tijd nodig voor diesel pomp te ontluchten

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2012 17:06 #1093073 door V700 register
tijd nodig voor diesel pomp te ontluchten is gemaakt door V700 register
Dag allemaal ik heb net men diesel pomp terug gestoken. Na het vervangen van de keerring op de as. Nu start hij momenteel niet.
Ik heb een buisje van een injector los gedraait en daar komt niets uit.
Dus nu is men vraag is het normaal dat het zo lang duurt tegen dat de pomp ontlucht is?
En nog een vraag er zijn 2 bouten 1 met groot gat en 1 met klein gat nuban ik vergeten welke bij de toevoer en welke bij de retour van de dieselpomp.
Momenteel zit die met het grootte gat bij de toevoer.
Alvast bedankt,
Sébastien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2012 17:59 #1359773 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic andersom
Even met de mond blazen dan merk je het zomaar..
Groot was dacht ik terugvoer en klein aanvoer, maar kan er naast zitten..
(Wel netjes alles afgesteld?)


Het duurt zowiezo erg lang oms de lucht eruit te pompen.

Laat de nipppels op de verstuivers wat losjes zitten zodat de lucht eruit kan en lekker rond laten draaien.

In de doorzichtige aanvoer leiding op de pomp kan je zien hoe ver het is..

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2012 22:33 #1359801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic groot in
en met kleiner gat uit. Logisch ook, want het kleinere gat zorgt voor drukopbouw in het pomphuis.

Na leegrijden duurt het ff voordat hij weer start.
Maar wanneer goed springt hij wel aan zonder gesleutel.

Succes, Rolf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2012 11:55 #1359841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een handpompje
Ik heb een handpompje (ballon) van een citroen /peugeot 1.9 Diesel voor de dieselpomp geplaatst. Deze handpomp wordt bedient door de ballon in te drukken. Werkt perfect, ook na verwisselen diesel filter.
Let wel op de stroomrichting , hij heeft namelijk een terugslagklep.
<a href=" www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GNZMEZNB.jpg " target="_blank"> www.mijnalbum.nl/Foto-GNZMEZNB.jpg " title="Klik op de foto voor groot formaat" width="500" height="375" />
 
Ik heb maar een link geplaatst omdat foto niet lukte.
Zie laatste foto van <a href=" www.mijnalbum.nl/Album-NV3PW7QV-Foto%27s...-Auto%27s-Volvo.html " target="_blank">mijn album, de eerste zijn van lpg volvo
 
Groeten Marcel
[edit moderator: post aangepast met foto, zie <a href="/node/36572" target="_blank">hier</a> voor uitleg foto's op de site]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2012 12:41 #1359849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slim
[edit moderator: quote van volledige vorige bericht verwijderd]
Hahaha slimmerik ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2012 13:55 #1359860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit er dus niet standaard op?
De officiele manier van ontluchten bij een D24 is dus net zo lang starten tot de lucht erlangs is?
Ik heb ooit een MB 300TD (W123) gehad en daar zat een handpompje net voor de dieselpomp om de lucht uit de leiding te krijgen. Nam eigenlijk aan dat alle (oude) diesels wel zoiets hadden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2012 14:04 #1359861 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Franse slag.
Nee niet standaard, je ziet het wel vaker op de Franse D24 Diesels zitten..
Gewoon doorstarten todat de lucht eruit is gepompt.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2012 17:37 #1360027 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo allemaal, Bedankt voor
Hallo allemaal,
Bedankt voor alle antwoorden.
Het bleek dat ik niet lang geneog had geprobeerd. Ik heb dan een vriend de pomp goed laten afstellen en nu rijd hij weer als nieuw. Start direct en heeft meer vermogen. Kan ook zijn door de nieuwe vacum buisjes maar het is alezinds  plezant :) . Na mijn exames ga ik de foto's van het werk in een PDF zetten en online zetten voor wie geintereseert is.
Groeten,
Sébastien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD