Diesel doet het!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2011 13:47 #1087113
door V700 register
Diesel doet het! is gemaakt door V700 register
Vanmorgen even profesorisch de motor aangesloten en gestart, na een paar keer ronddraaien op de startmotor sprong hij spontaan aan en liep gelijk supernetjes al zeg ik het zelf. Ik heb er een filmpje van gemaakt terwij hij loopt, zie volgende link: <a href="">
Opsommingkje van wat ik er aan heb gedaan:
-blok gehoond-zuigers gemonteerd met nieuwe zuigerveren-krukas gepolijst-nieuwe hoofdlagers en drijfstanglagers-6 nieuwe uitlaatkleppen (inlaatkleppen waren goed)-6 nieuwe nozzels in de verstuivers-6 nieuwe gloeibougies-brandstofpomp laten reviseren-nieuwe thermostaat-nieuwe oliepomp-nieuwe waterpomp-nieuwe distributiekit-stalen koppakking + nieuwe kopbouten
Heb er tijdelijk een spruitstuk en turbo van een D24T op zitten, als hij in de auto zit krijgt hij de turbo en inlaat van de D24TIC. P.S. het kleppendeksel moet ik nog netjes zwart spuiten natuurlijk..
Groetjes,
Mark
Opsommingkje van wat ik er aan heb gedaan:
-blok gehoond-zuigers gemonteerd met nieuwe zuigerveren-krukas gepolijst-nieuwe hoofdlagers en drijfstanglagers-6 nieuwe uitlaatkleppen (inlaatkleppen waren goed)-6 nieuwe nozzels in de verstuivers-6 nieuwe gloeibougies-brandstofpomp laten reviseren-nieuwe thermostaat-nieuwe oliepomp-nieuwe waterpomp-nieuwe distributiekit-stalen koppakking + nieuwe kopbouten
Heb er tijdelijk een spruitstuk en turbo van een D24T op zitten, als hij in de auto zit krijgt hij de turbo en inlaat van de D24TIC. P.S. het kleppendeksel moet ik nog netjes zwart spuiten natuurlijk..

Groetjes,
Mark
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2011 14:00 #1317166
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nice
Ziet er netjes uit man, en wat ik zo hoor loopt hij heel erg mooi en rustig top werk en wat een heerlijk geluid.
Tom.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2011 16:31 #1317180
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wow, dat ziet er heel goed uit man!
Het blok is gewoon nieuw zeg zo mooi gedaan die revisie!Ik vind het heel leuk om te zien dat de D24-familie toch altijd nog een groep trouwe liefhebbers weet vast te houden, puur op karakter.
Gisteren mijn (via EBAY aangeschafte,gebruikte) turbo gemonteerd en ook mijn blok loopt weer als een zonnetje.
Ik wens je heel veel zorgeloze KM's toe met deze prachtige motor!
Gisteren mijn (via EBAY aangeschafte,gebruikte) turbo gemonteerd en ook mijn blok loopt weer als een zonnetje.
Ik wens je heel veel zorgeloze KM's toe met deze prachtige motor!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2011 23:02 #1317230
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de reacties,
Dank voor de reacties, blijft inderdaad iets bijzonders, zo'n d24. Mijn vader had vroeger een witte 240 diesel station uit 1986, toen ik het geluid van die motor hoorde was ik meteen verkocht. Ook nooit iets met die auto gehad, nou ja, een lekke band dan... Toen we een keer in frankrijk op vakantie waren had de eigenaar van de camping een 740 turbodiesel intercooler, toen wist ik al dat ik er later ook een zou hebben... Heb met veel plezier de revisie gedaan, heb er de tijd voor genomen (moest ook steeds sparen natuurlijk..) maar ook nergens op bezuinigd, je doet het goed of niet, vind ik. @ 240 diesel: Mooi dat je blok weer loopt Jan!!
Groetjes,
Mark
Groetjes,
Mark
Moderators: Jerry Stam