740 turbo diesel ook makkelijk te tunen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Werkt dit ongeveer hetzelfde als met de benzine versies? Meer turbodruk, grotere diameter uitlaat, intercooler, benzinedruk verhogen en chip.
Of is een diesel anders en ingewikkelder?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat er meer lucht en brandstof in moeten is hetzelfde als bij benzineblokken. Verder is het echt anders, er zit geen chip in deze dieselblokken. Zijn puur mechanisch geregeld, tunen moet dus ook via mechanische weg.gvanminnen schreef : Is een volvo 740 turbo diesel makkelijk te tunen?
Werkt dit ongeveer hetzelfde als met de benzine versies? Meer turbodruk, grotere diameter uitlaat, intercooler, benzinedruk verhogen en chip.
Of is een diesel anders en ingewikkelder?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat houd in dat je in de brandstof pomp bezig moet gaan met de 3 veren die er in zitten, zal gerust meer gedaan moeten worden maar als je hier mee bezig wil is er een in de zaal die dat heel goed kan en die motoren van binnen en buiten kent en die zal vast nog reageren.
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Gr. bouke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
en is dus over zijn beste jaren heen denk aan ruimte en speling.
is de techniek zeker niet modern dus je zal nooit mee kunnen met de nieuwere tdi,tjes ect
ik denk maar zo benzine turbo 16klepper dat zijn de snellere volvo,s die van ons moet je mee cruisen proberen toch nog zuinig te rijden!
ik zeg niet doen,je laat iemand van65 ook niet mee doen met topsporters!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kilometerstand wordt nergens genoemd, toch?En waar begint veel?heidenskipper64 schreef : ik zou het zeker niet doen!ten eerste heefdt zo,n blok al een hoop km gereden.
Zie: <a href="../../../node/28337">Kilometerstanden-topic: deel 2</a>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
en dat is veel en ik schrijf ook ik zou het niet doen.
weet wat het kost een kappotte diesel motor.
en ga maar eens na wat het je scheelt in top snelheid,vergelijk het maar eens van een non turbo ,turbo en turbo intercoolen.
zit verschil in maar niet zoveel
en de basis van deze motor licht bij de golf 1500cc!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar begin maar te denken aan een koppakking vervangen.
Zeker op korte afstanden. De diesel kan je wel een beetje mishandelen wanneer die door-en door warm is. Dat is niet na 30 km !
Door de lengte en indeling van het koelwaterreservoir in de kop, zet het materiaal niet overal gelijk uit.Met gevolg: Lekke pakking.
Als je dan nog eens het toerental en de druk wilt opvoeren ga je in de prijzen vallen.
Met een Kawazaki gaat laagvliegen wel zonder werk..
Mvg, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb contact gehad met european tuning en die zeggen dat ze geen middelen hebben om een diesel te tunen. Er zijn weinig spullen en mensen met kennis voor die blokken. Dan ga ik zeker voor een benzine, maar staan zo weinig turbo's te koop dus even wachten maar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mvg, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.