940 tdic

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2012 17:47 #1095719 door V700 register
940 tdic is gemaakt door V700 register
hallo allemaal
ik heb een 940 tdic en we zijn een beetje aan de pomp gaan sleutelen dus heeft al wat pk's erbij :D,
maar hij stationair toerental gaat dan omhoog. maar hoe kan ik het weer terug naar beneden krijgen??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
14-12-2012 18:20 #1375464 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Peter welkom hier
Peter welkom hier haha.
Volgens mij heeft Kevin dat hier laatst nog eens gevraagd, moet je hem eens vragen.

Met vriendelijke groet, Ziko

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2012 18:48 #1375467 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic die zei dat je die
die zei dat je die staalkabel wat aan kan draaien maar die zit al op z'n end dus moet een andere oplossing hebben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2012 19:01 #1375469 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je zou Bouke Maas eens
Je zou Bouke Maas eens kunnen proberen. Heeft heel veel ervaring met het sleutelen aan de dieseltjes. Hij heeft de mijne ook altijd in onderhoud gehoud.
Ook met het kietelen van de diesteltjes heeft hij de nodige ervaring, hij kan je denk ik haarfijn uitleggen hoe je dit het beste aan kunt pakken. Deze blokken vragen wel om de juiste aanpak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2012 21:05 #1375476 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic geen idee
Geen idee wat je veranderd hebt, waardoor je het stationair verkloot hebt. Dit is een beetje schieten in de ruimte, waardoor je allemaal onzin terug kunt verwachten. Daarmee kom je niet verder.
Bestudeer deze informatie eerst, dan begrijp je misschien beter wat je gedaan hebt en waarschijnlijk ook hoe je het kunt oplossen.
www.cs.rochester.edu/~jag/vw/engine/fi/injpump.htmlHier staat goed beschreven hoe de timing en de hoeveelheid ingespoten diesel geregeld wordt. Dit begrijp je wanneer je ook het verhaaltje over de governor gelezen en bestudeerd hebt.Opmerkingen:De governor bedient met de controller, door het laten het weglekken via de spilport,  de diesel dosering door een opening te maken naar het pomphuis. De druk valt dan weg richting injector(outlet injector of delivery valve).Bij starten is de spilpoort helemaal gesloten, zodat de injector een maximale dosering krijgt. Zodra de motor aanslaat wordt de hoeveelheid weer afgeknepen.Met dit verhaaltje zie je de details in beeld:http://www.vwdieselparts.com/forum/viewt...https://www.google.nl/search?q=bosch+ve+...enhttp://www.4crawler.com/Diesel/Governor/...http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?...Turning the screw clockwise increases the fuel injected over the entire rpm range..Turning the screw counter clock wise reduces the fuel..Keep in mind that when increasing the fuel you may need to decrease the idle, and when decreasing the fuel you may need to increase the idle..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2012 21:34 #1375477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt exact: Wat reeds
Klopt exact:
Wat reeds gedaan is:
"Turning the screw clockwise increases the fuel injected over the entire rpm range.", op de tekening te zien als "Full-load adjusting screw"
Het gevolg hiervan is dat hij ca. 1700 toeren stationair draait. Een bijkomend voordeel hiervan is wel dat ook de schoonmoeder met de meest teleurstellende rijvaardigheden weg kan rijden zonder dat de motor afslaat, en mét slippende achterwielen =).
Om dit eventjes op te vangen: "Keep in mind that when increasing the fuel you may need to decrease the idle, and when decreasing the fuel you may need to increase the idle."
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2012 23:35 #1375478 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ptertje
Petertje,
Ben je bekend met de gevoeligheid van de D24 blokken?
Opvoeren is een persoonlijke keuze, maar ik zou het je afraden.
 
Stationair toerental is trouwens heel simpel terug te brengen, de aanslag waar de "gashandel" tegenaankomt iets indraaien.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2012 13:49 #1375839 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Roet
In aanvulling op wat Adrian en Gerben reeds schreven. Het terugstellen van het stationaire toerental is dusdanig simpel dat als je dat niet kan uitvogelen hoe dat moet je beter van de pomp afblijft. Hou er verder ook rekening mee dat je D24Tic met zo'n rijke afstelling flink kan gaan roeten en ook meer brandstof verbruikt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2012 22:02 #1376726 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je gashandle
valt tegen een draadeindje aan die je stationair bepaald, geborgt door een moertje. Je kan ook nog je brandstofpomp lossen en iets vroeger zetten op gehoor,word ie nog wat levendiger.
Een goede diesel roet een beetje anders staat ie te arm-:)
Spulletje voor de apk weer terug zetten, anders gaat de apk meester brommen
gr peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 01:19 #1376730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meer pk?
meer diesel geven door aan de pomp te draaien brengt -behalve nog meer zwarte rook- niet veel aarde aan de dijk
 
enige juiste manier is aan de timing iets te doen
 
en blijf van de turbodruk als je koppakking je lief is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD