Volvo 740 cabrio D24 diesel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2012 21:19 #1091132 door V700 register
Volvo 740 cabrio D24 diesel is gemaakt door V700 register
Dieselmotoren starten altijd. Aanschouw deze mooie opname van een 740 D24 diesel uit Finland. Uiteindelijk wordt er een cabrio van gemaakt en komt er een einde aan de 740 D24 na, vermoed ik, er vele leuke momenten aan beleefd te hebben...
Robert
De link:
<a href="
">video

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-01-2012 21:41 #1345632 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Tja dat Cabrio he...
Het brengt mij weer op ideeen om mijn 780 maar naar cabrio om te bouwen.
Zou het kunnen om die zo op kenteken te krijgen?
En dan een D5 er in met automaat.
droom.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2012 21:51 #1345635 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic D5

Wytze schreef : En dan een D5 er in met automaat.
droom.....

Kan wel!<a href="
">

<a href="
">

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2012 22:05 #1345638 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hej Wytze
Als je echt aan een 780 cabrio denkt, moet je mij even contacteren. Het kan echt! Kost wat moeite, ook de keuring maar als het chassis stijf genoeg is komt-ie er doorheen bij de RDW keuring in Lelystad. De keuring kost je wel 1000Euro, 991Euro destijds om precies te zijn, maar het is de moeite waard!! Laat je van te voren goed voorlichten door de technici in Lelystad waar de wagen aan moet voldoen, ze zijn erg enthousiast en bereidwillig voor informatie was mijn ervaring.
Als ik nog eens een 760 ombouw naar een cabrio doe ik het toch net weer even anders dan de mijne.
Groet,
Robert

• K. Lelievre
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2012 22:10 #1345641 door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic En dan zijn er nog altijd
En dan zijn er nog altijd mensen die durven beweren dat die diesels slechte motoren zijn. :D :D :D

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-01-2012 22:27 #1345645 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ik weet het Robert
Maar het wordt echt een klus die nog niet aan de beurt is. Maar 780 is er denk ik wel geschikt voor. Hij heeft al twee deuren. Maar is van nature denk ik minder stijf als de 4 drs sedan.
En die D5 bestaat ook.
Dat weet ik al.
Heb het al eerder een keer ter sprake gebracht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2012 23:45 #1345647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wytze,
Gewoon aan beginnen. En inderdaad, de 780 heeft minder torsiestijfheid dan een sedan. Daar weet Carlo ook alles van. Krik een 780 op 1 punt op en het portier wil niet meer open. Gewoon aan beginnen, je hebt alle tijd. Wat staat je in de weg? Wél eerst de verstevigingen aanbrengen en daarna pas het dak er afslijpen. Het moet lukken. Tip: ik heb van te voren met een laser, dat kan gewoon een laserpen zijn, de stijfheid van de carosserie tevoren van voor tot achter opgemeten met de laserpen en een kartonnen sigarendoos... Dat is alles wat je nodig hebt voor de metingen om te zien of je constructie die je hebt aangebracht werkt. Nadat je het dak er af hebt gezaagd de boel weer opmeten met de laser van voor tot achter. Simpele methode: plak de laser aan het voorspatbord en plak een kartonnen sigarendoosje aan de acherkant van het kofferdeksel middels een lat die uitsteekt. Teken het laserpunt af op het karton en krik de wagen aan 1 zijde op en kijk hoeveel de laserpunt beweegt op het karton. Loop alle krikpunten na. De Volvo buigt zeker door, ongeveer 5 tot 7mm geloof ik. Noteer de uitwijkingen op het karton. Weet niet meer precies hoeveel de uitwijkig was. Breng de verstevigingen aan, slijp het dak er af en doe de lasermeting opnieuw. Als het geen verschil is of heel weinig, een paar mm meer of zo is het OK. Het zijn best stevige auto's Wees inventief met de middelen die je hebt. Je moet zelf betrouwbare metingen hebben (die na herhaling van de meting hetzelfde blijven) van de originele situatie en nadat je het dak eraf hebt gehaald. Dan heb je een idee of het werkt of niet. Als je tips wilt over de verstevigingen laat het me weten.
Robert

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
27-01-2012 00:01 #1345659 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ik hoor het al Robert
Jij bent bijna nog enthousiaster als dat ik ben.
Maar het ontbreekt me echt aan tijd op dit moment. Klinkt als een ouwe lul, maar als mijn kinderen de deur uit zijn heb ik fysieke en geestelijke ruimte. Soms moet je prioriteiten stellen.
Maar het lijkt me wel geweldig natuurlijk. Net als die witte 242 die ooit in NL heeft rondgereden en die het laatst in duitsland te koop heeft gestaan.
Maar jij hebt er een subframe onder gemaakt weet ik. Ik denk toch ook een beetje aan de bodemplaat te versterken door er extra plaatwerk in te lassen aan de binnenkant en misschien net als bij de Golf 1 cabrio een dikke plaat in de dorpel waar alle extra plaatwerk aan vast wordt gelast. Ik denk dan aan een dikke A-stijl die doorloopt in het schutbord. Dubbele/zwaardere tunnelbak die verbonden is aan schutbord en achterbrug. Veel meer werk als een subframe maar wel lekker weg te werken. Na ja, droomdroomdroom.

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2012 00:29 #1345662 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Wat een triest maar erg mooie filmpje. Had hem nog niet gezien.

Zodra er iemand aan een cabrioproject begint wel het hele verhaal hier posten graag!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC