Extra diesel filter?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 10:42 #1091704
door V700 register
Extra diesel filter? is gemaakt door V700 register
Hallo alemaal,
Ik ben op zoek naar waarom men volvo 940 lucht trekt en er zij mij iemand dat mss een klein filterje dicht tegen de tank verstopt zit. En dus moeilijker diesel trekt.
Heeft de volvo 940 zoon filtertje en hoe graak ik er bij?
Sebastien
Ik ben op zoek naar waarom men volvo 940 lucht trekt en er zij mij iemand dat mss een klein filterje dicht tegen de tank verstopt zit. En dus moeilijker diesel trekt.
Heeft de volvo 940 zoon filtertje en hoe graak ik er bij?
Sebastien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 20:28 #1350344
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vaag
Het vermoeden wat ik heb is dat je pomp keeringen niet helemaal fris meer zijn, dat is meestel de oorzaak.
Het is mij verder niet bekend dat daar een filtertje zit, de enigste die er op zit is degene die onder de pomp hangt.
Tom.
Het is mij verder niet bekend dat daar een filtertje zit, de enigste die er op zit is degene die onder de pomp hangt.
Tom.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 23:22 #1350363
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nee
Nee, er zit een metalen gaasje in de tank, maar dat is echt een heel grof ''filter''....daar zal het niet aan liggen.
Het filter zit (Zoals Tom al zei) onder je pomp verstopt, vervang deze eens (hoelang zit die er al op?)
Mogelijk is er of zijn er keerringen / busjes van je inspuitpomp lek waardoor hij lucht trekt.
(Komt wel vaker voor, bij "franse" Diesels zie je dan wel een handpompje op de Diesel leiding om handmatig even weer de Diesel erin te pompen voordat ze hem starten...)
Groeten,Gerben
Het filter zit (Zoals Tom al zei) onder je pomp verstopt, vervang deze eens (hoelang zit die er al op?)
Mogelijk is er of zijn er keerringen / busjes van je inspuitpomp lek waardoor hij lucht trekt.
(Komt wel vaker voor, bij "franse" Diesels zie je dan wel een handpompje op de Diesel leiding om handmatig even weer de Diesel erin te pompen voordat ze hem starten...)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2012 15:40 #1350410
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al bedankt voor de
Al bedankt voor de antwoorden 
De filter zit er nog niet zo lang op maar vlak na ik de filter vervangen had was het probleem zoon 3 weken verdwenen. Daarom dat ik dacht dat er ergens een grootere verstopping moest zitten.
Ik heb ook al gedacht om zoon handpompje te plaatsen maar dat is een beetje omslachtig om elke kaar waneer ik moet starten te staan pompen. Ik had ook nog gedacht om een elecktrich pompje te zoeken.
En ik zou het raar vinden dat het de pomp is die lucht trekt want ik heb een terug slag klep gestoken in het doorzichtig buisje net voor de pomp en boven de klep zat lucht dus dat kan niet van de pomp komen doordat de diesel niet kan terug keren.
En kunnen de koperen ringen aan de filter na een tijd lucht doorlaten?
Groeten
Sébastien

De filter zit er nog niet zo lang op maar vlak na ik de filter vervangen had was het probleem zoon 3 weken verdwenen. Daarom dat ik dacht dat er ergens een grootere verstopping moest zitten.
Ik heb ook al gedacht om zoon handpompje te plaatsen maar dat is een beetje omslachtig om elke kaar waneer ik moet starten te staan pompen. Ik had ook nog gedacht om een elecktrich pompje te zoeken.
En ik zou het raar vinden dat het de pomp is die lucht trekt want ik heb een terug slag klep gestoken in het doorzichtig buisje net voor de pomp en boven de klep zat lucht dus dat kan niet van de pomp komen doordat de diesel niet kan terug keren.
En kunnen de koperen ringen aan de filter na een tijd lucht doorlaten?
Groeten
Sébastien
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2012 15:46 #1350411
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan wel verstopt
denk er maar om dat filter kan verstopt zitten.
je kan vanaf de pomp de diesel terug de tank inblazen(ff pielen maar het lukt)
in mijn vracht auto heb ik het ook gehad bacterieen in de tank,komt door de moderne diesel.
als dat zo is kun je het beste de tank er onder vandaan halen en reinigen.
zo niet dan kan het zijn wat tom aangeefd.
je kan vanaf de pomp de diesel terug de tank inblazen(ff pielen maar het lukt)
in mijn vracht auto heb ik het ook gehad bacterieen in de tank,komt door de moderne diesel.
als dat zo is kun je het beste de tank er onder vandaan halen en reinigen.
zo niet dan kan het zijn wat tom aangeefd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2012 15:49 #1350412
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk er juist nog aan dat
<div style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-image: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; background-color: #ffffff; margin: 8px;">Ik denk er juist nog aan dat als ik lang rij er veel lucht in komt en men stationair toerental zakt en soms zo erg dat hij stil valt. Het zakt het meest als ik rem dus dan gaat alle diesel in men tank naar voor en waarschijnlijk wordt de diesel dan een beetje terug gezogen.
Groeten
Sébastien</div>
Groeten
Sébastien</div>
Moderators: Jerry Stam