Kop-revisie, wat allemaal laten doen?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2011 01:07 #1086804 door V700 register
Kop-revisie, wat allemaal laten doen? is gemaakt door V700 register
Hallo Volvisti,
De kop van de TDIC ligt bij het revisiebedrijf, die hem gaan afpersen om te bekijken hoe erg de scheurtjes zijn.
Afhankelijk van dit resultaat word of de kop gereviseerd of weggedonderd.
Maar, wat zou ik allemaal moeten laten doen aan de kop?
Vlakken? (Volgens de documentatie mag de kop niet gevlakt worden..)Iets met de kleppen of klepzittingen?
Andere dingen?
Ik heb geen idee hierover.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2011 06:39 #1315099 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
Heb de discussie verplaatst van kletshoek naar diesel, reden lijkt me wel duidelijk. Als je niet mag vlakken wel controleren of de kop niet te krom is geworden. Controleren of de kleppen niet te ver zijn ingesleten, als dat het geval is nieuwe kleppen + zitingen ? Verder zou ik het (helaas) niet weten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2011 08:47 #1315102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laat
de kop in ieder geval even afpersen, zo voorkom je dadelijk dubbel werk !  Dan weet je ook zeker dat de kop dicht is en geen vloeistoffen meer lekt waar het niet hoort.
Een goed revisiebedrijf kan dit zowel voor alle olie- alsmede waterkanalen doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2011 18:01 #1315124 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kop revisie
Ik heb een toyota carina diesel gehad.
Daarvan mocht de kop ook niet gevlakt worden.
Maar toen hij opgeknapt moest worden kon het vlakken wel, het revisie bedrijf weet heelgoed ja of nee.
Gr John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2011 19:46 #1315143 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic dikkere pakking

johnvang schreef : Ik heb een toyota carina diesel gehad.
Daarvan mocht de kop ook niet gevlakt worden.
Maar toen hij opgeknapt moest worden kon het vlakken wel, het revisie bedrijf weet heelgoed ja of nee.
Gr John

Natuurlijk kan de kop gevlakt worden, alleen moet je dan een dikkere pakking nemen, Doe je dat niet dan wordt de compressie te hoog.
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2011 19:52 #1315144 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Docu:
Ik heb de allerdikste pakking gehaald, 1.6 MM van metaal.
Toch, word er vermeld, zelfs met deze pakking:
"Cylinder head must NOT be machined. It must be replaced if warp exceeds maximum."
Afwijking over lengte: max 0.5 mmAfwijking over de breedtje: max 0.2mm
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2011 20:01 #1315146 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In
In de data pocket booklet zag ik toevallig dat je de benodigde dikte van de koppakking kunt meten adhv de hoogte van de zuiger tov het onderblok. 1.6 is inderdaad de dikste, je zit dus in ieder geval aan de voorzichtige kant :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2011 20:02 #1315147 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Spms

gerryberrie schreef : Ik heb de allerdikste pakking gehaald, 1.6 MM van metaal.
Toch, wordt er vermeld, zelfs met deze pakking:
"Cylinder head must NOT be machined. It must be replaced if warp exceeds maximum."
Afwijking over lengte: max 0.5 mmAfwijking over de breedtje: max 0.2mm
Groeten,Gerben

Als de kop echt krom is dan is dat niet goed voor de nokkenas /lagering e.d. meestal hoeft er maar een paar tiende af dan heb je geen probleem.
De scheurtjes vind ik veel erger.
Een kop waar al zichtbare scheuren inzitten wordt nooit wat. Afpersen van een kop heeft maar betrekkelijke zin want, de verbrandingdruk is veel hoger dan de afpersdruk. Bovendien een scheurtje dat koud dicht is, kan warm zo maar lekken en een scheurtje kan op den duur gewoon verder gaan!
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2011 20:07 #1315148 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Dikste

henk 940LPT schreef : In de data pocket booklet zag ik toevallig dat je de benodigde dikte van de koppakking kunt meten adhv de hoogte van de zuiger tov het onderblok. 1.6 is inderdaad de dikste, je zit dus in ieder geval aan de voorzichtige kant :)

<div class="content">Jup!
Zag ik ook, en daarom dus ook de dikste genomen van 1.6mm.

wp001 schreef : Als de kop echt krom is dan is dat niet goed voor de nokkenas /lagering e.d. meestal hoeft er maar een paar tiende af dan heb je geen probleem.
De scheurtjes vind ik veel erger.
Een kop waar al zichtbare scheuren inzitten wordt nooit wat. Afpersen van een kop heeft maar betrekkelijke zin want, de verbrandingdruk is veel hoger dan de afpersdruk. Bovendien een scheurtje dat koud dicht is, kan warm zo maar lekken en een scheurtje kan op den duur gewoon verder gaan!
 

Inderdaad, ik heb daarom dus een andere kop geregeld die er waarschijnlijk opgaat.
De scheurtjes zijn best erg in de oude kop, volgens het revisiebedrijf was het een kleine kans, maar ze wouden het wel uitproberen.
Dus, ze vroegen of ik mogelijk nog andere dingen gedaan wou hebben aan de kop, mocht het 'herstelbaar' zijn.
En een reserve kop in geval van..is altijd wel handig.
Groeten,Gerben</div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2011 20:13 #1315149 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kop er bij houden Gerben
Gaat veel geld kosten. Bedrijven zijn niet filantropisch ingesteld.. Gewoon andere kop erop..

zou ik zegguh, Rolf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD