Na 3 uur stilstand start diesel niet meer.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2011 20:37 #1085400 door V700 register
Na 3 uur stilstand start diesel niet meer. is gemaakt door V700 register
Heb een 760 TD bj 84.(gelukkig heb ik er nog een)
Moet ik het nu toch opgeven, en de auto naar een dieselspecialist brengen?
De auto loopt perfect, starts alleen heel moeilijk als hij langer dan 3 uur heeft stilgestaan.
Na heel lang starten, en ontluchten start de auto uiteindelijk, aanslepen gaat veel beter.
Wat heb ik gedaan?  Verstuivers laten testen (goed) , compressie gemeten(30 bar) . brandstoffilter vervangen.
terugslagklep gemonteerd, eerst voor de dieselpomp, later voor het filter.
Leiding van de tank naar het filter gecontroleerd op lekkage.
Het beroemde asje in de brandstofpomp lekt niet. Volgens dieselspecialist kan deze wel lekken, maar dan zou hij na 3 uur nog wel starten, zo lek kan niet zegt hij.
Het zou ook te zien moeten zijn.
Wie kent dit probleem, heb nog een sloper staan met een goede brandstofpomp,heb de neiging deze te gaan wisselen,  maar ik twijfel of dit het probleem is.
Wie weet het?
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2011 20:48 #1305733 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Waselement voor koudestart
Geen problemen met het waselement voor de koude start?
Er zit een was element in dat de vervroeging aanpast bij koude en warme motor.
Als dit 'defect' is kan het zijn dat ie koud moeilijk aan de gang wil, en warm gewoon goed loopt.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2011 21:07 #1305737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waselement
Bedankt voor het meedenken,
Het waselement is goed, heb ik gecontroleerd.
Heb de ook de kleppen gesteld. (was ik vergeten te vermelden)
Alles lijkt op lucht in de brandstof. voordat de terugslagklep is geplaatst stond de brandstofslang  naar het filter toe droog.
 
gr. Freddie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2011 22:53 #1305751 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Hoi freddie
Heb je het over het asje waar de gashandel opzit of over de pomp-as waar de pullie/riem op zit. Als deze laatste lekt kan hij lastig tot zeer lastig gaan starten. Als de eerste lekt heb je dat probleem minder.
Groetjes Bouke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2011 22:58 #1305752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik kan het verhaal van Bouke
Ik kan het verhaal van Bouke bevestigen. Mijn diesel had ook een lekkende pomp-as en het kon zomaar zijn dat hij na een uur al niet meer te starten was. Gelukkig was het probleem opgelost nadat Bouke mijn pompaskeerring (toch?) vervangen heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2011 23:09 #1305753 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic correct hoor
correct, de pomp-as keerring. Het enige lullige is dat om hem eruit te halen je de pomp moet verwijderen en je dus je afstelling kwijt bent. Het eruit halen kan ook even friemelen zijn.
Groetjes Bouke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2011 07:04 #1305774 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pompaskeerring
Ik bedoelde de as van de gashandle, de pompaskeerring kan het natuurlijk ook zijn.
Kan dat zo alleen niet zien.
Als ik dit zo hoor toch maar de pomp eraf halen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2011 07:41 #1305775 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic controle staat in vadis
Bidon met diesel op het dak en een hevel direct naar de pomp.
Het pomphuis loopt dan altijd vol.
Start de motor nu wel na lange tijd stilstaan, dan is inderdaad de keering lek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2011 08:22 #1305781 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Diesel
Geen expert op dieselgebied dus dan maar even een domme vraag: Zit je wel in de goede richting en kan het geen elektrisch probleem zijn? Accu, dynamo of misschien wel lekstroom? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2011 09:31 #1305790 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bij tdic
die ik gestald had, wou de motor ineens niet meer aanslaan. Een paar plofjes, veelrook..
Los tankje diesel erboven, retourer er ook in. Niets.
Gasbediening bovenop los gemaakt en gevoeld aanhet handeltje voor de beroemde speling (tip Bouke) ZONDER veerdruk!
Veel speling.
Mooi..
Proberen starten. Op 1-2 cylinders pruttelen, veel rook, Doorstarten!  Meer gas!(losse handeltje meer open)
Heel veel rook, 4 cylinders nu, Nog meer rook, retour naar tankje komt op gang,
Lopen op 6
rook verdwijnd. Half uurtje laten draaien, uitgezet.
Na een uur weer starten. Njet !
Er kan dus veel lucht langs het versleten busje bovenop.
KM stand 375000.
koudestartinrichting was al buiten werking.
Auto starte altijd makkelijk. Ook zijn laatste 800 km geen probleem. Gewoon gestald en af en toe laten draaien.
Totdat er een staking kwam.. ineens, zomaar,van het staan..
Nu heb ik een boel onderdelen dubbel. Ik rij nl met precies zo'n zelfde 940 tdic aut.
kleur: antraciet grijs, bj jan "93. (de gesloopte is van dec "92) ook een automaat. Zelfde kleur.
Mvg, Rolf
 
 
 
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD