond. Wellicht even aankijken dus en met pijn in het hart mijn mooie diesel naar de sloop brengen..

rene

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-04-2013 11:11 #1386228 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Export?
Via mijn blog kreeg ik al een mail van een Nederlander in Zweden die handel ziet. Ik denk dat de autostroom nu weer de andere kan op zal gaan.
Mocht je je diesel weg willen doen kan ik je wel met hem in contact brengen. Hopelijk wil hij nog een redelijke prijs geven. Lijkt dat je wat? <a href=" www.oudevolvo.nl/volvo/oldtimers/contact.html ">Stuur me even een e-mail.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2013 11:47 #1386233 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel hoor

hilhorst schreef : ....maar geen enkele stallinghouder verhuurt ruimte in zijn hoogseizoen.

Wel hoor, ik heb mijn landrover voor 135 euro gestald in een oude, droge bloemenkas in de buurt.Is nog plek genoeg daar.

• Joseph Diks
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-04-2013 12:55 #1386243 door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic winterstalling

Baseman schreef :

hilhorst schreef : ....maar geen enkele stallinghouder verhuurt ruimte in zijn hoogseizoen.

Wel hoor, ik heb mijn landrover voor 135 euro gestald in een oude, droge bloemenkas in de buurt.Is nog plek genoeg daar.

Oh ja... graag gegevens van die stalling in die bloemenkas. Is in de buurt van Den Bosch neem ik aan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2013 13:08 #1386245 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overgangsregel t/m 1987

jhuijsmans schreef : Je hebt nu een 940 op diesel die volgens de huidige regels pas in 2020 (of later) wegenbelasting vrij zou worden.

Volgens de huidige regels worden de eerste 940's pas belastingvrij rond 2030.
Wie weet welke regels er dan weer gelden of hoe hoog de olieprijs dan is, voor
de meeste 940's moet je dan nog 20 jaar wachten ...

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2013 14:58 #1386256 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Nop

Ecleo schreef :

jhuijsmans schreef : Je hebt nu een 940 op diesel die volgens de huidige regels pas in 2020 (of later) wegenbelasting vrij zou worden.

Volgens de huidige regels worden de eerste 940's pas belastingvrij rond 2030.
Wie weet welke regels er dan weer gelden of hoe hoog de olieprijs dan is, voor
de meeste 940's moet je dan nog 20 jaar wachten ...

Nop, de huidige regels zeggen 30 jaar en dan de toeslag betalen (en nooit volledig MRB vrij) De huidige voorstellen moeten nog door de kamer(s)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2013 15:38 #1386263 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee, nee
Net nog de FEHAC site gecontroleerd. Vanaf 40 jaar ALLES, ongeacht brandstof, belastingvrij.
auto's 1988 of jonger vallen niet onder de overgangsregeling en moeten dus 40 jaar worden.
autos 1987 vallen onder de overgangsregeling(behalve diesel, LPG)
Zo lees ik het althans
Jaap

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2013 15:40 #1386265 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic iets anders lezen.
Deze nieuwe regels zijn nog niet vastgelegd Jaap, de regels die Jan neerzet staan sinds vorig jaar als vast.
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC