Nieuwe 940 estate TDic rijder meld zich

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 19:48 #1085241 door V700 register
Nieuwe 940 estate TDic rijder meld zich is gemaakt door V700 register
Even voorstellen, ik ben Ed en sinds een goede week heb ik een 940 estate turbodiesel met intercooler. Hiervoor had ik al een ander Volvo, een S60 D5 MY2005, maar deze gaat binnenkort de verkoop in. De voornaamste reden voor de aanschaf van de 940 estate is het maken van verre reizen. Ik heb al het een en ander zitten lezen hier op het forum en er lijkt veel kennis aanwezig over zelf sleutelen en dat komt goed van pas want ik wil veel onderhoud zelf gaan doen en moet de 940 ook onderweg kunnen repareren. De 940 is ruim een jaar geleden ingevoerd in NL maar ik weet niet waar vandaan. De kleur in donker blauw metaal, verder leder, handbak, airco, trekhaak, schuifdak. Komt iemand deze auto bekend voor? Ik ben ook op zoek naar iemand die mij kan helpen met diagnose en advies voor preventief onderhoud van de motor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 19:56 #1304437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
Zelf begin ik met olie + filter wissel. Brandstof filter en luchtfilter.
Daarna ff de wielen eraf en de remmen en blokjes bekijken. Remolie verversen.
Dan zijn de scherpe kantjes eraf.
Daarna beginnen de distririem inspectie's en gloeistiften bekijken op werking.
Mvg, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 20:06 #1304440 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
Allereerst welkom dan, en leuk dat je én ons gevonden hebt (en je al 7 weken heb kunnen inlezen) en je in een 940 rondrijdt.
Practisch gezien, zou ik zeggen, kom een dagje kijken op een sleuteldag, waar ik je, als het om de sleuteldag bij Carlo Schmidt in Gemert (ergens eind maart, begin april) gaat, alles van kan vertellen, als je dat leuk lijkt.
Welke hoek van het land kom je vandaan?

Driving-around schreef : Ik ben ook op zoek naar iemand die mij kan helpen met diagnose en advies voor preventief onderhoud van de motor.

Afhankelijk van je vragen en wensen en de afstand tot Den Bosch, kun je hier wel een keer langsrijden.
Vragen stellen op het forum, over wat dan ook over je auto, staat je natuurlijk ook vrij.
Veel veilige kilometers alvast.

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 20:23 #1304444 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Diesels zijn Hot!
En alweer een dieselaar ! Gaat goed de laatste tijd.
Groetjes Bouke

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 22:11 #1304459 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor het welkom
Bedankt voor het welkom :)
Ik kom uit Amsterdam en ben 56 als ik me niet vergis (ik tel het niet echt meer). Ik heb hier inderdaad al aardig wat gelezen en mijn dank is groot voor al de nuttige info die ik gevonden heb :)
De olie en het oliefilter liggen al klaar, ik ga daar mee aan de gang als de S60 helemaal verkoop klaar is gemaakt. Helaas heb ik geen garage en daarom lokt het sleutelen wat minder met dit weer. Ik heb de indruk dat de auto wel in goede staat van onderhoud verkeerd, onder de kap ziet het er in ieder geval netjes uit.
Oh ja, de auto is van 1996 en er staat 270.000 km op de teller. Ik las elders op het forum dat je aan een merkteken op de motor kan zien of het om een originele Tic gaat, weet iemand waar dat teken precies op de motor staat en hoe het en uit ziet?
Oh ja, voor wie het leuk vind, meer over mijn avonturen met de S60 zijn te lezen op mijn site www.drivingaroundtheworld.com

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 22:30 #1304464 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diesel
Aller eerst hartelijk welkom tussen de diesellaars en De rest uiteraard  , slimste is voordat je een grote afstand gaat rijden met een diesel en je weet niet of de historie klopt kun je beter eieren voor je geld kiezen en een grote beurt uit (laten)voeren, en voordat je zelf de riem van de diesel pomp gaat vervangen dan moet je de pomp weer afstellen en dat is een secuur werkje wat je goed moet doen, en geloof mij daar heb ik me op verkeken en heb ik daar 3 maanden mee lopen stoeien voordat ik hem helemaal goed had, wil je absoluut niet bang maken maar je moet het wel weten.
verder wil ik je wel heel veel plezier wensen met je 940 en hier op het forum en zou zeggen lid worden want dan mag je ook sleutelen op sleuteldagen van het forum.

IDD Bouke mijn keuze staat al vast dat er een diesel in de plaats van de Benzine bolide koomt maar nu mijn vriendin nog overtuigen van een leuke 7/9 diesel.

Tom.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 22:46 #1304467 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Lekker tuffen.
Aah Welkom!
Ik heb afgelopen week een 940 TDIC met Automaat opgehaald.
Dat rijdt lekker!
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 23:27 #1304477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh?

Driving-around schreef : Ik kom uit Amsterdam

Het zou toch niet zo zijn, dat je die naast de mijne parkeerde, vorige week, op de Weesperzijde?Dat was een diesel en uit 1996, fietsje achterin.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2011 01:02 #1304490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee, dat was ik niet.
Nee, dat was ik niet :P
Mijn 940 is heel makkelijk te herkennen aan het 2009 kenteken en de meeste kans om hem te spotten heb je in het uiterste puntje van de stad vlakbij Abcoude.
Mvg,
Edwin

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC