Dieselpomp gewisseld
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2011 23:25 #1088403
door V700 register
Dieselpomp gewisseld is gemaakt door V700 register
Hallo iedereen,
Bij een 745 heb ik een dieselpomp gewisseld. Doordat bij het starten de motor niet direkt aansloeg besloot ik om met een spuit wat brandstof in te brengen, via de bovankant waar de aanzuigleiding in de pomp gaat. De diesel gaat er echter ergens aan de zijkant, kant motorblok, terug uitlekken.
Via deze weg zou ik willen weten hoe dit zou kunnen komen, en waaruit de branstof zou kunnen lekken, voordat ik de pomp er terug uithaal.
Ik weet het, het klinkt wel een beetje vaag, maar misschien is er iemand die weet waar het probleem misschien zit.
Groetjes, Hugo
Bij een 745 heb ik een dieselpomp gewisseld. Doordat bij het starten de motor niet direkt aansloeg besloot ik om met een spuit wat brandstof in te brengen, via de bovankant waar de aanzuigleiding in de pomp gaat. De diesel gaat er echter ergens aan de zijkant, kant motorblok, terug uitlekken.
Via deze weg zou ik willen weten hoe dit zou kunnen komen, en waaruit de branstof zou kunnen lekken, voordat ik de pomp er terug uithaal.
Ik weet het, het klinkt wel een beetje vaag, maar misschien is er iemand die weet waar het probleem misschien zit.
Groetjes, Hugo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2011 00:00 #1325932
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic keerring
De Keerring van het pompwiel dat eruit ligt?
Hoelang ligt de pomp al stil? (en leeg?)
Geen lekke retourleiding?
Groeten,Gerben
Hoelang ligt de pomp al stil? (en leeg?)
Geen lekke retourleiding?
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2011 23:02 #1336119
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lek gevonden.
Hallo, intussen is de oorzaak van het lek gevonden. Aan de zijkant, onderaan zit een afdekplaatje vast met twee boutjes. Die was gebroken. Intussen is er een ander plaatje gemonteerd. Wat nu voorkomt is dat de pomp geen diesel aantrekt. Met een spuitje hebben we terug via de diesel-inlaat de kamer gevuld tot de brandstof boven staat. We zien echter dat bij het starten die gewoon blijft staan. Denk dat die normaal naar binnen moet worden gezogen, en dat gebeurt lijk niet. We zullen nog eventjes moeten verder zoeken waar die oorzaak ligt. alle tips zijn welkom.
Heeft er ook iemand soms een 'Ploftekening' of een beschrijving van hoe zo een dieselpomp in elkaar zit? We hebben de lekke pomp eens open gedaan en weten niet precies hoe de onderdelen van binnenin terug op hun plaats moeten.
Met veel dank bij voorbaat,
Hugo
Heeft er ook iemand soms een 'Ploftekening' of een beschrijving van hoe zo een dieselpomp in elkaar zit? We hebben de lekke pomp eens open gedaan en weten niet precies hoe de onderdelen van binnenin terug op hun plaats moeten.
Met veel dank bij voorbaat,
Hugo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2011 23:35 #1336125
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beter een slangetje
aansluiten op de aansluiting van de dieselinlaat.
De pompkamer moet wel dicht zijn Het teveel komt weer in de retourleiding.
Wat ik wel eens deed: Tankje ophangen,(eerst de pomp met eenspuitje voorvullen),aansluiting weer terug schroeven, slang aansluiten op de diesel inlaat. Retourleing terug naar het tankje.
Depomp kan nu druk opbouwen. Bij de start zal je diesel terug zien gaan.
Succes, Rolf
De pompkamer moet wel dicht zijn Het teveel komt weer in de retourleiding.
Wat ik wel eens deed: Tankje ophangen,(eerst de pomp met eenspuitje voorvullen),aansluiting weer terug schroeven, slang aansluiten op de diesel inlaat. Retourleing terug naar het tankje.
Depomp kan nu druk opbouwen. Bij de start zal je diesel terug zien gaan.
Succes, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2011 23:51 #1336127
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Komende dagen zullen we eens proberen
.
Onze bevindingen zullen we hier dan posten.
Gr. Hugo

Onze bevindingen zullen we hier dan posten.
Gr. Hugo
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2011 09:00 #1336134
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic pomp rebuild
Wanneer je de pomp uit elkaar hebt gehaald en niet zeker weet of je de juiste rebuild hebt gedaan, kan deze link je misschien helpen.
Het betreft een soortgelijke, maar iets modernere Bosch VE pomp.
gnarlodious.com/Vanagon/Bosch_Pump/-Rebuild
Het betreft een soortgelijke, maar iets modernere Bosch VE pomp.
gnarlodious.com/Vanagon/Bosch_Pump/-Rebuild
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2011 20:43 #1336278
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toffe link
Hey Adrian, bedankt voor die toffe link. Daar kan ik zeker een heel stuk mee verder.
Hugo
Hugo
Moderators: Jerry Stam