diesel starten bij koud weer

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 13:28 #1091255 door V700 register
diesel starten bij koud weer is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Graag een paar tips/idee-en. Heb een volvo 940-td-juni 1991-535 000 km-rij er elke dag 200 km mee.
Na twee keer voorgloeien, start mijn d24, aarzelend bij dit koude weer. Eenmaal de pruttelfase voorbij, loopt ie prima. 
Recentelijk naast de 6 voorgloei-spiralen, motorolie, ook het brandstof-/olie-/luchtfilter vervangen.
Pruttelend starten duidt op...............graag jullie antwoord.
Wat te doen en waar kan ik het laten doen.  
Ton

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 13:31 #1346848 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic HM
Ik weet niet of je mijn topic van deze week al had gezien?
<a href="/node/42721">KLIK</a>
Maar daar staat meeer dan genoeg informatie in.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 16:32 #1346878 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de gloeispiralen van de
de gloeispiralen van de mijne (740TD) moet ik nog vervangen
is dat een makkelijke job om ze er uit en er in te doen of niet ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 16:36 #1346880 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic makkelijk
Als het een zescylinder is gaan de 1e 4 gerekend vanaf de radiator heel makkelijk
maar nr 5 en nr 6  dat valt niet mee.
Zoek maar even op dit forum

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 18:08 #1346894 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ja hoor.

chrisbelgie schreef : de gloeispiralen van de mijne (740TD) moet ik nog vervangen
is dat een makkelijke job om ze er uit en er in te doen of niet ?

Redelijk makkelijk.
de eerste 4 stuks zijn zomaar gedaan, 5 en 6 vergt wat creativiteit maar moet ook lukken.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2012 14:06 #1346989 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gloeispiralen 5 en 6
LS,
Voor gloeispiraal 5 en 6, kun je het beste de vacuumpomp en het kapje, dat de rubberen band (aan de kant van cinder 6) beschermt, verwijderen.
Steek-/ringsleutel plus magneet-pen , heb ik gebruikt om spiraal 5 en 6 te verwijderen. Blijf rustig en geduldig, want het lukt altijd, maar je moet geen haast willen hebben. Kostte mij 1.5 uur.
Ton

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2012 14:53 #1346993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk ook even aan kleppen
Denk ook even aan kleppen stellen. Vaak merkbaar bij koud weer als de kleppen te open staan. Dan heeft hij te weinig compressie.
Te controleren door even wat remreiniger in de inlaat te spuiten. Wil hij dan makkelijker aanslaan dan kan het zeker helpen om de kleppen te stellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2012 19:15 #1347019 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spiraal
Om de gloeikaarsen 4 en 5  te vervangen kun je het beste de vacuum pomp los nemen om 6 los te vervangen haal je de beschermkap van de aandrijf-riem van de inspuitpomp weg en dan kun je 6 doen, als je de riem los haalt van de pomp moet je hem opnieuw afstellen wat een leuk klusje is als je dat nog nooit hebt gedaan.
En nog 1 tip begin met nummer 6 en doe de makkelijkste als laatste want die nummer 6 is 9 van de 10X meestal degene die kapot is.
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2012 21:25 #1347988 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic koude start inrichting
Lijkt me niet goed te werken of afgesteld

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2012 07:36 #1348023 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is zoals het is...

TGTF schreef : Om de gloeikaarsen 4 en 5  te vervangen kun je het beste de vacuum pomp los nemen om 6 los te vervangen haal je de beschermkap van de aandrijf-riem van de inspuitpomp weg en dan kun je 6 doen, als je de riem los haalt van de pomp moet je hem opnieuw afstellen wat een leuk klusje is als je dat nog nooit hebt gedaan.
En nog 1 tip begin met nummer 6 en doe de makkelijkste als laatste want die nummer 6 is 9 van de 10X meestal degene die kapot is.
Tom.

Wat je ook kunt doen, en dan kun je de vacuümpomp laten zitten, is de dieselverstuiverleidingen weghalen.  Zo heb ik het gedaan, geeft je net wat meer ruimte om te sleutelen.  Voor nummer 6 heb ik helaas ook geen betere methode kunnen bedenken.  Dat kloteding is echt een crime, want die moet door de steun heen van de brandstofpomp om eruit te komen.
Groetjes, Dirk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD