Klepzetels..........

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2011 20:31 #1086830 door Gerben Mol
Klepzetels.......... is gemaakt door Gerben Mol
Hallo Volvisti,

Ik kan aan een TDIC kop komen, maar deze heeft "gezakte klepzetels".
Moest dus gereviseerd worden.

Maar.. Gezakte klepzetels? Wie kan me dit uitleggen? It makes no sense to me.

En is dit te herstellen, en hoe? En kosten?

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2011 21:10 #1315260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fauteuils
de kleppen zijn ingeslagen in de zetels, waardoor de kleppen erg laag liggen, omdat de zetels gezakt zijn in de kop. Wat ze doen is de zetel (waar de klep op ligt) eruit halen en er opnieuw inzetten. Bij een benzine is dit bijvoorbeeld interessant om dan grotere kleppen te laten monteren (vooral uitlaatzijde is bij turbo interessant).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 13:35 #1315326 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koprevisie
Ik zou sowiezo grote kleppen doen en volgens mij is dit standaard, wat wordt bedoeld met 'inzakken' is dat de klep., na miljoenmen keren tegen de zetel te hebben geslagen een impressie geeft in de loop van een aantal duizenden km. Dit merk je omdat er een steeds kleinere spacer voor de kleppen te stellen in moet en tenslotte is de klep niet meer te stellen. Overigens hebben koppen die nog op gelode benzine hebben gereden daar minder last van. Soort van geheugen in het netaal. Maar goed onze bakstenen zijn bijna allen van de loodvrije periode. Gemiddeld ben je eens in de 2 a 3 ton toe (afh van rijstijl) aan een nieuwe kop op LPG.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 14:15 #1315334 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Diesel for life?
Het gaat hier om een Diesel jongens, dus Benzine loodvrij of niet loodvrij en LPG en grotere kleppen hebben hier denk ik weinig mee te maken
Maar het principe is hetzelfde, ik snappem nu.
Dank voor de uitleg!
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 14:45 #1315339 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klip klep klap

gerryberrie schreef : Het gaat hier om een Diesel jongens, dus Benzine loodvrij of niet loodvrij en LPG en grotere kleppen hebben hier denk ik weinig mee te maken


Maar het principe is hetzelfde, ik snappem nu.
Dank voor de uitleg!
Groeten,Gerben

he Gerben, ligt eraan hoe je het stelt. Bij de benzine-koppen zijn de uitgaande kleppen zeker niet overbemeten...
 
Mocht je dieseltje ook wat meer lucht nodig hebben, kan je het overwegen. Ik heb geen verstand specifiek van dieselkoppen, kan je er dus niet mee helpen. Wellicht dat diesel-'guru' Bouke je er meer over kan vertellen.
Groeten Willem,
Volvo 745T op 1,1 barrr

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD