740 turbo diesel ook makkelijk te tunen?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2011 21:02 #1084926 door V700 register
740 turbo diesel ook makkelijk te tunen? is gemaakt door V700 register
Is een volvo 740 turbo diesel makkelijk te tunen?
 
Werkt dit ongeveer hetzelfde als met de benzine versies? Meer turbodruk, grotere diameter uitlaat, intercooler, benzinedruk verhogen en chip.
Of is een diesel anders en ingewikkelder?
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2011 21:12 #1302436 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja

gvanminnen schreef : Is een volvo 740 turbo diesel makkelijk te tunen?
Werkt dit ongeveer hetzelfde als met de benzine versies? Meer turbodruk, grotere diameter uitlaat, intercooler, benzinedruk verhogen en chip.
Of is een diesel anders en ingewikkelder?

Dat er meer lucht en brandstof in moeten is hetzelfde als bij benzineblokken. Verder is het echt anders, er zit geen chip in deze dieselblokken. Zijn puur mechanisch geregeld, tunen moet dus ook via mechanische weg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2011 00:50 #1302450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tunen
"tunen moet dus ook via mechanische weg"
dat houd in dat je in de brandstof pomp bezig moet gaan met de 3 veren die er in zitten, zal gerust meer gedaan moeten worden maar als je hier mee bezig wil is er een in de zaal die dat heel goed kan en die motoren van binnen en buiten kent en die zal vast nog reageren.
 
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2011 01:24 #1302455 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic zie dit draadje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2011 09:22 #1302467 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik zou het zeker niet
ik zou het zeker niet doen!ten eerste heefdt zo,n blok al een hoop km gereden.
en is dus over zijn beste jaren heen denk aan ruimte en speling.
is de techniek zeker niet modern dus je zal nooit mee kunnen met de nieuwere tdi,tjes ect
ik denk maar zo benzine turbo 16klepper dat zijn de snellere volvo,s die van ons moet je mee cruisen proberen toch nog zuinig te rijden!
ik zeg niet doen,je laat iemand van65 ook niet mee doen met topsporters!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2011 09:25 #1302468 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?

heidenskipper64 schreef : ik zou het zeker niet doen!ten eerste heefdt zo,n blok al een hoop km gereden.

Kilometerstand wordt nergens genoemd, toch?En waar begint veel?
Zie: <a href="../../../node/28337">Kilometerstanden-topic: deel 2</a>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2011 09:50 #1302470 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de gemiddelde diesel van een
de gemiddelde diesel van een 7 serie heefdt zeker 200000+
en dat is veel en ik schrijf ook ik zou het niet doen.
weet wat het kost een kappotte diesel motor.
en ga maar eens na wat het je scheelt in top snelheid,vergelijk het maar eens van een non turbo ,turbo en turbo intercoolen.
zit verschil in maar niet zoveel
en de basis van deze motor licht bij de golf 1500cc!!!!
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2011 10:50 #1302477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk op de ketel
Allea kan..
Maar begin maar te denken aan een koppakking vervangen.
Zeker op korte afstanden. De diesel kan je wel een beetje mishandelen wanneer die door-en door warm is. Dat is niet na 30 km !
Door de lengte en indeling van het koelwaterreservoir in de kop, zet het materiaal niet overal gelijk uit.Met gevolg: Lekke pakking.
Als je dan nog eens het toerental en de druk wilt opvoeren ga je in de prijzen vallen.
Met een Kawazaki gaat laagvliegen wel zonder werk..
Mvg, Rolf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2011 14:45 #1302498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uiteraard rijd je altijd
Uiteraard rijd je altijd eerst je olie 90 graden.
Heb contact gehad met european tuning en die zeggen dat ze geen middelen hebben om een diesel te tunen. Er zijn weinig spullen en mensen met kennis voor die blokken. Dan ga ik zeker voor een benzine, maar staan zo weinig turbo's te koop dus even wachten maar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2011 15:04 #1302503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic temp
olie en water is snel op temp. De rest niet..
Mvg, Rolf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD