niet aanslaan van mijn ouwe trouwe diesel 760 2.4 td

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2012 01:43 #1091473 door V700 register
MIJN 760 TD wil nu echt niet meer aanslaan wel bulten rook uit de uitlaat en uit de carter ontluchting dit had ik welliswaar altijd al, had eerst problemen met lucht int brandstof systeem want et bekende gashevelasje lekte. pomp laten maken verstuivers en gloeipitten vervangen en later startmotor en accu vervangen. gloeien en starten doet ie als gek maar aanslaan niet???
nu wou hij laatst sochtends toen et min 8 was niet aanslaan dus accu mooi eind leeg gestart smiddags was et rond nul dus maar met een flinke accu van de traktor naar de auto om em aan te krijgen.....
en ja hoor na bijna een minuut starten kwam et beest tot leven. nu wil ie met plus 8 al niet eens meer aanslaan nu had ik et advies gekregen om maar eens compressie te meten alle cilinders moeten allemaal ongeveer gelijke compressie geven dan was het okee dus ik gemeten vanavond en alles was gelijk (allen rond de 10 bar) dus ik verstuivers en pomp weer gemonteerd (op tijd met klokje) en vol goed moed weer starten, helaas alleen rook maar geen levend motortje....
wie kan mij op weg helpen met dit probleem ik weet niet meer wat ik heb alles al geprobeerd ben ten einde raad
groeten een dode VW

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2012 01:51 #1348566 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijd
Staat de motor zelf op zijn goede tijd, zeg maar gerust de basis stand?
Vliegwiel op 0 teken en de nokken-as in de V vorm?
ik mag aan nemen dat je de hoogste compressie ook gemeten hebt op het moment dat beide kleppen gesloten zijn?
De compressie voor onze D24 motoren is 23 bar, 10 bar is voor de benzine redblokken.Toch ben ik bang dat je aan een revisie toe bent, maar hoe is je olie verbruik?
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2012 06:47 #1348567 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
je dieselblok daadwerkelijk 10 bar aan compressie heeft, is dat echt veels te weinig om tot zelfontbranding te kunnen komen.  Moet echt > de 20 zitten, net zoals Tom zegt.
Sterk roken uit het carter kunnen tekenen zijn van versleten zuigerveren / compressieveren en dat zou ook meteen het niet aanslaan cq lage compressiewaardes verklaren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2012 09:50 #1348571 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic compressie
Ik heb vorig jaar bij mijn TD  28 tot 29 bar gemeten. (startproblemen)
Ze hadden me verteld dat 26 min was.  10 is wel heel erg weinig lijkt me.
succes

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2012 10:34 #1348574 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic klepspeling?
Heb je die al gecontroleerd? Is die goed dan auto slepen en aantrekken. Dan moet de motor in ieder geval lopen. Even goed laten draaien en dan verder kijken.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2012 10:52 #1348576 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Erg lage compressie
Is de pomp wel weer afgesteld nadat hij hersteld was? pomp erop schroeven en starten is een no-no. Dat wil niet, moet op de MM weer afgesteld worden.
In het filmpje dat je mij toen liet zien rookte hij wel heeeel erg uit de carterventilatie (straalmotor zei ik nog) echt een flinke straal was dat.
Compressie ook goed gemeten? 10 bar is HEEEEL weinig voor een Diesel.....mijn B234F (16V Redblock) zit al op 12,5 Bar op iedere cilinder.
EDIT: Filmpje van jou weer even opgezocht in mijn topic, <a href="
">KLIK!
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2012 10:57 #1348577 door V700 register
hier een link met filmpje van de carterdampen.
alles staat wel op tijd en als ie eenmaal loopt is het nog steeds een monster snap et echt niet meer. dat zon blok nog wil lopen he met 10 a 12 bar compressie heb em tenminste goed op gereden
maar vanmiddag ff motorblokje wisselen dan komt et beestje wel weer tot leven
groeten de vw killer
nu nog plekje zoeken om et ouwe blok te begraven

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2012 11:01 #1348580 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Niet dumpen!
Oude blokje Niet begraven maar gaan reviseren!!
Hij loopt immers nog goed.
De blokjes zijn steeds moeilijker te vinden, je oude blokje gewoon uit elkaar gaan halen, nieuwe zuigerveren erop (desnoods overbore zuigers), nieuwe pakkingen, de oliepomp reviseren/vervangen, nieuwe koppakking, klepjes vervangen en in laten draaien..etc.
Originele groene lak op het blok en dan heb je weer een goed blok op reserve.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2012 11:10 #1348583 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is mijn bedoeling ook
Dat is mijn bedoeling ook hoor gewoon motorblok met automaatbak eraan weer klaar maken en op de plank leggen. hoop vanavond de boel weer klaar te hebben moet alleen 1 zuigersproeier, carterpan en motorolie filterhuis ff om klussen van mn versleten blokje.
het blok dat ik aan het klaar maken ben was me vorige week op de grond gedonderd op de carterpan en oliefilter dus die zijn gesneuveld, soms zit et mee soms tegen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC