wat mag koppakking d24tic kosten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2010 18:41 #1084526
door V700 register
wat mag koppakking d24tic kosten is gemaakt door V700 register
heren liefhebbers,
wat zou een redelijk bedrag zijn voor een koppakking laten vervangen?
ik zit ook te denken een sloper bij te kopen maar ja wat koop je dan? als ik hem laat vervangen weet ik wat ik heb toch?
wat zou een redelijk bedrag zijn voor een koppakking laten vervangen?
ik zit ook te denken een sloper bij te kopen maar ja wat koop je dan? als ik hem laat vervangen weet ik wat ik heb toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2010 18:59 #1299444
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat kan aardig in de papieren lopen....
Je bent er een mooi tijdje mee kwijt en zou er goed aan doen ook de distributieriemen, spanrol en waterpomp (die deel uitmaakt van de distributie) te laten vervangen.Dan komt er natuurlijk nog het weer op tijd zetten bij van de nokas en inspuitpomp.(geen megaklus maar tikt wel aan in arbeidsuren)
Niet onverstandig is om ook de gloeibougies te vervangen omdat je nu wel heel makkelijk bij de 5e en 6e cilinder kunt.En ja, als je toch op slopershoogte bent, het is natuurlijk ook aan te bevelen om je verstuivers even te laten testen.Alles ligt toch al los......
Je kunt het dus zo gek maken als je zelf wilt, maar ik zou persoonlijk een aantal zaken combineren, afhankelijk van wanneer daar voor het laatst naar gekeken is.
Misschien kan je een garage vinden die het bijvoorbeeld voor 500,- doet maar goedkoop is vaak duurkoop, een serieuze reparatie met de juiste afstelwaarden kost nu eenmaal tijd en tijd is geld.
Niet onverstandig is om ook de gloeibougies te vervangen omdat je nu wel heel makkelijk bij de 5e en 6e cilinder kunt.En ja, als je toch op slopershoogte bent, het is natuurlijk ook aan te bevelen om je verstuivers even te laten testen.Alles ligt toch al los......
Je kunt het dus zo gek maken als je zelf wilt, maar ik zou persoonlijk een aantal zaken combineren, afhankelijk van wanneer daar voor het laatst naar gekeken is.
Misschien kan je een garage vinden die het bijvoorbeeld voor 500,- doet maar goedkoop is vaak duurkoop, een serieuze reparatie met de juiste afstelwaarden kost nu eenmaal tijd en tijd is geld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2010 19:29 #1299446
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Misschien kan <a href="/user/793" target="_blank">Rob</a>, "Dr. Diesel" je helpen. Ik ken hem niet en ik weet niet of hij het nog doet, maar dat is iemand met veel ervaring met (werken aan) deze blokken. Let goed op dat de kop vlak is/goed gevlakt wordt.Bij 2e hands weet je inderdaad niet wat je koopt, en de voorgeschiedenis is toch wel belangrijk bij deze motoren. Rustig warmrijden, op tijd olie wisselen etc. Ze zijn helaas niet hufterproof. Als je 2e hands wil, zou ik niets kopen als je er geen geschiedenis bij hebt.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2010 22:17 #1299463
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Hunter
Ik heb vorige week bij Bosscha een inruil 945 d24tic met M90 bak naar Hunter gebracht.
Deze ging weg omdat het een vrij kale uitvoering was ( een GL met een schuifdak ).
Het was een van modeljaar 1993. kleur m. grijs.
De motor is goed en 338.800 km. gelopen M90 bak was niet echt super ging erg stroef in de eerste versnelling.
Interieur is gewoon stof zwart / bruin.
APK nog tot november van 2011 geldig, hier en daar wat krassen.
Deze is dacht ik wel voor een redelijk bedrag over te nemen.
Groeten Henk
Deze ging weg omdat het een vrij kale uitvoering was ( een GL met een schuifdak ).
Het was een van modeljaar 1993. kleur m. grijs.
De motor is goed en 338.800 km. gelopen M90 bak was niet echt super ging erg stroef in de eerste versnelling.
Interieur is gewoon stof zwart / bruin.
APK nog tot november van 2011 geldig, hier en daar wat krassen.
Deze is dacht ik wel voor een redelijk bedrag over te nemen.
Groeten Henk
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2010 22:57 #1299465
door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Laten vervangen
Als je alles doet kom je aan ongeveer het volgende lijstje:
- Koppakking + kopset : ongeveer E 200
- Voorste en achterste krukaskering E 25
- keerring pompas E 25
- Gloeibougies E 90E
- waselement ongeveer E 50
- Waterpomp Meyle E 70
- Distributieset E 150
- Binnenwerk verstuivers vernieuwen E 180
- kopbouten E 30
- Hydraulische klepstotors E 9 ps = E 54
- kop vlakken E 60
- en de rest wat ik ben vergeten E 40
Als je het optelt komt er een behoorlijk bedrag uit, maar dan heb je ook bijna alles gedaan wat kan. Niet alles zal nodig zijn. Prijzen bij benadering kan iets meer of iets minder zijn natuuurlijk.
De kop zelf vervangen is ongeveer een dan (8 tot 10 uur) werk afhankelijk wat allemaal gedaan moet worden.
Groetjes Bouke
- Koppakking + kopset : ongeveer E 200
- Voorste en achterste krukaskering E 25
- keerring pompas E 25
- Gloeibougies E 90E
- waselement ongeveer E 50
- Waterpomp Meyle E 70
- Distributieset E 150
- Binnenwerk verstuivers vernieuwen E 180
- kopbouten E 30
- Hydraulische klepstotors E 9 ps = E 54
- kop vlakken E 60
- en de rest wat ik ben vergeten E 40
Als je het optelt komt er een behoorlijk bedrag uit, maar dan heb je ook bijna alles gedaan wat kan. Niet alles zal nodig zijn. Prijzen bij benadering kan iets meer of iets minder zijn natuuurlijk.
De kop zelf vervangen is ongeveer een dan (8 tot 10 uur) werk afhankelijk wat allemaal gedaan moet worden.
Groetjes Bouke
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2010 23:11 #1299466
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooie opsomming!
Bouke, die klepstoters gaan die per setje van 2 stuks of heb je je verrekend met 9 euro x 6 cilinders en zou het eigenlijk 9euro x 12 stuks moeten zijn.
Ik moet er (hydr. stoters) zelf binnenkort ook eens aan geloven dus daarom ben ik benieuwd.
Al vast bedankt
Ik moet er (hydr. stoters) zelf binnenkort ook eens aan geloven dus daarom ben ik benieuwd.
Al vast bedankt
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2010 23:32 #1299469
door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic verrekend
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2010 23:38 #1299470
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inderdaad een
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2010 09:06 #1299487
door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Ik weet wat ik met mijn verjaardag vraag.........
Moderators: Jerry Stam