Oliedruklampje gaat aan bij bochtje om?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
De Diesel heeft een 'curieus' iets..namelijk: als ik met wat snelheid een bocht neem, gaat het oliedruklampje branden.
Ik kom bij de bocht, laat het gas los, de motor zakt in toeren, ga de bocht in, en dan springt het oliedruklampje aan.Blijf ik gasgeven door de bocht, gaat het lampje niet aan.Neem ik de bocht wat rustiger, gaat het lampje ook niet aan.
Vreemd...
Checkerdecheck:Ja - er zit genoeg olie in het blok.Ja - er zit een vers oliefilter op.
Geen idee of het verder schadelijk is, maar ik vind het wel 'apart'
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bekijk de kabeltjes eens mischien toch net een slechte massa. En waar deze sensor zou moeten zitten ik zou het niet weten maar hij moet er in zitten anders kan hij het niveau niet meten
Tom.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Als er een Niveau sensor in onze bolides zou zitten zou dat wel vet zijn!Volgens mij is het namelijk alleen een druksensor en word er geen niveau gemeten

oliedruklampje gaat gewoon netjes aan bij op contact zetten, en gaat uit bij starten.
"Zoals het hoort"
Volgens mij heb ik de sensor wel ergens gespot, zal van de week eens koekeloeren, en het kabeltje inspecteren.
Het is zowiezo wel apart, de eerste keer schrok ik er zelfs wat van.."wat..geen oliedruk??"
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar dat kan ik me voor stellen dat je schrikt als die gaat branden, de eerste keer dat ik dat zag was met de eerste corsa Diesel maar dat was net een knipper licht, zo laten gaan want dat ding roeste sneller dan ik een rondje kon lopen maar na goed 2 weken deed hij niets meer maar olie genoeg hmmm conclusie slechte olie opvoerpompje Volgens de Opel hier( geen idee of het zo is maar ze kunnen wel eens gelijk hebben).
Is je olie filter nog wel vers? als daar vocht in zit stroomd de olie er niet geheel makkelijk meer door heen of hij zit bijna discht zou ook nog kunnen.
Tom.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Ook een maatje die in paniek bij mij langs kwam en een paar panische dames die waren gestrand langs een weg op het Franse platteland waren verbaasd door de snelle diagnose, terwijl ik het verhaal aanhoorde stond ik al met het rollletje isolatieband in de hand.

- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jur schreef : Het kan een verschijnsel zijn dat zo oud is als de weg naar Rome (ik zal even voor je nagaan wanneer de eerste Volvo naar Rome reed...) .
1959?
<a href=" cgi.ebay.nl/Volvo-Mille-Miglia-Liege-Rom...o-1959-/260750859349 "> cgi.ebay.nl/Volvo-Mille-Miglia-Liege-Rom...o-1959-/260750859349