Op zoek naar een bepaald servicemanual

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2012 22:44 #1369110 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thanx !
Dit is zeer zeker bruikbaar, als er meedere mensen dit soort info hebben en graag willen delen dan koment het allemaal wel goed en kunnen we de diesels met ZF bakken dadelijk wat beter beschermen bij het RDW.
Overigens geld hetzelfde voor de 4-gasmeting met een ZF bak bij de benzine motoren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• K. Lelievre
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2012 22:48 #1369111 door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Ik blader morgen nog even
Ik blader morgen nog even verder door de mappen die ik hier heb liggen.  Misschien kom ik hem wel tegen.  Je weet nooit.  Ik zal dan ook even een nette scan van de nota van 97 voor je maken i.p.v. die foto. ;)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2012 23:06 #1369113 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Huh?
Hallo Volvisti
Wat moet ik me voorstellen onder een stationaire uitgaande as?
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2012 00:48 #1369116 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grappig..
Nou ja, grappig.... 1 Europa..
Hier in België bij de jaarlijkse technische keuring wordt een Volvo 700/900 met ZF automaat juist vrijgesteld van de roetmeting omdat, lees OMDAT de transmissie niet geschikt is voor de voorgeschreven test aldus de fabrikant! Dus alle eigenaren in België met een Volvo 700/900 ZF automaat zijn vrijgesteld van de huidige voorgeschreven roetmeting tijdens de keuring... De reden is dat die voorgeschreven test technisch niet werd goedgekeurd door ZF na een aantal voorgevallen problemen wegens het ontwerp van de automaat.
In sommige staten van Amerika geldt een soortgelijke test ook voor benzine motoren. Het CO en HC gehalte wordt daar gemeten met verhoogd toerental en stationair. De oudere BMW 700 serie met ZF automaat zijn daar ook vrijgesteld van die test..
Het helpt niet, maar probeer een handtekening op papier te krijgen van de keurmeester waarin staat dat als het fout gaat (of een paar maanden later dat je niet meer van je plaats komt als hij in D staat. Remgroepen versleten...) hij verantwoordelijk is en de schade vergoed. Klaar! Anders geen roetmeting. De fabrikant namelijk keurt deze test af. Verwijs desnoods naar de keuring in België. In België is het keuringsstation, en dat is een 100% overheids instantie moet je weten, verantwoordelijk voor de schade. Zij hebben hun studie van te voren gedaan. Dat wil zeggen technisch en rechtsgeldig... En ZF zegt namelijk NEE. De Belgische overheid kijkt dus wel uit op dat laatste. Ik zou zeggen tegen de man dat hij best een roetmeting mag uitvoeren, maar dan wel op een rollenbank of op een brug.
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2012 08:05 #1369117 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met
het hele verhaal ben ik al ruim een jaar bezig Robert en lag het maar zo eenvoudig.  Bij mijn laatste APK heb ik idd tegen te herkeurder (steekproef) van het RDW gezegd dat hij eerst moest tekenen voor verantwoordelijkheid, voordat hij een roetmeting mocht doen.
Er zit bij mij namelijk een gereviseerde (geen sloop) bak onder.  Op zijn 'nee' weigerde ik dus de roetmeting en wou hij de auto afkeuren.  Er ontstonde, laten we he zo zeggen, een minder leuke situatie waarbij door tussenkomst van mijn kameraad (garagehouder) alles uiteindelijk gesust is en de auto alsnog is goedgekeurd.
In zowel Belgie als Duitsland en Amerika zijn deze bakken vrijgesteld, simpel gezegd weet iedere boerenlul dit die deze bakken kent.  Net zoals ze bij Volvo zijn toegepast, liggen ze idd ook onder BMW's en Landrovers.  Allemaal een vrijstelling in de ons omringende landen.  Behalve in dat apenland hier.
Dit ligt per definitie niet aan het RDW, maar aan de onbekendheid van hun met deze bakken.  De importeur (Volvo Nederland dus) is hierin fout, want die hebben deze servicemanuals nooit doorgegeven aan het RDW,
Ik heb hier een behoorlijk lange correspondentie liggen tussen het RDW, Vlvo Beesd, Volvo Zweden, TUV Duitsland en mijzelf. Van iedereen krijg je in principe alle medewerking, behalve van Volvo Beesd.
Letterlijk is er gezegd (Volvo Beesd)via mail: 'bij navraag leerde ons dat er bij ons niets van dit probleem bekend is en er derhalve geen schrijven van Volvo Nederland uit naar het RDW hoeft'.  Op mijn antwoord retour dat ik toch al zeker drie a vier grote dealerbedrijven ken die het probleem wel kennen en een aantal APK keurstations ken die al met een kapot getrapte bak zitten, werd wederom ontkennend gereageerd.
Ik probeer nu zoveel mogelijk bewijzen (foto's, etc) te verzamelen dat Volvo zelf het verhoogd in de toeren keuren van een ZF bak afkeurt en hun hiermee wederom op de situatie te wijzen, zodat er eens een keer stappen worden ondernomen.
Moet wel zeggen dat sinds Ad dood is , eea minder makkelijk toegankelijk is voor me / ons.

• K. Lelievre
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2012 11:18 #1369124 door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Nette scan
Zoals beloofd heb ik even het document voor je ingescant. Het andere ben ik nog niet tegengekomen.

Veel succes!!
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/46210 "> www.volvo700vereniging.nl/node/46210
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/46211 "> www.volvo700vereniging.nl/node/46211

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2012 22:51 #1369169 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic D, S en ZF
Hallo Dirk
Heb je al Duitse en Zweedse fora of ZF zelf geprobeerd?
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2012 00:18 #1369175 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
nog niet Mathy, maar daar heeft het RDW ook niets mee van doen.  Het gaat om de verklaring van Volvo zelf dat de ZF bakken niet tegen verhoogd toerental kunnen als de wielen stil staan (onbelast dus).
Met de verklaring / papieren van Volvodiesel kom ik al een stuk verder, als ik nu het beruchte TSB 2525, 9/91 kan vinden ergens ben ik er n kan ik Volvo nederland ook 'afdwingen' hieraan mee te werken.
Hun zijn het namelijk degene die deze verklaring bij het RDW neer moeten leggen, zodat deze bakken vrijgesteld worden.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2012 00:24 #1369176 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verklaring
Hallo Dirk
Maar misschien heeft iemand in Zweden, Duitsland of bij ZF wél die verklaring.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2012 18:16 #1369235 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Roetmeting
Waarom moet jou "oude 760" wel een roetmeting ondergaan en is mijn "oude V6" vrij van een 4gas meting?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC