diesel starten bij koud weer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag een paar tips/idee-en. Heb een volvo 940-td-juni 1991-535 000 km-rij er elke dag 200 km mee.
Na twee keer voorgloeien, start mijn d24, aarzelend bij dit koude weer. Eenmaal de pruttelfase voorbij, loopt ie prima.
Recentelijk naast de 6 voorgloei-spiralen, motorolie, ook het brandstof-/olie-/luchtfilter vervangen.
Pruttelend starten duidt op...............graag jullie antwoord.
Wat te doen en waar kan ik het laten doen.
Ton
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<a href="/node/42721">KLIK</a>
Maar daar staat meeer dan genoeg informatie in.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
is dat een makkelijke job om ze er uit en er in te doen of niet ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar nr 5 en nr 6 dat valt niet mee.
Zoek maar even op dit forum
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Redelijk makkelijk.chrisbelgie schreef : de gloeispiralen van de mijne (740TD) moet ik nog vervangen
is dat een makkelijke job om ze er uit en er in te doen of niet ?
de eerste 4 stuks zijn zomaar gedaan, 5 en 6 vergt wat creativiteit maar moet ook lukken.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor gloeispiraal 5 en 6, kun je het beste de vacuumpomp en het kapje, dat de rubberen band (aan de kant van cinder 6) beschermt, verwijderen.
Steek-/ringsleutel plus magneet-pen , heb ik gebruikt om spiraal 5 en 6 te verwijderen. Blijf rustig en geduldig, want het lukt altijd, maar je moet geen haast willen hebben. Kostte mij 1.5 uur.
Ton
- V700 register
- Nieuw lid
-
Te controleren door even wat remreiniger in de inlaat te spuiten. Wil hij dan makkelijker aanslaan dan kan het zeker helpen om de kleppen te stellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En nog 1 tip begin met nummer 6 en doe de makkelijkste als laatste want die nummer 6 is 9 van de 10X meestal degene die kapot is.
Tom.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat je ook kunt doen, en dan kun je de vacuümpomp laten zitten, is de dieselverstuiverleidingen weghalen. Zo heb ik het gedaan, geeft je net wat meer ruimte om te sleutelen. Voor nummer 6 heb ik helaas ook geen betere methode kunnen bedenken. Dat kloteding is echt een crime, want die moet door de steun heen van de brandstofpomp om eruit te komen.TGTF schreef : Om de gloeikaarsen 4 en 5 te vervangen kun je het beste de vacuum pomp los nemen om 6 los te vervangen haal je de beschermkap van de aandrijf-riem van de inspuitpomp weg en dan kun je 6 doen, als je de riem los haalt van de pomp moet je hem opnieuw afstellen wat een leuk klusje is als je dat nog nooit hebt gedaan.
En nog 1 tip begin met nummer 6 en doe de makkelijkste als laatste want die nummer 6 is 9 van de 10X meestal degene die kapot is.
Tom.
Groetjes, Dirk