Welk merk/type Gloeispiraal is het beste ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 13:24 #1091631 door V700 register
Welk merk/type Gloeispiraal is het beste ? is gemaakt door V700 register
Voor mijn (op het moment stil staande) 745 met D24 motor wil ik binnenkort preventief de gloeisipralen gaan vervangen (En als ze er dan toch uit zijn meteen een compressietest uitvoeren).Nu zijn er nogal wat verschillende types en modellen gloeispiralen te vinden.Een voor mij bekend merk (Bosch) heetf twee verschillende modellen de Duratherm (0250201032) en de Duratherm Chromium (0250201046) waarvan gezegd wordn dat deze tot twee keer zolang mee gaat als een Duratherm. Mijn persoonlijke voorkeur gaat nu uit naar de Bosch Duratherm Chromium vanwege hun levensduur Daarnaast kom ik ook een aantal andere merken tegen welke ook gloeispiralen maken ( Beru / NGK / Champion).Heeft er iemand verschillende ervaringen met een aantal merken gloeispiralen ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 15:51 #1349713 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niets
Daar is in mijn ogen niets op te zeggen qua levensduur ervaring, ik heb er nu een of ander honky tonky merk in zitten en daar start hij goed mee zelfs met -10 zonder koude start inrichting,
Uiterraard zullen de Merk type's beter zijn maar qua prijs heb ik gekozen voor de honky tonky gewoon om te kijken hoe lang ze mee gaan en hoe ze het doen, en tot nu toe doen ze precies wat ze moeten doen.
Tom.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 16:31 #1349718 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Duratherm
In 2004 heb ik er 6 duratherms ingeschroefd, als vervanging van NGK's die er sinds 1999 en 130k inzaten.
Ik hield 4 NGK's over die het nog deden.
Ondertussen zijn er weer 3 kapotte duratherms door oude NGK's vervangen en ik ben nu 150k verder.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 16:49 #1349721 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
zelf voor Bosch gaan, gewoon omdat dat er ook origineel inzit.  Ik heb zelf een aantal weken terug de bougies vervangen door Bosch Duraterms en zijn gewoon goed.
Van Beru / NGK en dat soort merken zou ik zelf niet aan beginnen, maar dat is een persoonlijk iets natuurlijk.  Kost niets, maar is ook niets platweg gezegd.  Van Beru / NGK gloeibougies is bekend dat ze bijvoorbeeld bij een 850 diesel met de 5-cilinder VAG erin echt voor problemen kunnen zorgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2012 07:28 #1350088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bosch Duratherm Chromium
Ik ben voor de Bosch Duratherm Chromium (GLP085 - 0250201046) gegaan, deze heb ik inmiddels besteld.

• Kristof Boone
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2012 22:38 #1351152 door Kristof Boone
Beantwoord door Kristof Boone in topic je moet voor Bosch gaan
Je moet Bosch gloeibougies monteren. Geen andere. Ik heb 'ns andere geprobeerd, omdat ze maar 50 euro/6 stuks kostten, maar ik heb er maar 1 jaar kunnen mee doen. Nu heb ik terug Bosch gloeispiralen. De Bosch goeispiarelen zijn duurder, maar deze zijn de beste voor de D24 motor. Je kan die trouwens via mij nieuw kopen à 15 euro/stuk
groeten
Kristof

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2012 16:40 #1374346 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Gloeibougies
Vandaag gloeibougies vervangen, merk NGK type D-POWER 2 / Y-918J. Er zaten Champion gloeibougies in, deze zijn toentertijd (2004) door de Volvo dealer gemonteerd.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC