Kop-revisie, wat allemaal laten doen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
De kop van de TDIC ligt bij het revisiebedrijf, die hem gaan afpersen om te bekijken hoe erg de scheurtjes zijn.
Afhankelijk van dit resultaat word of de kop gereviseerd of weggedonderd.
Maar, wat zou ik allemaal moeten laten doen aan de kop?
Vlakken? (Volgens de documentatie mag de kop niet gevlakt worden..)Iets met de kleppen of klepzittingen?
Andere dingen?
Ik heb geen idee hierover.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een goed revisiebedrijf kan dit zowel voor alle olie- alsmede waterkanalen doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarvan mocht de kop ook niet gevlakt worden.
Maar toen hij opgeknapt moest worden kon het vlakken wel, het revisie bedrijf weet heelgoed ja of nee.
Gr John
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Natuurlijk kan de kop gevlakt worden, alleen moet je dan een dikkere pakking nemen, Doe je dat niet dan wordt de compressie te hoog.johnvang schreef : Ik heb een toyota carina diesel gehad.
Daarvan mocht de kop ook niet gevlakt worden.
Maar toen hij opgeknapt moest worden kon het vlakken wel, het revisie bedrijf weet heelgoed ja of nee.
Gr John
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Toch, word er vermeld, zelfs met deze pakking:
"Cylinder head must NOT be machined. It must be replaced if warp exceeds maximum."
Afwijking over lengte: max 0.5 mmAfwijking over de breedtje: max 0.2mm
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-

- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Als de kop echt krom is dan is dat niet goed voor de nokkenas /lagering e.d. meestal hoeft er maar een paar tiende af dan heb je geen probleem.gerryberrie schreef : Ik heb de allerdikste pakking gehaald, 1.6 MM van metaal.
Toch, wordt er vermeld, zelfs met deze pakking:
"Cylinder head must NOT be machined. It must be replaced if warp exceeds maximum."
Afwijking over lengte: max 0.5 mmAfwijking over de breedtje: max 0.2mm
Groeten,Gerben
De scheurtjes vind ik veel erger.
Een kop waar al zichtbare scheuren inzitten wordt nooit wat. Afpersen van een kop heeft maar betrekkelijke zin want, de verbrandingdruk is veel hoger dan de afpersdruk. Bovendien een scheurtje dat koud dicht is, kan warm zo maar lekken en een scheurtje kan op den duur gewoon verder gaan!
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Jup!henk 940LPT schreef : In de data pocket booklet zag ik toevallig dat je de benodigde dikte van de koppakking kunt meten adhv de hoogte van de zuiger tov het onderblok. 1.6 is inderdaad de dikste, je zit dus in ieder geval aan de voorzichtige kant
Zag ik ook, en daarom dus ook de dikste genomen van 1.6mm.
Inderdaad, ik heb daarom dus een andere kop geregeld die er waarschijnlijk opgaat.wp001 schreef : Als de kop echt krom is dan is dat niet goed voor de nokkenas /lagering e.d. meestal hoeft er maar een paar tiende af dan heb je geen probleem.
De scheurtjes vind ik veel erger.
Een kop waar al zichtbare scheuren inzitten wordt nooit wat. Afpersen van een kop heeft maar betrekkelijke zin want, de verbrandingdruk is veel hoger dan de afpersdruk. Bovendien een scheurtje dat koud dicht is, kan warm zo maar lekken en een scheurtje kan op den duur gewoon verder gaan!
De scheurtjes zijn best erg in de oude kop, volgens het revisiebedrijf was het een kleine kans, maar ze wouden het wel uitproberen.
Dus, ze vroegen of ik mogelijk nog andere dingen gedaan wou hebben aan de kop, mocht het 'herstelbaar' zijn.
En een reserve kop in geval van..is altijd wel handig.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
zou ik zegguh, Rolf