kan je het tijdstip beinvloeden van inschakeling lock-up bij een ZF automaatbak ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2011 20:25 #1085326
door V700 register
kan je het tijdstip beinvloeden van inschakeling lock-up bij een ZF automaatbak ? is gemaakt door V700 register
Dit vanwege het vele rijden op 90 km wegen, waarbij de lock-up continu in-en uitschakeld.
Het gaat om een 940 tdic uit begin '93. Nu schakeld deze precies in/uit bij 90km/ uur.
Iets meer olie in de bak lat de bak wel zachter in lock-up gaan, maar beinvloed niet het tijdstip.
Mvg, Rolf
Het gaat om een 940 tdic uit begin '93. Nu schakeld deze precies in/uit bij 90km/ uur.
Iets meer olie in de bak lat de bak wel zachter in lock-up gaan, maar beinvloed niet het tijdstip.
Mvg, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2011 20:47 #1305218
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
RobertM heeft daar een keer wat over geschreven op dit forum.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2011 20:50 #1305219
door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Ja,
In principe wordt dit geregeld door de governor op de uitgaande as. Deze op oliedruk en bij een bepaalde druk wordt een klepje geopent. Als je de voorspanning van de veer veranderd, verander je het moment van inschakelen van de lock-up. Let wel op dat dit de theorie is die ik hierover ben tegengekomen en ik heb hier dus (nog) geen praktische ervaring mee. Zoek anders maar eens op zf4hp22, dan kom je wel het een en ander tegen.
Groetjes Bouke
Groetjes Bouke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2011 12:05 #1305273
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic puzzel
Deze RobertM heeft best ervaring op dit gebied, las ik.
Bij mij valt tevens de cc uit bij 90km/uur. Ik dacht dus dat de bak zonder elektronica werkte, maar het lijkt dat het cc probleem nu het schakelmoment kan raken.
Bouke, heb jij voor mij plaatjes en/of tekeningen van de bak (lock-up werking) en eventueel elektronica tekeningen ?
Dan kan ik rustig verder puzzelen.
Is bv de govenor,veertje te vinden als je de pan eronderuit haalt (chevrolet) ?
Ik probeerook uit te vinden of de kuur niet zwaarder is dan het dagelijkse probleem..
Bedankt voor de info tot nu toe.
Mvg, Rolf
Bij mij valt tevens de cc uit bij 90km/uur. Ik dacht dus dat de bak zonder elektronica werkte, maar het lijkt dat het cc probleem nu het schakelmoment kan raken.
Bouke, heb jij voor mij plaatjes en/of tekeningen van de bak (lock-up werking) en eventueel elektronica tekeningen ?
Dan kan ik rustig verder puzzelen.
Is bv de govenor,veertje te vinden als je de pan eronderuit haalt (chevrolet) ?
Ik probeerook uit te vinden of de kuur niet zwaarder is dan het dagelijkse probleem..
Bedankt voor de info tot nu toe.
Mvg, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2011 13:11 #1305277
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja
Je kan natuurlijk ook de keuzehendel voor die 90 km p/uur wegen gewoon in zijn drie zetten ipv van in D.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2011 14:18 #1305281
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je kan ook
80 rijden of 100 km/uur en schijt hebben aan de camera's die op 92 staan afgesteld.
Kan ik zelf ook bedenken Pierre.. Als je 300 km lang over zulke wegen gaat rijden op 1 dag. ga je anders over een continu-snelheid denken. Geloof me maar.
En als je dat n de lock-up stand kan doen (daarvoor zit het erop) , voel je je beter en krijg je een rustiger rijgedrag.
Uiteraard ga ik niet hemel en aarde bewegen om dat perse voorelkaar te krijgen. Maar mogelijk zijn er met relatief eenvoudige handelingen, de auto naar mijn persoonlijk gebruik af te stellen.
Dat s de bedoeling.
Mvg, Rolf
Kan ik zelf ook bedenken Pierre.. Als je 300 km lang over zulke wegen gaat rijden op 1 dag. ga je anders over een continu-snelheid denken. Geloof me maar.
En als je dat n de lock-up stand kan doen (daarvoor zit het erop) , voel je je beter en krijg je een rustiger rijgedrag.
Uiteraard ga ik niet hemel en aarde bewegen om dat perse voorelkaar te krijgen. Maar mogelijk zijn er met relatief eenvoudige handelingen, de auto naar mijn persoonlijk gebruik af te stellen.
Dat s de bedoeling.
Mvg, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2011 14:45 #1305289
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bandenmaat
Iets grotere bandenmaat en velgmaat kan ook helpen. Zodat de afrollengte van de band toeneemt. Let op; je tellerafwijking veranderd natuurlijk ook.
Ik heb er nu 15inch Draco's op i.p.v. de originele 16" Auriga's. De bandenmaat weet ik niet uit mijn hoofd. Maar door de kleinere wielen maakt de auto meer toeren bij dezelfde snelheid natuurlijk. En de tellerafwijking is groter; geeft meer aan in mijn geval. Jij zal dus groter kunnen gaan. 16" of zelfs 17" met grotere afrolengte.
Ik heb er nu 15inch Draco's op i.p.v. de originele 16" Auriga's. De bandenmaat weet ik niet uit mijn hoofd. Maar door de kleinere wielen maakt de auto meer toeren bij dezelfde snelheid natuurlijk. En de tellerafwijking is groter; geeft meer aan in mijn geval. Jij zal dus groter kunnen gaan. 16" of zelfs 17" met grotere afrolengte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam